font.properties i JDK 1.3
Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 18-12-01 09:45

Hej

Jeg vil gerne have sat "MS sans sarif" som font i min applikation. Jeg har
prøvet mig lidt frem i font.properties, men intet har virket.
Her er hvad jeg har indsat font.properties:

mafdefault.0=MS Sans Serif
mafdefault.1=Arial

sansserif.0=MS Sans Serif

sansserif.italic.0=MS Sans Serif

sansserif.bold.0=MS Sans Serif

sansserif.bolditalic.0=MS Sans Serif

filename.MS_Sans_Serif=Sserife.fon

Jeg har også læst lidt om, at man kan lave en class fil, som skulle klare
problemet.
Hvis der er nogen der kan give en forklaring på hvad jeg skal, eller et link
til en let overskuelig hjemmeside, der forklare hvad man skal.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Leon

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 18-12-01 18:09

Leon Friborg Jeppesen wrote:

> Hvis der er nogen der kan give en forklaring på hvad jeg skal, eller et
> link til en let overskuelig hjemmeside, der forklare hvad man skal.

RTFM - Read The Fine Manual

http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/guide/intl/fontprop.html

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 19-12-01 09:42

Hej Igen

Jeg har læst manualen igennem, og har derefter prøvet at lave en converter
samt lave de nødvendige ændringer i font.properties.
Dog uden held.

Her er hvad der er tilføjet i min font.properties:
sansserif.0=MS Sans Serif

filename.MS_Sans_Serif=Sserife.ttf

fontcharset.sansserif.0=mypkg.converter.CharToByteMS

Jeg mener at det der skal være der er der. Samtidig har jeg flyttet
Sserife.ttf over i folderen \Java13\jre\lib\fonts\.

Min java converter ser sådan ud (ligger også fysisk i denne package):
package mypkg.converter;

import sun.io.CharToByteISO8859_15_FDIS;
import sun.io.CharToByteConverter;
import sun.io.ConversionBufferFullException;

public class CharToByteMS extends CharToByteISO8859_15_FDIS {

/*
* This method indicates the range this font covers.
*/
public boolean canConvert(char ch) {
if (ch >= 0xe000 && ch <= 0xe0ff) {
return true;
}
return false;
}

/*
* This method converts the unicode to this font index.
*/
public int convert(char[] input, int inStart, int inEnd,
byte[] output, int outStart, int outEnd)
throws ConversionBufferFullException {
int outIndex = outStart;
for (int i = inStart; i < inEnd; i++) {
char ch = input[i];
if (ch >= 0xe000 && ch <= 0xe0ff) {
if (outIndex >= outEnd)
throw new ConversionBufferFullException();
output[outIndex++] = (byte)(ch - 0xe000);
}
}
return outIndex - outStart;
}

/*
* This method indicates the charset name for this font.
*/
public String toString() {
return "MS Sans Serif";
}
}

Er der nogen som kan se hvad der er galt.

Hilsen Leon