Billige 1,2 Volt computerbatterier: HVOR?
Fra : Alex

Dato : 18-12-01 14:02

Hvor kan man køre billige 1,2 Volt computerbatterier? Dem jeg tænker
på er ca. 17 mm i diameter og enten ca. 50 mm eller 65 mm lange (1800
eller 2500 mAh) (Jeg skal bruge dem til selv at lave et nyt batteri
til en gammel Compaq bærbar.

Hos Brinck elektronik koster der henholdvis 45 kr. og 65 kr. stykket,
hvad jeg synes er alt for meget når man tænker på hvad almindelige
nikkel metalhydrid batterier koster.

Kan de mon ikke fås billigere?

Alex

Fra : Klaus

Dato : 18-12-01 15:55

"Alex" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| Hos Brinck elektronik koster der henholdvis 45 kr. og 65 kr. stykket,
| hvad jeg synes er alt for meget når man tænker på hvad almindelige

Måske Ac-Tec i Randers?
Klaus

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 18-12-01 17:42

"Alex" <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hos Brinck elektronik koster der henholdvis 45 kr. og 65 kr. stykket,
> hvad jeg synes er alt for meget når man tænker på hvad almindelige

måske på:

www.billigebatterier.dk,
jeg ved ikke om de har den rigtige type.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Alex

Dato : 18-12-01 18:29

On Tue, 18 Dec 2001 17:42:29 +0100, "Søren Hjelholt"
<hjelholt@mail.dk> wrote:

>måske på:
>
>www.billigebatterier.dk,
>jeg ved ikke om de har den rigtige type.

Tak for tippet - men ifølge deres hjemmeside har de kun almindelige
batterier uden loddeflige og mindre dimensioner (AA) (men måske ender
det med at jeg bare bruger sådan nogle i stedet)

Alex

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 18-12-01 20:41

> Tak for tippet - men ifølge deres hjemmeside har de kun almindelige
> batterier uden loddeflige og mindre dimensioner (AA) (men måske ender
> det med at jeg bare bruger sådan nogle i stedet)

Jeg tænkte nok at det var noget mere specielt du skulle have fat i, men det
var da forsøget værd... ]

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 18-12-01 23:30

"Alex" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for tippet - men ifølge deres hjemmeside har de kun almindelige
> batterier uden loddeflige og mindre dimensioner (AA)

Jeg tror at du har store chancer for at finde det du søger hos Ac-Tec som
tidligere anbefalet. Se på deres hjemmeside www.batterier.dk

MVH

Nikolaj

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 18-12-01 23:35

"Nikolaj Berliner Hommelgaard" <spamtrap020202@hommelgaard.com> skrev i en
meddelelse news:3c1fc35a$0$5462$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Alex" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at du har store chancer for at finde det du søger hos Ac-Tec som
> tidligere anbefalet. Se på deres hjemmeside www.batterier.dk

Tilføjelse...
Hvis du ønsker det kan du sende dit gamle batteri til dem, der så ser om de
kan erstatte de slidte celler og lappe batteriet sammen igen...
Under alle omstændigheder har de været meget hjælpsomme de gange jeg har
kontaktet dem.

Nikolaj

Fra : Jørgen Lyng Nielsen

Dato : 19-12-01 00:25

> Tak for tippet - men ifølge deres hjemmeside har de kun almindelige
> batterier uden loddeflige og mindre dimensioner (AA) (men måske ender
> det med at jeg bare bruger sådan nogle i stedet)

De har batterier med loddeflie under hobby batterier

Hilsen Jørgen

Fra : Alex

Dato : 19-12-01 13:19

On Wed, 19 Dec 2001 00:24:42 +0100, "Jørgen Lyng Nielsen"
<jlyn_fjern_dette_@privat.dk> wrote:

>De har batterier med loddeflie under hobby batterier
>
>Hilsen Jørgen

Det havde jeg overset. Men desværre er dem, der har loddeflige, ikke i
computerstørrelsen (17 mm diameter).

Alex

Fra : Alex

Dato : 20-12-01 15:57

On Tue, 18 Dec 2001 14:01:31 +0100, Alex <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>til en gammel Compaq bærbar.
>
>Hos Brinck elektronik koster der henholdvis 45 kr. og 65 kr. stykket,

SORRY: Jeg skylder Brinck el. en stor undskyldning: de 65 kr. er for
et Toshiba batteri på 4000 mAh - og jeg fik 10 % mængderabat da jeg
købte 9 stk. i dag. Så Brincks pris er fuldstændig rimelig
sammenlignet med de andre steder.

alex