WinXP og OpenGL refresh rates
Fra : TBC

Dato : 19-12-01 22:29

Hej, jeg har et problem. ...Min computer er autonom !!!

Jeg kan kun ændre min refreshrate i Windows-miljøet, men jeg kan ikke
bestemme min skærms refreshrate under OpenGL, der kører den konsekvent 60
Hz. Jeg har prøvet med "multiRes" (tool) og sætte den til 'lock refresh
rates', men lige meget hjælper det.

Any suggestions ?

TBC

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 19-12-01 22:34

On Wed, 19 Dec 2001 22:28:46 +0100, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>bestemme min skærms refreshrate under OpenGL, der kører den konsekvent 60
>Hz. Jeg har prøvet med "multiRes" (tool) og sætte den til 'lock refresh

Dit problem er ganske kendt. Win2k & XP vil ikke sætte den korrekte
refeshrate i OpenGL.
Der findes forskellige løsningsforslag alt efter hvilket grafikkort du
bruger?

Mvh. Henrik

Fra : TBC

Dato : 20-12-01 00:24

"Henrik Nygaard" <dsl37874@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Dit problem er ganske kendt. Win2k & XP vil ikke sætte den korrekte
> refeshrate i OpenGL.
> Der findes forskellige løsningsforslag alt efter hvilket grafikkort du
> bruger?

DxDiag Display og system oplysninger som nedenfor listet, hvad skulle
løsningsforslaget da være for mig ?

(Jeg bruger iøvrigt Nvidia's Detonator XP Driver Version: 23.11)

Er det egentligt Nvidia, Microsoft eller OpenGL der er synderen for
"inkompatibiliteten" ?

TBC

Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce3 Ti 500
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce3 Ti 500
DAC type: Integrated RAMDAC
Device ID: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0202&SUBSYS_405B1043&REV_A3
Display Memory: 64.0 MB
Current Mode: 1280 x 960 (32 bit) (100Hz)
Monitor: SONY CPD-G500/G500J
Monitor Max Res: 2048,1536
Driver Name: nv4_disp.dll
Driver Version: 5.13.01.2183 (English)
DDI Version: 8 (or higher)
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 9/14/2001 16:52:00, 3071225 bytes
Driver Signed: Yes
WHQL Date Stamp: n/a
VDD:
Mini VDD: nv4_mini.sys
Mini VDD Date: 9/14/2001 16:52:00, 905097 bytes
Device Identifier: {D7B71E3E-4142-11CF-747B-5A6001C2C835}
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x0202
SubSys ID: 0x405B1043
Revision ID: 0x00A3
Registry: OK
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled
DDraw Test Result:
D3D7 Test Result:
D3D8 Test Result:

System Information
------------------
Time of this report: 12/20/2001, 00:06:19
Machine name: LCAR
Operating System: Microsoft Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600)
(2600.xpclient.010817-1148)
Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: VIA694
System Model: AWRDACPI
BIOS: VIA694 - 42302e31
Processor: AMD Athlon(tm) XP 1900+, MMX, 3DNow, ~1607MHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 112MB used, 1138MB available
Primary File System: n/a
DirectX Version: DirectX 8.1 (4.08.01.0810)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.01.2600.0000 32bit Unicode

Fra : Tiggerwoo

Dato : 19-12-01 22:56

Prøv at gå i startmenuen og vælg kør (run) og skriv dxdiag.
I dette DirectX program kan du "override" refresh rate i Direct3D og
Draw!

http://www.kandu.dk/

Fra : TBC

Dato : 20-12-01 00:36

"Tiggerwoo" <Tiggerwoo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at gå i startmenuen og vælg kør (run) og skriv dxdiag.
> I dette DirectX program kan du "override" refresh rate i Direct3D og
> Draw!

Jeg har nosset lidt rundt i DxDiag, men det eneste jeg kunne finde var
Aktiver / Deaktiver D3D & Direct draw, og det gjorde desværre ingen forskel
(for mig)
- Men ellers tak for rådet

TBC

Fra : Tiggerwoo

Dato : 20-12-01 01:02

Hej TBC
Du skal helt ud i den der hedder More Help for at override.

http://www.kandu.dk/

Fra : TBC

Dato : 20-12-01 01:49

> Hej TBC
> Du skal helt ud i den der hedder More Help for at override.

Hmm. har lige kørt test med en anden computer med Win 98, GF2 GTS og
kortproducentens driver. ...Der virker dit forslag !!!

.....indtil man installerer Nvidia's nyeste Detonator. Derefter virker det
heller ikke på den computer

Men det virker altså i Win98 med Asus egne drivere !!!

Nogle der ved hvad der kan gøres med WinXP, Nvidia's Detonator og GF3 Ti500
???

TBC

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-12-01 02:25

Søg efter "nvidia refresh rate fix" på www.google.com...

Så skal du såmænd bare se, min ven!

- Martin

Fra : TBC

Dato : 20-12-01 04:41

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Søg efter "nvidia refresh rate fix" på www.google.com...
>
> Så skal du såmænd bare se, min ven!

Ja ! ...sandelig

....og endog med den refresh rate jeg måtte ønske

TAK !

TBC

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-12-01 11:49

Velbekomme!

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 20-12-01 13:42

> Søg efter "nvidia refresh rate fix" på www.google.com...
> Så skal du såmænd bare se, min ven!

> - Martin

Ja, og hvis du bruger det program, så mister du TV-out indtil du
geninstallerer driverne (og lader være med at køre nv refresh rate
fix).

dxdiag burde virke, men har en gang i mellem da også fejlet for mig.

mvh Bernhard

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 20-12-01 17:26

Bernhard Mogens Ege wrote:

> Ja, og hvis du bruger det program, så mister du TV-out indtil du
> geninstallerer driverne (og lader være med at køre nv refresh rate
> fix).

Tjah, mon ikke det problem kan klares ved at sætte refresh rate på
"Default", mens man kører TV-out?

TV-out skal jo gerne køre på 60 Hz, så vidt jeg forstår?

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Jesper Laursen

Dato : 20-12-01 21:31

Jeg må lige tilføje, at han mister ikke sit TV-Out.....han skal bare huske
at sætte sine hz ned til 60 i den opløsning, hvori han kører tv-out.....det
plejer at være 800x600. Når han har sat Refresh Rate Fix alle til max
resolution, kan han bare rette den ene ned......Herefter virker tv-out uden
problemer...

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-12-01 22:22

Jeps...

- Martin

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 21-12-01 12:41

> [...]
> plejer at være 800x600. Når han har sat Refresh Rate Fix alle til max
> resolution, kan han bare rette den ene ned......Herefter virker tv-out uden

Skal man ikke reboote for at få 60Hz til at virke igen? Hvis det er
tilfældet, så er det en ringe løsning (hader at reboote).

mvh Bernhard

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-12-01 18:54

> Skal man ikke reboote for at få 60Hz til at virke igen? Hvis det er
> tilfældet, så er det en ringe løsning (hader at reboote).
>
> mvh Bernhard

Nej....

- Martin