opskrift på Kærnemælksis mangles
Fra : Lionhearts

Dato : 12-01-01 20:08

Er der nogen der ligger inde med en god opskrift på kærnemælksis.

Efter at have fået kærnemælksis har jeg fået lyst til at lave det selv
ikke mindst da det je er kalorieket i forhold til alm flødeis.

På forhånd TAK

Poul

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 13-01-01 05:54

"Lionhearts" <Lionhearts@sol.dk> skrev i en meddelelse...
> Er der nogen der ligger inde med en god opskrift på kærnemælksis.

1 lt kærnemælk
2½ dl flormelis
1½ tsk vanille-essens

1. Kom alle ingredienser i ismaskinen og lad den køre i 30 min., eller
til isen er fast.

2. Uden ismaskine:
Kom alle ingredienser i en skål og bland dem godt. Hæld massen i en
metalform og frys den, til den er fast langs kanten.
3. Tages ud og piskes med en håndmixer eller blendes i en food
processor, til massen er cremeagtig og uden klumper.
4. Sættes tilbage i fryser i 3-4 timer, eller til den er fast.

PS: Lad ikke isen blive for fast, inden den tages ud og piskes.

Go' Fornøjelse!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

En livsstil af guds nåde - stress lidt af med grøn te.

Fra : Lionhearts

Dato : 13-01-01 22:45

Tak skal du have

Poul

Fra : Peter Westh

Dato : 15-01-01 13:43

Det ser godt ud. Hvad ville man servere til kærnemælksis?

MVH

Peter

Fra : Peter Øst

Dato : 17-01-01 05:48

"Peter Westh" <pwesth@hum.ku.dk> skrev i en meddelelse...
> Det ser godt ud. Hvad ville man servere til kærnemælksis?

Jeg ville servere en gang hjemmelavede kammerjunker eller tvebakker
til. )

--
Mvh.
Peter W. Bosse