/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Seagate contra IBM
Fra : Mikael Østergaard Je~


Dato : 20-12-01 19:13

Jeg skal have købt ny harddisk og valget står mellem 40,0 GB Seagate 7200rpm
Fluid
og 40 GB IBM DeskStar 60GXP 7200rpm.

Hvilken skal jeg købe og hvad betyder Fluid ?

--------------------------------------
Mvh
Mikael







 
 
Martin Bangsø (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bangsø


Dato : 20-12-01 19:22

On Thu, 20 Dec 2001 19:12:56 +0100, Mikael Østergaard Jensen wrote:

> Jeg skal have købt ny harddisk og valget står mellem 40,0 GB Seagate 7200rpm
> Fluid
> og 40 GB IBM DeskStar 60GXP 7200rpm.
> Hvilken skal jeg købe og hvad betyder Fluid ?

Du skal købe Seagate disken, den er både hurtigere og mere støjsvag
end IBM'en. Fluid hentyder til at Seagate-disken benytter en særlig
type lejer med væske, i modsætning til IBM's, som benytter almindelige
kuglelejer.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Søren 'Mufoxe' Lund ~ (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~


Dato : 20-12-01 20:41

In article <sva42u4qu8isrnkr8bignvouti4ssv2sgt@4ax.com>, martin_b@iname.com
says...

> Du skal købe Seagate disken, den er både hurtigere og mere støjsvag
> end IBM'en. Fluid hentyder til at Seagate-disken benytter en særlig
> type lejer med væske, i modsætning til IBM's, som benytter almindelige
> kuglelejer.

Kan jeg støtte 100%. Jeg har selv lige skiftet en IBM ud med en Seagate. Jeg er
solgt til Seagate for fremtiden :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Joergen Ramskov (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Joergen Ramskov


Dato : 21-12-01 09:28

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> wrote in message
news:MPG.168c5d2dae09cac69897c2@news.inet.tele.dk...
> In article <sva42u4qu8isrnkr8bignvouti4ssv2sgt@4ax.com>,
martin_b@iname.com
> says...
>
> Kan jeg støtte 100%. Jeg har selv lige skiftet en IBM ud med en
Seagate. Jeg er
> solgt til Seagate for fremtiden :)

Så langt ville jeg nu ikke gå - hvem ved hvordan det ser ud om 2 år?
Markedet skifter
hele tiden - I øjeblikket ville jeg helt klart også vælge en Seagate
Barracuda IV
(udelukkende pga. det lave støjniveau), men hvem ved om Maxtor, IBM
eller ?? om
2 år er dem der producerer de mest lydsvage harddiske?

> Husk, Google er din ven :)

Yes! Google rules!

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://www.teameggroll.com




Torben Christensen (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Torben Christensen


Dato : 21-12-01 15:01

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.168c5d2dae09cac69897c2@news.inet.tele.dk...
> In article <sva42u4qu8isrnkr8bignvouti4ssv2sgt@4ax.com>,
martin_b@iname.com
> says...
>
> Kan jeg støtte 100%. Jeg har selv lige skiftet en IBM ud med en Seagate.
Jeg er
> solgt til Seagate for fremtiden :)

Jeg syntes bare at læsehovederne på en Seagate har en mere markant lyd set i
forhold til andre harddiske, jeg kender dog ikke Baracuda IV.

Jeg har 2 computere hvor der i den ene sidder 2 IBM gfx60 diske som kører
RAID 0. De er meget lydsvage.
I den anden har jeg lige købt 2 Maxtor d740x harddiske der kan køre IDE133,
for mig er de totalt lydløse, samtidigt er ydelsen næsten det samme som på
IBM diskene som kører Raid 0.

--
mvh. Torben



Joergen Ramskov (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Joergen Ramskov


Dato : 21-12-01 15:11

"Torben Christensen" <tc@tccom.dk> wrote in message
news:3c234097$0$5461$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg syntes bare at læsehovederne på en Seagate har en mere markant lyd
set i
> forhold til andre harddiske, jeg kender dog ikke Baracuda IV.
>
> Jeg har 2 computere hvor der i den ene sidder 2 IBM gfx60 diske som
kører
> RAID 0. De er meget lydsvage.
> I den anden har jeg lige købt 2 Maxtor d740x harddiske der kan køre
IDE133,
> for mig er de totalt lydløse, samtidigt er ydelsen næsten det samme
som på
> IBM diskene som kører Raid 0.

De nye Seagate Barracuda IV skulle være en stor forbedring rent
støjmæssigt.
De skule være temmeligt lydløse pga. en ny teknologi de bruger, derfor
kan
du ikke sammenligne dem med tidligere versioner.

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://www.teameggroll.com




Torben Christensen (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Torben Christensen


Dato : 21-12-01 20:35

"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
news:3c23430c$0$10687$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> De nye Seagate Barracuda IV skulle være en stor forbedring rent
> støjmæssigt.
> De skule være temmeligt lydløse pga. en ny teknologi de bruger, derfor
> kan
> du ikke sammenligne dem med tidligere versioner.

Ved du evt. om det er samme type lejer Seagate benytter i f.eks. deres SCSI
diske?

Jeg har nemlig en næsten ny Cheetah disk kørende i en maskine og på trods af
de 10.000 omdr. er den rimelig støjsvag, -dog med den der høje knasende
arbejdsstøj.

--
mvh. Torben



Isaack Rasmussen (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Isaack Rasmussen


Dato : 21-12-01 22:00

Nej, de Fluid kuglelejer skulle kun være i Barracuda IV serien. Men jeg
håber at de kommer med en SCSI version, jeg gik fra SCSI til UDMA og jeg vil
gerne tilbage igen. Der er visse ting, jeg stadigvæk syntes at SCSI er bedre
til.
Men de var allerede så småt begyndt med støjsvage HD fra U serien - svjh.

Isaack

"Torben Christensen" <tc@tccom.dk> wrote in message
news:3c238ebe$0$55507$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> news:3c23430c$0$10687$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> >
> > De nye Seagate Barracuda IV skulle være en stor forbedring rent
> > støjmæssigt.
> > De skule være temmeligt lydløse pga. en ny teknologi de bruger, derfor
> > kan
> > du ikke sammenligne dem med tidligere versioner.
>
> Ved du evt. om det er samme type lejer Seagate benytter i f.eks. deres
SCSI
> diske?
>
> Jeg har nemlig en næsten ny Cheetah disk kørende i en maskine og på trods
af
> de 10.000 omdr. er den rimelig støjsvag, -dog med den der høje knasende
> arbejdsstøj.
>
> --
> mvh. Torben
>
>



Torben Christensen (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Torben Christensen


Dato : 21-12-01 23:30

"Isaack Rasmussen" <isaack@fantasiac.dk> skrev i en meddelelse
news:a0080s$s7b$1@eising.k-net.dk...
> Nej, de Fluid kuglelejer skulle kun være i Barracuda IV serien. Men jeg
> håber at de kommer med en SCSI version, jeg gik fra SCSI til UDMA og jeg
vil
> gerne tilbage igen. Der er visse ting, jeg stadigvæk syntes at SCSI er
bedre
> til.
> Men de var allerede så småt begyndt med støjsvage HD fra U serien - svjh.

Det se ud til at deres helt nye Cheetah X15 og 36ES serie er med Fluid
lejer, se evt. her:
http://www.seagate.com/docs/pdf/whitepaper/fdb_motor_tp574.pdf

På den side er der også en god grafisk illustrering af opbygningen af fluid
lejer.

--
mvh. Torben




\"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\" (21-12-2001)
Kommentar
Fra : \"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"


Dato : 21-12-01 15:48


"Torben Christensen" <tc@tccom.dk> skrev i en meddelelse
news:3c234097$0$5461$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:MPG.168c5d2dae09cac69897c2@news.inet.tele.dk...
> > In article <sva42u4qu8isrnkr8bignvouti4ssv2sgt@4ax.com>,
> martin_b@iname.com
> > says...
> >
> > Kan jeg støtte 100%. Jeg har selv lige skiftet en IBM ud med en Seagate.
> Jeg er
> > solgt til Seagate for fremtiden :)
>
> Jeg syntes bare at læsehovederne på en Seagate har en mere markant lyd set
i
> forhold til andre harddiske, jeg kender dog ikke Baracuda IV.
>
Så lad være med at udtale dig.

Mogens



Torben Christensen (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Torben Christensen


Dato : 21-12-01 18:51

""¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨"" <mogens"fjern mig"@nielsen.ac> skrev i en meddelelse
news:1008946086.31964.1@eurus.uk.clara.net...
>
> Så lad være med at udtale dig.

Har du vinter depressioner eller er det her bare din måde at kommunikere på.



Bjarke Hansen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 22-12-01 00:47


"Mikael Østergaard Jensen" <mj@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9vt9jv$17c2$1@news.cybercity.dk...
> Jeg skal have købt ny harddisk og valget står mellem 40,0 GB Seagate
7200rpm
> Fluid
> og 40 GB IBM DeskStar 60GXP 7200rpm.

Hvad med noget 60 GB,,, Det er der vist mest økonomi i at købe.... GB prisen
er den laveste ved 60 GB diske... også 80 GB er også langt nede i GB pris...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste