16-bit
Fra : Rasmus

Dato : 19-12-01 15:47

Hejsa !!!
Hvordan compiler jeg et program (skrevet i MS Visual C++) til 16-bit.

Venlig Hilsen Rasmus

Fra : Soeren Dalby

Dato : 19-12-01 22:54

Det kan du ikke. MS Visual C++ har altid haft den begrænsning, at de de kun
understøtter den Windows version, der er gældende for release tidspunktet
for compileren.

På dette punkt er Borland C++ meget bedre. Jeg har ladet mig fortælle at den
kan downloades gratis i en commandline version fra deres site. Om firmaet
hedder Borland eller Inprise i disse dage er jeg ikke helt sikker på.

--
Best regards

Soeren Dalby
www.dalbydata.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-12-01 23:09

"Soeren Dalby" <nospam@nospam.com> writes:

> [...]
> kan downloades gratis i en commandline version fra deres site. Om firmaet
> hedder Borland eller Inprise i disse dage er jeg ikke helt sikker på.
De har skiftet tilbage til Borland....

Fra : Mogens Hansen

Dato : 20-12-01 19:25

"Soeren Dalby" <nospam@nospam.com> wrote in message

> Det kan du ikke. MS Visual C++ har altid haft den begrænsning, at de de
kun
> understøtter den Windows version, der er gældende for release tidspunktet
> for compileren.

Ja.

MS Visual C++ V1.0 (1993), V1.5 og V1.51 er de eneste Visual C++ versioner,
der understøttede 16 bit
MS-Windows.
MS Visual C++ V2, V4, V4.1, V4.2 understøttede 16 bit MS-Windows via en 32
bit Windows-extender (Win32s).

I Visual Studio .NET understøtter i begrænset omfang Win32 platformen, og i
højere grad .NET platformen.
Visual Basic.NET og Visual C# kan ikke generere native Win32 applikationer -
kun .NET applikationer
Visual C++.NET, som er det eneste sprog der kan genere native Win32
applikationer, har ved default installation (i Release Candidate 1) ikke
Win32 SDK installeret.

> [...]
> kan downloades gratis i en commandline version fra deres site. Om firmaet
> hedder Borland eller Inprise i disse dage er jeg ikke helt sikker på.

Den gratis compiler (Borland C++ V5.5) kan kun oversætte til Win32 - hverken
16 bit MS-DOS eller 16 bit MS-Windows.
Der findes muligvis nogle _gamle_ Turbo C++ på Borland Museum.

Den sidste Borland C++ compiler der understøttede 16 bit udvikling (både
MS-DOS og MS-Windows) var Borland C++ V5.02 (ikke at
forveksle med Borland C++Builder V5.0 eller kommando-linie compileren
Borland C++ V5.5). Den er fra 1997 og blev frigivet lidt efter Microsoft
Visual C++ V5.0.
Desuden havde de til Borland C++ V4.53 i produktet PowerPack, DOS-extendere
til såvel 16 bit MS-DOS (så man kan bruge 16 MByte RAM) og til 32 bit MS-DOS
(så man kan bruge 2 eller 4 GByte RAM). DOS-Extenderne var glimrende
produkter - de blev bare først frigivet da verden var ligeglad med
DOS-Extendere.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Anders Borum

Dato : 20-12-01 14:39

"Rasmus" <Rasmus-88@steffensen.as> skrev i en meddelelse
> Hejsa !!!
> Hvordan compiler jeg et program (skrevet i MS Visual C++) til 16-bit.

Goddag Rasmus.

Hvis dit program ikke bruger de nyeste funktioner i c++ som fx. STL kan jeg
anbefale Watcoms C++ compiler. Den kan oversætte til dos, windows, os/2 samt
novell/os og generere 16- eller 32-bit kode.

Den kan sikkert købes billigt, da den nyeste version har nogle år på bagen.

Hilsen Anders

Fra : Peder Skyt, Z=nospam

Dato : 20-12-01 16:44

On Wed, 19 Dec 2001 15:46:34 +0100, "Rasmus" <Rasmus-88@steffensen.as>
wrote:

>Hvordan compiler jeg et program (skrevet i MS Visual C++) til 16-bit.

Brug VC++ 1.52, som fulgte med VC++ 4 (så vidt jeg husker). Jeg ved
ikke om den også er med i de nyere versioner.

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 21-12-01 10:56

> Brug VC++ 1.52, som fulgte med VC++ 4 (så vidt jeg husker). Jeg ved
> ikke om den også er med i de nyere versioner.

Nu vi er igang med 16-bit windows programmering.
Er der nogen der har erfaring med at løfte en 16-bit applikation til 32-bit?

MVH

Klaus Hebsgaard