SMS på fastnettet?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-12-01 00:58

Det har tidligere været på tale, og nu er jeg snublet over et produkt
der kan det (hvis netudbyderen understøtter det som de skriver).

Det handler om en Siemens Gigaset 4010 Micro

http://www.siemens.dk/ic/ic_product/phones/phones/4010micro/

De skriver som sagt: "Afhængig af din netudbyder". Er der nogle
udbydere i Danmark der understøtter funktionen - jeg har ikke hørt om
det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Klaus Autzen

Dato : 20-12-01 21:37

> [...]
>
> De skriver som sagt: "Afhængig af din netudbyder". Er der nogle
> udbydere i Danmark der understøtter funktionen - jeg har ikke

Hverken Sonofon eller TDC tilbyder det (ej heller til
erhvervskunder).

Klaus - der lige har snakket med dem (teleselskaberne) om det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-12-01 10:42

"Klaus Autzen" <teledk@autzen.com> skrev i en meddelelse
> Hverken Sonofon eller TDC tilbyder det (ej heller til
> erhvervskunder).

Er der hele taget nogen der har afklaret hvilken standard der benyttes?
De datarammer der sendes SMS over på GSM findes ganske enkelt ikke på
det almindelige telenet

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-12-01 15:42

Martin Højriis Kristensen skrev:

>De datarammer der sendes SMS over på GSM findes ganske enkelt ikke på
>det almindelige telenet

Kender ikke noget til det, men jeg har netop læst at Telia i Sverige
understøtter det. Man kan altså sende fra mobil->fastnet, omvendt, og
fra fastnet->fastnet (samt selvfølgelig mobil->mobil).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-12-01 17:58

> Kender ikke noget til det, men jeg har netop læst at Telia i Sverige
> understøtter det. Man kan altså sende fra mobil->fastnet, omvendt, og
> fra fastnet->fastnet (samt selvfølgelig mobil->mobil).

Der er jo UUS på ISDN, mon det er det der anvendes?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket