Aldrig mere brændende kaffe
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 22-01-01 13:52

Kender I det, at komme lidt sent op, lave kaffe som man ikke når at drikke
fordi den er for varm. Enten brænder man sig eller også undværer man
kaffen....?

For et stykke tid sinde - jeg tror det var i Strax, hvor man kunne komme med
sit bedste råd om alt mellem himmel og jord - var der en der altid kom en
isterning i kaffen, så var den tepereret på et øjeblik.

Umiddelbart syntes jeg det lød lidt balsfemisk, først at lave frisklavet
kaffe, for så at komme is i - men det er ikke så dum en idé endda...

Jeg laver kaffe på næsten kogende vand - altså varmere end kaffemaskinen,
det kan jeg bedst lide - derfor er kaffen altså alvorligt varm når den lige
er lavet. Kaffen kan godt blive en anelse mere sur eller bitter af at stå,
så ved at få den hurtige nedkøling får du stafig den friske samg af kaffe,
og en tempereret kaffe, du ikke brænder dig på. Så for nu at blive i Anne
Larsen terminologien - blive mindre stresset med is i kaffen

Rådet er hermed giver videre....

Kåre