Alle disse superlativer....
Fra : Zeki

Dato : 20-12-01 06:59

....eller jeg skulle måske skrive 'konstateringer', efter overvejelser af
film som man pt er fascineret (læs: forblændet) af, er skam ganske morsomme.

Så jeg vil også være med:
- Det er ingen hemmelighed at Jim Carrey er den mest talentfulde og suveræne
skuespiller, nogensinde (se ham i 'Majestic') !!!
- Alle ved at LOTR-hysteriet, er gået over gevind (Dronningen til premiere
?!?!)
- Hele verden er enige om at 'Moulin Rouge' er årets bedste film
- De er også enige i, at manuskriptet til Harry Potter-filmen, var verdens
letteste at skrive!
....og i, at smag heldigvis (stadig) er individuel (med mindre man lader sig
styre af den der fjollede hjemmeside, totaliordenmusiksmag.dk).

Basta!

Zeki

Fra : Ole :-\)

Dato : 20-12-01 00:44

Zeki" <zeki@image.dk> skrev i en meddelelse news:Ob7U7.510
> Så jeg vil også være med:
> - Det er ingen hemmelighed at Jim Carrey er den mest talentfulde og
suveræne
> skuespiller, nogensinde (se ham i 'Majestic') !!!

Nå!

> - Alle ved at LOTR-hysteriet, er gået over gevind (Dronningen til premiere
> ?!?!)

Det er da naturligt at hun var med eftersom hun har illustreret en udgave af
bogen (som forøvrigt lige er genudgivet).

> - Hele verden er enige om at 'Moulin Rouge' er årets bedste film

... med bortset fra mig. Her ligger den på listen over de mindst gode.

> - De er også enige i, at manuskriptet til Harry Potter-filmen, var verdens
> letteste at skrive!

Det er en ganske okay børnefilm, men manu. skal jeg ikke kommenterer.

venlig hilsen

Ole

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 20-12-01 01:56

"Zeki" <zeki@image.dk> wrote in message
> ...eller jeg skulle måske skrive 'konstateringer', efter overvejelser af
> film som man pt er fascineret (læs: forblændet) af, er skam ganske
morsomme.

Jeg er da ikke mere forblændet af denne film end jeg var af Moulin Rouge da
DEN kom ud.. såeh. klap lige hesten du. ;) (Den holder forresten stadig. og
ja. Moulin Rouge ER også over LotR på min liste)

> Så jeg vil også være med:

Så vil jeg også lige have lov til at kommentere dig lidt! ;)

> - Det er ingen hemmelighed at Jim Carrey er den mest talentfulde og
suveræne
> skuespiller, nogensinde (se ham i 'Majestic') !!!

Næppe. Han er da bestemt en GOD skuespiller. Er selv imponeret over hans
præstation i Man on the Moon, selvom den måske er lige lovligt tæt på ham
selv. Har ikke set Majestic.. og well. resten af hans film gider jeg slet
ikke kommentere.

> - Alle ved at LOTR-hysteriet, er gået over gevind (Dronningen til premiere
> ?!?!)

Som allerede sagt. Der er en MEGET god grund til det med dronningen.. at
medierne så blæser det ALT for meget op er noget andet. hvorfor skulle vores
stakkels dronning da ikke have lov til at gå i biografen egentligt? Desuden
skal det da lige siges at LotR hysteriet ikke er bare HALVT så slemt som
Episode 1 hysteriet. Men i det mindste var det umaget værd. Der var jo rent
faktisk en god film bag alt dette hurlumhej denne gang.

> - Hele verden er enige om at 'Moulin Rouge' er årets bedste film
> - De er også enige i, at manuskriptet til Harry Potter-filmen, var verdens
> letteste at skrive!

Moulin Rouge og LotR kommer efter min mening til at slås MEGET hårdt om
oscarsne i 2002. Især i kategorien make-up og kostymer. ;) (Dette kræver
self at LotR ikke bliver udeladt af Oscar'ene fordi det ikke er DEN slags
film)

Harry Potter... hvor er det nu man har hørt det navn før? filmen var lige
lovlig hurtigt glemt og ignoreret syntes jeg. Men det er måske bare mig som
kun kan huske Alan Rickmans optræden i filmen og ikke andet.

> ...og i, at smag heldigvis (stadig) er individuel (med mindre man lader
sig
> styre af den der fjollede hjemmeside, totaliordenmusiksmag.dk).

Nej nu må du lige styre dig...! Du skal ikke bestemme om jeg har individuel
filmsmag! ;)
Men okay. Nu skal vi bare lige finde ud af at acceptere det også.. og som et
alternativ til DEN side kan man jo lige så godt holde sig til enten AFIs
liste eller IMDBs top250.

Vh.
Thorbjørn

Fra : Gitte Wange

Dato : 20-12-01 08:08

On Thu, 20 Dec 2001 01:55:42 +0100, "Thorbjørn Henckel"
<Hexar@nospam.dk> wrote:

> [...]
>Episode 1 hysteriet. Men i det mindste var det umaget værd. Der var jo rent
>faktisk en god film bag alt dette hurlumhej denne gang.

Jeg synes det er synd med alt det her hysteri - og ja, som ganske alm.
menneske opfattes det faktisk værre end Episode 1 hysteriet.

Jeg har ganske enkelt mistet lysten til at se denne film.
Simpelthen fordi min holdning til den nu er blevet negativ og så gider
jeg ikke føle mig tvunget til at se en film bare fordi Nyhederne på
TV2 og DR mener at den er verdens bedste.

Jeg er træt af at høre om den hver gang jeg tænder for fjernsynet
eller radioen.

Det er altså bedre hvis man selv for lov til at opleve tingene i
stedet for at få presset en holdning ned over hovedet der siger at den
film bare er verdens bedste.

Jeg har set mange film ... og den film jeg husker bedst og som har
gjort størst indtryk på mig er Bjergkøbing Grand Prix ...

Tag LOTR for hvad den er - en film. Ikke mere - ikke mindre.
Men den kan sgu hverken lave kaffe, ændre dit liv eller vække dig om
morgenen ... så slå koldt vand i blodet.

Hilsen Gitte

Fra : Zeki

Dato : 20-12-01 17:25

> [...]
> jeg ikke føle mig tvunget til at se en film bare fordi Nyhederne på
> TV2 og DR mener at den er verdens bedste.

En kollektiv psykose?

Det hjælper bestemt heller ikke på det med alle de irriterende pop-ups man
får i sin browser om filmen, stort set uanset hvor man bevæger sig på
nettet. Men jeg tror nu nok at jeg vil synes filmen er ganske god alligevel.

Det jeg ikke bryder mig om, og det gælder ikke kun inden for filmgenren, er
den overdrevne brug af "verdens bedste" og "ultimativt fedeste"-prædikater
som produkter får påklistret i disse dage, helt uden at skele til fortidens
bedrifter. Men jeg skal nok love, at hvis jeg synes at LOTR er en bedre
film end 'Godfather', 'Braveheart' og for den sags skyld også 'Usual
Suspects', at jeg vil give udtryk for det i denne NG. Det kræver dog mere
end flotte billeder og en god historie, nemlig at den også på nogle områder,
både dramaturgisk og filmteknisk, er unik.

Zeki

Fra : John O. Kristensen

Dato : 20-12-01 09:49

> [...]
områder,
> både dramaturgisk og filmteknisk, er unik.

Noget helt andet - er det bare mig eller skriver du fra fremtiden? Med andre
ord: Har du husket at stille dit ur?

John

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-12-01 14:13

"Zeki" <zeki@image.dk> writes:

> Suspects', at jeg vil give udtryk for det i denne NG. Det kræver dog mere
> end flotte billeder og en god historie, nemlig at den også på nogle områder,
> både dramaturgisk og filmteknisk, er unik.

Nåmen, så kommer vi ikke til at høre meget mere til dig, Zeki

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : peter jensen

Dato : 20-12-01 12:26

Gitte Wange <gitte@babytux.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:g8332uc2m684rtl30ktj97jhg44bkito6l@4ax.com...

> [...]
> jeg ikke føle mig tvunget til at se en film bare fordi Nyhederne på
> TV2 og DR mener at den er verdens bedste.

Hehe. I know the feeling. Jeg var egentlig også interesseret, men nu går der
mindst 2-3 måneder, eller også fanger jeg den senere på video...

Fra : Sune Engsig

Dato : 20-12-01 12:53

> Det er altså bedre hvis man selv for lov til at opleve tingene i
> stedet for at få presset en holdning ned over hovedet der siger at den
> film bare er verdens bedste.

Jeg oplever det du her skriver som om at du netop får trukket en holdning
ned over hovedet - nemlig "Rasmus Modsat" hvor de "sørme ikke skal bestemme
hvad jeg synes er fedt!".

Og du har da ret - det er kun en film. Men det er en film baseret på en af
de stærkeste skønlitterære (eller er det værker i nyere tid (Jep, det er
subjektivt) - og i forlængelse af at Harry Potter manus åbenbart var let at
skrive, så vil jeg da mene at man skal gede gevaldigt i den for at kunne
ødelægge historien i LotR. Men for mig er den største oplevelse at det er
lykkedes at visualisere de billeder jeg fik i mit hovede når jeg læste
bogen. Det er fantastisk synes jeg, I kender sikkert alle den fornemmelse at
filmen ikke ramte rigtigt i f t bogen - den fornemmelse sad jeg
overhovedet(!) ikke med efter filmen.

Så uanset hvad medier, kloge hoveder og mange andre mener og skriver om
denne film, så må I ikke snyde jer selv for denne oplevelse på det store
lærred.

Det ER en god film! Selvom, og det skal jo med, der var en i mit lille
selskab med, som ikke havde læst bøgerne, og som generelt vist er skeptisk
overfor genren, som ikke var super imponeret. Men min kammerat og jeg gik
bare og smilede saligt kl. 3.30 i nat.

/Sune

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-12-01 14:12

Gitte Wange <gitte@babytux.dk> writes:

> Jeg har ganske enkelt mistet lysten til at se denne film.

Det er trist. Men så lader du dig jo styre af medierne. Åh ja, med
modsat fortegn, men du lader dem alligevel styre dig.

> Simpelthen fordi min holdning til den nu er blevet negativ og så gider
> jeg ikke føle mig tvunget til at se en film bare fordi Nyhederne på
> TV2 og DR mener at den er verdens bedste.

Bare rolig, det skulle vist efterhånden være slået _helt_ fast, at det
er den ikke

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : peter jensen

Dato : 20-12-01 16:53

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3ofku828g.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Det er trist. Men så lader du dig jo styre af medierne. Åh ja, med
> modsat fortegn, men du lader dem alligevel styre dig.

Det kan jo også tænkes, at man med tiden har udviklet en fornemmelse for, at
når så mange mennesker er enige om en films kvaliteter, så er det som regel
noget med en eller anden fællesnævner der er ramt lige i plet. Jeg husker
med gru den massepsykose der ramte landet da Den Eneste Ene og Mifunes
Sidste Sang landede. Jeg købte billetterne, men hold kæft hvor jeg følte mig
snydt bagefter.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 20-12-01 09:49

"Zeki" <zeki@image.dk> mælte sligt:

>- Det er ingen hemmelighed at Jim Carrey er den mest talentfulde og suveræne
>skuespiller, nogensinde (se ham i 'Majestic') !!!

Jaja, den slags udsagn *kan* kun udløse "nej, han er dåm", "nej, han er
go'"-tråde. De gustibus non est disputandum....

>- Alle ved at LOTR-hysteriet, er gået over gevind

Tja... det er den mest hypede film, jeg kan huske, men hvorfor "over
gevind".... skader det nogen, da?

>(Dronningen til premiere ?!?!)

Ja, dronningen har altid været glad for Tolkien. Hun også været med til
at udgive en illustreret udgave af Ringenes Herre, så jeg tror sagtens
du kan regne med, at hun ville være gået til præmiere lige meget, om
filmen slet ikke var blevet promoveret til den grad.

>- Hele verden er enige om at 'Moulin Rouge' er årets bedste film

Bah... hvad er ideen med sådanne åbenlyse overstatements? Moulin Rouge
var imho hammergod, ja, men der er der også hobevis af folk, der ikke
kan fordrage den film.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Den har jo ingen tilbagetrædning til slukning af hastighed!"

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-12-01 19:14

> [...]
> du kan regne med, at hun ville være gået til præmiere lige meget, om
> filmen slet ikke var blevet promoveret til den grad.

Det tror jeg ikke du skal være så sikker på. Så vidt jeg er informeret
krævede kongehuset eller Dronningen personligt at al overskuddet fra
premieren skulle gå til Røde Kors eller sådan noget for at hun ville
møde op. Hun ville nok ha set den senere men bare ikke være til stede
ved premieren.

Tenz.