Opgradering(gl. bundk.+ ny processor)
Fra : Thomas Kjærgaard

Dato : 20-12-01 23:45

"Hej Nyhedsgruppe(!)

Er der mon nogen, som ved, hvor hurtig en processor mit bundkort kan
klare (Asus P2B-F)? De siger, at det er P3-kompatibelt, men holder det mon
også til den hurtigste P3...? I øjeblikket har jeg en P2 450mhz (suk...)

Fra : Leony

Dato : 21-12-01 06:54

"Thomas Kjærgaard" <trompet@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mon
> også til den hurtigste P3...? I øjeblikket har jeg en P2 450mhz (suk...)

http://www.asuscom.de/de/produkte/P6/p2b-f.html
Informationen om dit motherboard siger PII/PIII 233-600 Mhz, det er slot 1.

http://www.asuscom.de/Products/Motherboard/bios_slot1.html#p2b-f
Nyeste BIOS, kan ikke lige finde ud af hvor hurtig cpu den nye BIOS kan
klare (det er jo tidligt). Men jeg ved i hvert fald at den ikke kan klare
den hurtigste PIII, fordi den er tualatin-baseret og det kræver specielle
bundkort, de laves ikke til slot 1. Udvalget af processorer til til slot 1
er også temmeligt begrænset ifølge edbpriser.dk. Det bedste forudsat at du
har råd, ville nok være en opgradering af både bundkort og processor. Dette
kan gøres forholdvist billigt, med en celeron eller en duron og et matchende
bundkort (Celeron 1200 Mhz in-a-box, dvs med køler, + billigste/dyreste
bundkort 1600-2300 kr). Den hurtigste PIII (1000 Mhz) du kan proppe i dit
bundkort koster 2200 kr.

Leony