Zen og kunsten af finde en ordentlig kaffe
Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-01-01 21:06

Jeg er gået hen og blevet ret begejstret for Zoegas grønne Skåneröst,
men er det noget der kan findes herhjemme, dvs. på Sjælland i Kbh. og
Roskildeområdet?

Nu er flyvebåden jo ikke så langt væk, så man kunne jo tage over på
den anden side af sundet og hamstre lidt, men det ville jo være
nemmere at løbe det herhjemme.

Nogen bud?

Knud
--
Death is life's way of telling you you've been fired.
-- R. Geis

Fra : René Hjorth

Dato : 14-01-01 22:35

Sun, 14 Jan 2001 20:06:01 GMT skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>

Hej Knud,

>Jeg er gået hen og blevet ret begejstret for Zoegas grønne Skåneröst,
>men er det noget der kan findes herhjemme, dvs. på Sjælland i Kbh. og
>Roskildeområdet?

Zoega laver da rimelig kaffe, og hvis man snakker "supermarkedskaffe"
er nettop den du nævner blandt de bedre - jeg har set den i Favør, og
vist også til en lavere pris end i Sverige...

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-01-01 23:35

Således skrev René Hjorth <Rene@Hjorth.com> i dk.kultur.mad+drikke
Sun, 14 Jan 2001 22:35:27 +0100:

>Zoega laver da rimelig kaffe, og hvis man snakker "supermarkedskaffe"
>er nettop den du nævner blandt de bedre - jeg har set den i Favør, og
>vist også til en lavere pris end i Sverige...

Jeg forlanger ikke bønner, plukket i måneskin af kubanske jomfruer, så
derfor syntes jeg at Zoegas den grønne er en fint kompromis mellem
smag og pris.

Hvis man så ligefrem kan få den i Favør er det jo bare bonus. Hmm, jeg
må vist en smut i byen i morgen, for jeg er ved at kunne se bunden på
pose....

Knud
--
Even a genius can have an off day.

Fra : Stine stroyer

Dato : 15-01-01 08:57

Nu kender jeg ikke helt den kaffe du snakker om, men hvis du vil virkelig
god og lækker kaffe så prøv at besøg Amokka på Østerbro på den ligge
Triangel
STine

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-01-01 10:01

Således skrev "Stine stroyer" <stine@stroyer.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Mon, 15 Jan 2001 08:56:54 +0100:

>Nu kender jeg ikke helt den kaffe du snakker om, men hvis du vil virkelig
>god og lækker kaffe så prøv at besøg Amokka på Østerbro på den ligge
>Triangel

Der har jeg været, jeg tror faktisk at det var fra deres kaffekort jeg
"lånte" det med bønner, plukket af jomfruer i måneskin

Amokkas priser er ikke af sådan en karakter at jeg ville drikke den
til dagligt (jeg drikker ikke kaffe, jeg suger..), men ved festlige
lejligheder kunne det da godt tænkes at man skulle forbi og shoppe
lidt?

Knud
--
The temptation to push the degauss
button continuously is hard to resist.

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-01-01 16:13

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message

> Jeg forlanger ikke bønner, plukket i måneskin af kubanske jomfruer, så

Hvorfor så beskeden?

Fra : René Hjorth

Dato : 15-01-01 21:33

Sun, 14 Jan 2001 22:34:30 GMT skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>

Hej Knud,

>Jeg forlanger ikke bønner, plukket i måneskin af kubanske jomfruer, så
>derfor syntes jeg at Zoegas den grønne er en fint kompromis mellem
>smag og pris.

Jeg fattede fint et vink med en vognstang Så jeg er pludselig
ekstra glad over at jeg var så konstruktiv...

>Hvis man så ligefrem kan få den i Favør er det jo bare bonus. Hmm, jeg
>må vist en smut i byen i morgen, for jeg er ved at kunne se bunden på
>pose....

Jeg havde ikke troet at man kunne få Zoega i Danmark, indtil jeg for
ca. 2 måneder siden var i Favør i Helsinge, hvor der pludselig stod
kasser og atter kasser af den...

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com