hente flere poster fra SQL db på en gang
Fra : Mickey

Dato : 19-12-01 21:02

Jeg har en database med et par poster. Jeg vil gerne hente alle der i feltet
"active" er markeret med 1.
SELECT name FROM tabel WHERE active='1'

men hvordan skiller jeg de 4-5 stykker der kommer ud af det, fra hinanden ?

er det pg_fetch_row jeg skal bruge ? - i så fald, hvordan ? (manualen er
ikke så god på det her punkt syns jeg ikke)

Foresten... - jeg bruger PostgreSQL

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Morten Winther

Dato : 19-12-01 23:31

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> [...]
>
> er det pg_fetch_row jeg skal bruge ? - i så fald, hvordan ? (manualen er
> ikke så god på det her punkt syns jeg ikke)

kig på php.net:

$conn = pg_connect("host=localhost dbname=whatever");
$result = pg_exec($conn, "select * from table");
while ($row = pg_fetch_array($result))
{
echo "data: ".$row["data"];
}

// morten

Fra : Morten Winther

Dato : 19-12-01 23:48

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message

> kig på php.net:
>
> $conn = pg_connect("host=localhost dbname=whatever");
> $result = pg_exec($conn, "select * from table");
> [...]

Kan også se andre har skrevet om det:

http://groups.google.com/groups?as_umsgid=9v8hel%242o6%241@sunsite.dk&hl=da

/ morten

Fra : Mickey

Dato : 20-12-01 00:01

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kan også se andre har skrevet om det:

http://groups.google.com/groups?as_umsgid=9v8hel%242o6%241@sunsite.dk&hl=da

takker - det ser ud som noget jeg kan bruge