Tilbud fra antenneforening
Fra : Sean Pedersen

Dato : 19-12-01 10:20

Hej

Nu er min antenneforening endelig kommet med det tilbud om
internet via kabel som de har snakket om i næsten et år.

Se www.galnet.dk (512 /256 kb/s for 199 kr/mdr. forbrugsgrænse 4gb)

Jeg havde regnet med det blev flatrate, så det satte en smule skår
i glæden med grænsen på 4gb. Men måske bekymrer jeg mig unødvendigt?

Jeg aner ikke, hvor meget 4gb er iforhold til mit forbrug?
Fortrinsvis til surfing, men med en hurtig forbindelse vil jeg da
også kunne downloade spildemoer, trailere, musik o.s.v.

Har i et fingerpeg om dette er så godt et tilbud, som det lige lyder?
Eller skal jeg vælge en 256/128 forbindelse til 345 hos Tiscali med frit
forbrug?

På forhånd tak
Sean Pedersen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 19-12-01 11:12

"Sean Pedersen" <seanp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er min antenneforening endelig kommet med det tilbud om
> internet via kabel som de har snakket om i næsten et år.
>
> Se www.galnet.dk (512 /256 kb/s for 199 kr/mdr. forbrugsgrænse
4gb)

Oprettelsesgebyr?
Opsigelsesvarsel?
Opsigelsesbegyr?

Hvis ingen af ovenstående tre er af nævneværdig størrelse, så prøv da
antenneforeningen først.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as

Fra : ponto

Dato : 15-01-02 13:23

Jeg er også beliggende i odense , så jeg har set på det, og det var også et
skår i min glæde da jeg så det det ikke var fuld flatrate, ønsker du at
bruge det meget så glem GalNet og få ADSL men for almindelig bruger kan du
godt bruge GAlnet, min holdning er at for glædens skyld få ADSL . det er
dejligt at vide at der ingen grænse er.

Hilsen

Per
Fischer & Døssing <peter@REMOVE_THISfischer.ms> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c206dc6$0$89077$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-01 12:12

"Sean Pedersen" <seanp@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg havde regnet med det blev flatrate, så det satte en smule skår
> i glæden med grænsen på 4gb. Men måske bekymrer jeg mig unødvendigt?

Det kommer an på dit forbrugsmønster...

> Jeg aner ikke, hvor meget 4gb er iforhold til mit forbrug?
> Fortrinsvis til surfing, men med en hurtig forbindelse vil jeg da
> også kunne downloade spildemoer, trailere, musik o.s.v.

Så bliver du nok ked af den løsning. Med Pro@ccess ISDN (til 625,-/måned)
nåede jeg op på 11-12 GB/måned. Max månedlig båndbredde i en B-kanal er 19
GB.
Vores antenneforening (Stofa) har et tilbud mage til det du har fået
(199/måned). Ved forbrug udover 4 GB betales 0,50 kr/MB. Prøv at regne ud,
hvilken løsning der er billigst...

Specielt nå der ved antenneforeningens løsning summeres op på både upload og
download. Mit var _kun_ download.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Tirsek

Dato : 19-12-01 17:14

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-01 17:55

"Peter Tirsek" <usenet-spamtrap@tirsek.com> wrote in message
> Det er nu kun 0.10 kr/MB, men ellers tæt på. :)

Okay... Men det ville stadig ikke kunne betale sig for mig... Desuden har
jeg mere end én PC på forbindelsen og så er det jo alligevel udelukket...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-01 12:42

Sean Pedersen skrev:

>Jeg aner ikke, hvor meget 4gb er iforhold til mit forbrug?

Så er det meget.

>Fortrinsvis til surfing, men med en hurtig forbindelse vil jeg da
>også kunne downloade spildemoer, trailere, musik o.s.v.

Det kan du roligt gøre. 4 GB om måneden svarer til 133 MB om
dagen. Mit forbrug for denne måned er lige kravlet op på 427 MB.
Jeg kører Stofa - ca. 1024/256 med et loft på ... 4GB (pris 200
kr. om måneden).

>Har i et fingerpeg om dette er så godt et tilbud, som det lige lyder?

Hvis der ikke er et hav af ekstraudgifter, og hvis det kører som
planlagt, så er det et fint tilbud.

>Eller skal jeg vælge en 256/128 forbindelse til 345 hos Tiscali med frit
>forbrug?

Hvis det andet kører som sirup i februar, kan du jo altid skifte
senere.

--
Bertel

Fra : Scorpio

Dato : 19-12-01 13:27

> [...]
>
> Har i et fingerpeg om dette er så godt et tilbud, som det lige lyder?
> Eller skal jeg vælge en 256/128 forbindelse til 345 hos Tiscali med frit

Hvad med at vælge TDC BredBånd?
Da får du internettet billigt... Det ser ikke så billigt ud, men du får jo
så også den dyre telefonregning med i prisen.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 19-12-01 20:25

On Wed, 19 Dec 2001 10:20:28 +0100, "Sean Pedersen"
<seanp@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Har i et fingerpeg om dette er så godt et tilbud, som det lige lyder?
>Eller skal jeg vælge en 256/128 forbindelse til 345 hos Tiscali med frit

Jeg har stofa 200,- pr mdr incl 4000 mb trafik, 10 øre ekstra pr. mb.
derover.

Har lige fået en regning fra dem for 3 mdr. forbrug 19.739 mb at
betale 1.398.93 øre incl nyt gebyr på 25.00 kr, hvis man ikke er
tilmeldt BS.

Så er dit forbrug stort, så drop det, og få en adsl forbindelse
istedet, stofa er simpelhen for dyrt, ved stort forbrug, på grænsen
til det sygelige, ågerkaleri, og det bliver det også i dit tilfælde,
hvis du henter meget.

Jeg dropper stofa så snart muligheden kommer ( skal til at flytte ),
så ryger de ud til venstre.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-01 20:52

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:nup12ukpgfsl79kmk90pmt8glpphl0lmsg@4ax.com...
> [...]
> Så er dit forbrug stort, så drop det, og få en adsl forbindelse
> istedet, stofa er simpelhen for dyrt, ved stort forbrug, på grænsen

Du har betalt 1400 i alt?
Det svarer til ca. 450 kroner/md hvilket jo er billigere end de fleste
ADSL'ere
650 er stadig billigere end de hurtigste ADSL'ere som Stofanet vist til
tider kan konkurere med på hastighed

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-12-01 01:00

> 650 er stadig billigere end de hurtigste ADSL'ere som Stofanet vist til
> tider kan konkurere med på hastighed

Jeg lå til tider tæt på den grænse (i månedlig overførsel) på ISDN. Der
kunne det ikke betale sig

Jeg forventer at mængden bliver større med tilkomsten af ADSL...

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 20-12-01 13:51

On Wed, 19 Dec 2001 20:52:09 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>ADSL'ere
>650 er stadig billigere end de hurtigste ADSL'ere som Stofanet vist til

Ja, men adsl er flaterate, for 495,- kan man få en 512/128 kbit/s
pr.mdr. selv om hastigheden er mindre, kan man hente langt mere end de
19 gb hos stofa for 1.400,- ingen trafik at tage hensyn til, ja selv
med den laveste hastighed på ADSL 256/128 kbit/s til 300,- pr. mdr.
kan det svare sig at vælge stofa fra.

Det er stadig ikke noget ved at have en høj hastighed på sin internet,
hvis man ikke kan udnytte den, hvad skal man med en høj hastighed for
at opdatere sin newgrupper, hvad skal man med en høj hastighed, når
prisen for at bruge den bliver alt for høj i forhold til ADSL, når man
kommer over 4000 mb grænsen.

Derfor er mit råd til ham stadig, har han et stort forbrug skal han
ikke vælge den løsning har har fået tilbudt, den er for ringe og
ligner stofas for meget.

Stofa og ligende tilbud kan kun bruges af internetforbrugere med et
beskedent forbrug, andre skal holde sig fra det, da det er en for dyr
løsning.

Tænk hvis jeg hentede dobbelt så meget, så blev det til 2.800,- for 3
mdr. Jeg siger bare at Stofa er til at grine ad. 2.800,- for 39 gb på
3 mdr. Det kan man kalde røveri, ågerkaleri, de følger slet ikke med
tiden, slet ikke.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-12-01 14:49

Jan Henning Larsen skrev:

>Stofa og ligende tilbud kan kun bruges af internetforbrugere med et
>beskedent forbrug, andre skal holde sig fra det, da det er en for dyr
>løsning.

Se, det er et rimeligt udtryk for din mening.

>mdr. Jeg siger bare at Stofa er til at grine ad. 2.800,- for 39 gb på
>3 mdr. Det kan man kalde røveri, ågerkaleri, de følger slet ikke med
>tiden, slet ikke.

Men det er det der ikke. Spar os venligst for den slags
udgydelser.

--
Bertel

Fra : Sean Pedersen

Dato : 20-12-01 17:24

Tak for alle svarene!

Men fortsæt endelig med argumenter for og imod!

Jeg har ikke besluttet mig helt endnu. Men tror dog, at det ender
med at jeg giver galnet.dk en chance. Så må jeg se hvordan mit
forbrug udarter sig, når jeg nu får mere fart på nettet

Hilsen
Sean