T-bone steaks - farvel? :-(
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-01-01 11:05

Det tror jeg da bare ikke på!

Nu skal man fratages glæden ved en T-bone steak i Danmark (EU!), pga.
BSE-hysteriet!

Hvorfor forbyder de ikke bare alt andet end vand og økologiske klidkiks og
lægger en lukusskat på glæde og smil??

SNART SLUT MED
T-BONE STEAKS

EUs øverste rådgivende eksperter i
kogalskab mener, at hele rygraden fra
de fleste køer skal fjernes under
slagtningen.

Det vil betyde et totalt forbud mod
T-bone steaks, og fødevareminister Ritt
Bjerregaard er tilfreds med en
yderligere stramning af slagtereglerne.

Ifølge Radioavisen vil EUs rådgivende
ekspert-gruppe anbefale Kommissionen og
landbrugsministrene at hele rygraden
betragtes som risikomateriale, når det
gælder kogalskab.

Ekspertene mener, at der er en risiko,
hvis koen er over ét år gammel.

/ Jørgen Hansen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 16-01-01 21:16

Suuk , ja, jeg har på samme måde , det bliver svært at
undvære.
Og det faktisk bare på grund af at der i mange år har været
for dygtige lobbyister på gangene i Brux., "kødfolket" har
kunne fremdrive , fodre og slagte de stakkels dyr, med store tilskud,
fra det uvurderlige EU.

Meen , vi sku' måske importere noget godt ryg fra USA , og , på
samme måde som Fugu stederne i Japan, servere det for kendere
her i det bureaukrati ramte Danmark.
Jeg er bestemt med på ideen.

Ole

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 17-01-01 09:07

> Meen , vi sku' måske importere noget godt ryg fra USA , og , på
> samme måde som Fugu stederne i Japan, servere det for kendere
> her i det bureaukrati ramte Danmark.

Næh - jeg synes bare vi skulle bruge det danske kød.

/Jørgen Hansen

Fra : Bente B. Petersen

Dato : 17-01-01 15:01

"Jørgen Hansen" wrote:

> Næh - jeg synes bare vi skulle bruge det danske kød.

hmmm - gad vide om der åbner sig et sort marked - det kunne jo være
sjovt om de begyndte at pushe t-bones på christiania...

Nå men det er nu heller ikke fordi jeg spiser t-bones så tit - man er jo
studerende (hmm eller var det indtil for ganske nylig)

Mvh
Bente
--
ICQ:21826582
May the forces of evil

Fra : Ole Mogensen

Dato : 18-01-01 09:10

"Bente B. Petersen" wrote:

> hmmm - gad vide om der åbner sig et sort marked - det kunne jo være
> sjovt om de begyndte at pushe t-bones på christiania...

> [...]

Hmm, politiets nye våben "T-bone sniffer dog" ,
den bliver nok ikke svær at optræne.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk