Temperatur sensor i Palomino/Morgan?
Fra : Morten Green Hermans~

Dato : 21-12-01 07:07

Aloha!

Har AMD's Morgan core ogsaa den temperatur sensor som befinder sig i
Palomino core'en?

Hvad kan den sensor? Kan den kun sige om CPU'en er blevet for varm,
eller kan den ogsaa fortaelle den praecise temperatur?

Hvis den kan fortaelle temperaturen hvordan ved jeg saa hvilke
motherboards der kan understoette det? Paa mange motherboards staar der
jo bare Hardware Monitoring, men saa ved man ikke om de bare mener en
temeratur sensor paa motherboardet under CPU'en, eller aflaesning af
one-die sensoren.

Paa forhaand tak,
- Morten Green Hermansen, Fanitas

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 21-12-01 10:38

"Morten Green Hermansen" <mortengh@fanitas.com> wrote in message

> Har AMD's Morgan core ogsaa den temperatur sensor som befinder sig i
> Palomino core'en?

Ja.

> Hvad kan den sensor? Kan den kun sige om CPU'en er blevet for varm,
> eller kan den ogsaa fortaelle den praecise temperatur?

Det er jeg lidt i tvivl om, men jeg vil da tro at den vil kunne aflæse
den præcise
> [...]

> jo bare Hardware Monitoring, men saa ved man ikke om de bare mener en
> temeratur sensor paa motherboardet under CPU'en, eller aflaesning af

Det er lige netop problemet - der er ingen af de nuværende motherboards
der
understøtter den feature :(

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!