Bakning med campingvogn
Fra : PHK

Dato : 19-12-01 18:12

Ak ja - bakningens - eller er det baksningens - svære kunst. En ædel
kunstart, når det også skal foregå med campingvogn.. Egentlig ret nemt,
ikke - hvis det ikke lige var fordi det skal foregå baglæns.

Hvem kunne tænke sig at være med i et weekend-træf, hvor man kan få et
indblik i bakningens svære kunst?

Det vil komme til at foregå i nærheden af Esbjerg, overnatning og bakning
skal ske med egen campingvogn :)

Det vil være gratis at deltage, overnatningsprisen afhænger af stedet der
(kan) findes, men regn med, at det ikke vil komme til at koste alverden :)

--
_
|_|

Fra : Heidi

Dato : 19-12-01 18:42

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:9vqhrb$jtn$1@sunsite.dk...
> Ak ja - bakningens - eller er det baksningens - svære kunst. En ædel
> kunstart, når det også skal foregå med campingvogn.. Egentlig ret nemt,
> ikke - hvis det ikke lige var fordi det skal foregå baglæns.

Er det ikke det, der med et fint kaldes Caramba, når det udøves
som en konkurrence?

--
Mvh. Heidi
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : Heidi

Dato : 19-12-01 18:43

"Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:9vqjm8$q69$1@sunsite.dk...

> Er det ikke det, der med et fint kaldes Caramba, når det udøves
> som en konkurrence?

Der skulle selvfølgelig stå - med et fint ORD....

Fra : PHK

Dato : 19-12-01 19:56

> Er det ikke det, der med et fint kaldes Caramba, når det udøves
> som en konkurrence?

En lektion til mig selv: Læs hvad jeg svarer på. Det rigtige svar er
naturligvis:

Jo!

Der findes 2 former for baglænskørsel i Danmark.

Manøvrekørsel, som er kørsel på en bane med 4 momenter. Forlæns slalom,
vending i T-kryds, lige baglæns og parallelparkering.

Caramba (CARAvanManøvreBAkning) er en konkurrenceform som kun dyrkes
herhjemme af en lille flok på 10 personer. For at være med der, skal man
enten have
medfødte evner eller øve sig temmelig meget. Konkurrencen køres på 20
forskellige momenter, der kan spejvendes - gennemkørsel af alle muligheder
læres ikke lige på en enkelt dag :)

Jeg har prøvet at slette mit forkerte svar til dit spørgsmål, meeen det
kunne tilsyneladende ikke lade sig gøre.

--
_
|_|

Fra : Heidi

Dato : 19-12-01 20:08

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:9vqnug$afo$1@sunsite.dk...

> [...]
> Jeg har prøvet at slette mit forkerte svar til dit spørgsmål, meeen det
> kunne tilsyneladende ikke lade sig gøre.

Jeg kan kun se dette svar på sunsite.dk, så det er nok lykkedes dig
alligevel - hvis du stadig kan se indlægget hos dig selv, er det bare
fordi det allerede er hentet ned på din maskine...

Og tak for svaret i øvrigt - jeg var ikke klar over at Caramba var
en forkortelse af noget andet...

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-12-01 20:41

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg har prøvet at slette mit forkerte svar til dit spørgsmål,
> meeen det kunne tilsyneladende ikke lade sig gøre.

Jo det kunne sagtens gøres. Men når nogen først har hentet det (inden
du fik det slettet) har de det jo liggende på deres harddisk, og dér
bliver det naturligvis liggende selv om du sletter det på serveren.
Jeg har først nu (efter at du har slettet) hentet indlæg hjem, og jeg
har ikke fået dit slettede indlæg med hjem til mig!

Sådan skrev
Andreas Falck - ICQ 108 480 093
der også synes det er hundesvært at bakke med en campingvogn og en
hund i bagvinduet på en mudret grøntsvær med dybe hjulspor efter
lejrchefens traktor der har slået græsset lige efter at det har regnet
i flere dage! - Men den kom (altså campingvognen) alligevel
eksemplarisk fint på plads til akkompagnemanet af klapsalver!
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : S. B.

Dato : 19-12-01 22:37

Nu er der vist også snakket nok om caramba, eller hvad det nu hed.
Ideen med en weekend med bakning af campingvogn, er fin, og det kunne være
skægt at prøve at få en lille konkurrence ud af det.
Har jeg tid, er jeg med

Søren

Fra : PHK

Dato : 20-12-01 09:40

"S. B." <sfb@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der vist også snakket nok om caramba, eller hvad det nu hed.
> Ideen med en weekend med bakning af campingvogn, er fin, og det kunne være
> skægt at prøve at få en lille konkurrence ud af det.

Konkurrencen kunne vi sagtens finde ud af, det er jo bare at medbringe et
stopur, men betingelserne vil være forskellige qua man skal køre i egen bil
og med egen campingvogn. Så er det en fordel at have en gammel Volvo, der er
kendt for at kunne vende på en 5-øre. Hvis man så hægter en stor campingvogn
på så´en en, så bliver det rigtigt nemt :)

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
Der godt ved at længden også kan være med til at sætte begrænsninger i
manøvreevnen.

Fra : cstagedk

Dato : 20-12-01 12:34

PHK wrote:

>Så er det en fordel at have en gammel Volvo, der er
> kendt for at kunne vende på en 5-øre. Hvis man så hægter en stor campingvogn
> på så´en en, så bliver det rigtigt nemt :)

Jeg så et eller andet sted tegningerne over de krævede manøvrer. Selv
hvis du skal køre forlæng igennem samtlige momenter, kan man ikke kalde
det nemt...

God fornøjelse med arrangementet.

Hilsen,
--
Carsten Stage

Camping interesseret?
http://www.campingnettet.dk/
http://home19.inet.tele.dk/cstage/camping/index.htm
uin # 4483272
http://www.image.dk/~cstage/

Fra : PHK

Dato : 20-12-01 16:57

"cstagedk" <c@stage.as> skrev i en meddelelse

> God fornøjelse med arrangementet.

Johh tak - indtil videre har der jo ikke været den store tilslutning :)

--
_
|_|

Fra : Søren Mikkelsen

Dato : 31-12-01 09:38

Hej !
Hvorfor ikke gå ind på Dansk Carvan klubs hjemme side og se hvad det er.
WWW.DCK.COM
Mvh.
Søren M. 2299

Fra : Søren Mikkelsen