diskw- spørgsmål
Fra : Michael Holm

Dato : 19-12-01 14:12

da jeg ikke har prøvet diskwarrior før har jeg et lille spørgsmål,

Den har nu kørt ca. 1 time på "step 1 of 11" er det normalt ?
Jeg har givet den lidt lang tid da den undersøger en 120 GB firewire
harddisk, ikke en just lille disk

kører DW fra en iBook 500 mhz med OS 9.1dk.

--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-01 17:05

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> [...]
>
> Den har nu kørt ca. 1 time på "step 1 of 11" er det normalt ?
> Jeg har givet den lidt lang tid da den undersøger en 120 GB firewire

hvis disken er "fucked-up" kan det godt tage flere timer, men det plejer
at være de senere trin (5-6 samt 10).

Hvis DW kan se dine partitioner er det et godt tegn, især når man tager
dit uheld i betragtning - dvs at der er en mulighed for at DW kan rede
nogle data fra den.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Michael Holm

Dato : 19-12-01 19:46

> hvis disken er "fucked-up" kan det godt tage flere timer, men det plejer
> at være de senere trin (5-6 samt 10).

Ok- stoppede den da jeg skulle hjem fra job uret var gået i stå...
havde kørt 2 timer uden man kunne se at der skete noget....

> Hvis DW kan se dine partitioner er det et godt tegn, især når man tager
> dit uheld i betragtning - dvs at der er en mulighed for at DW kan rede
> nogle data fra den.
cool- og det fede var at den kaldte disken det rigtige navn (ONE) det
kunne apples disk utilitys ikke, der hed den noget "kryptisk".

Prøver at sætte den igang om lidt igen, når ungerne er blevet proppet
under dynerne.
hvis der ikke er sket noget natten over får Tech tool lov at prøve....

--
Michael Holm *<:O>
kiaikido@mac.com

Fra : Michael Holm

Dato : 20-12-01 11:53

nu har jeg prøvet at starte op fra DW cd'en og kørt, nu ville den indtil
trin 4, så fik jeg flg. besked:

"the directory of the disk "ONE HD" cannot be rebuilt. The orignal
directory is too severely damaged. The disk was not modified
(3004,2177).
"Alsoft technical support personal May be able to help......etc."

har lige sendt en mail til dem og håber så på at de kommer med en god
ide :)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-12-01 01:46

Hej Michael

Har du prøvet DiskDoctor 6? - Den kan nogle gange reparere så meget, at
DiskWarrior kan køre helt igennem.

Lykkes det dig, så vil jeg anbefale, at du bruger NDD til at checke for bad
blocks. Det vil tage lang tid på så stor en disk. Men det er også første
gang, at jeg har hørt, at DW ikke kan lægge en ny directory fil på en disk,
hvis ikke der er bad blocks i MDB (Master Directory Block) og i Extend
B-Tree Nodes.

Og hvis der er det, så vil jeg mene, at disken er en 'bytter'.

Og som sagt tidligere, så kan du prøve med PlusOptimizer fra DW CD'en, om
den kan 'samle' så meget på filstrukturen, at DW kan køre helt igennem.

Vil den ikke det, så er der ikke andet for, end at du må redde så meget fra
den som du kan og så omformattere den helt. Når du så har omformattert, så
kør en check med DiskDoctor på den tomme disk for at checke for bad blocks.

mvh. Erik Richard

Michael Holm wrote:

> [...]
> "Alsoft technical support personal May be able to help......etc."
>
> har lige sendt en mail til dem og håber så på at de kommer med en god

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-12-01 02:52

Haj Michael

Michael Holm wrote:

> [...]
>
> Den har nu kørt ca. 1 time på "step 1 of 11" er det normalt ?
> Jeg har givet den lidt lang tid da den undersøger en 120 GB firewire

Det er ikke usædvanlig, at den kører så længe. Disken er jo en 'stor
svend', så at den bruger så lang tid på at undersøge den, er kun et godt
tegn. Og des mere, du har på disken, des længere tid vil det også tage.
Det vil også forøge tiden, hvis det er en 'langsom' 5400rpm disk og ikke
en 'hurtig 7200rpm disk.

Til sammenligning kan jeg oplyse, at DW 2.1 bruger ca. 18 minutter på at
undersøge min 20gb partition med ca. 10,4gb data, og hvis du så ganger
tallene op, så vil du ca. kunne regne ud, hvor lang tid, DW vil være om
det. - Altså des flere data, der ligger på disken, des længere tid går
der.

> kører DW fra en iBook 500 mhz med OS 9.1dk.

Du kører den fra din iBook, men hvor meget RAM har du tildelt DW? - Hvis
du har mulighed for det, så giv den omkring 40-50mb RAM i min. str. og
60-80mb i ønsket str.. Det vil nedsætte tiden noget. DW arbejder jo
nogenlunde som SpeedDisk, dvs., at den finder et frit område og ordner
den først, 'flytter' nogle filer, mapper osv. til hukommelsen og
placerer dem på det ordnede frie område osv.osv..

DW er altid langsomst de første gange, man bruger den, især hvis man
ikke gemmer log filen, for så skal den begynde forfra hver gang du
bruger den på samme disk/partition. Gem derfor logfilen, da DW kan
relatere til den, hvilket også vil gøre den en smule hurtigere - men
ikke meget.

Når du har fået installeret den nye directory fil, så vil det være en
meget god idé at køre PlusOptimizer også. Den er på DW CD'en. Dette vil
fuldstændig ordne og defragmentere hele din directory struktur, og det
vil samtidig også lette brugen af DW næste gang, du får brug for det.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World