Ged i Jyske Netbank!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-12-01 10:01

I går ville jeg åbne den (normalt) udmærkede Netbank - alt forløb
normalt t.o.m. indtastning af nøgle + adgangskode, men da jeg dernæst
klikkede på OK gik alt (tilsyneladende) i stå!
Efter at have gloet på det i ret lang tid forsøgte jeg i min frustration
at klikke et par gange ekstra på OK: Pludselig kom der så et
dialogvindue med besked om at nøglen skal indeholde fire cifre (hvad jeg
også havde indtastet) samt om, at jeg nu havde 'begået' fire
fejlbehæftede forsøg - hvorefter min adgang ville være spærret.
Jeg ringede så til min afdeling, som blot oplyste, at jeg 'snarest
muligt' ville få tilsendt nyt nøglekort + ny adgangskode!
Jeg har selvfølgelig meddelt bankens 'support' om hændelsen - men ville
gerne høre, om andre her i gruppen har oplevet tilsvarende?
Jeg må så hellere 'tilstå', at jeg p.t. benytter PC (øv!) til kontakt
med netbanken - da jeg ikke længere kan få forbindelse via Mac, måske
fordi OS 7.6.1 eller Netscape 4.07 er for anakronistiske?
Er der mon andre, der kommer igennem med tilsvarende software 'fra
oldtiden'? ;)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-12-01 11:11

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> fordi OS 7.6.1 eller Netscape 4.07 er for anakronistiske?
> Er der mon andre, der kommer igennem med tilsvarende software 'fra

Kedelig situation. Må jeg spørge hvorfor du bruger sådan en gammel
browser ? Ikke at det hjælper med en nyere, da Netscape 6.2 heller ikke
duer.

Jeg har aldrig haft problemer med Netscape 4.7X under Mac OS 9.X - måske
du skulle prøve det samme.

I øvrigt ved jeg at min søster, som er i Australien også netop har
fåkket hendes Jyske Bank op, men det skyldtes at forbindelsen var så
langsom at der simpelthen gik ged i password og nøglekort.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 18-12-01 23:31

> Kedelig situation. Må jeg spørge hvorfor du bruger sådan en gammel
> browser ?

Selvfølgelig må du det! :)
Jeg har vist hentet den direkte fra CDen, der fulgte med
MacWorld/MacSecrets - og så har jeg vist engang spildt en h... masse tid
(+ penge!) på at downloade en nyere version (5 SVJH), der viste sig ikke
at kunne køre under OS7.x! :(

Men jeg bruger faktisk 4.77 i Linux sammenhæng - og den er da udmærket
(derfra kan jeg forresten også bruge Netbanken uden problemer)

> Jeg har aldrig haft problemer med Netscape 4.7X under Mac OS 9.X - måske
> du skulle prøve det samme.

Nu bruger jeg som sagt OS 7.6.1, men hvis nogen fortæller mig om gode
erfaringer med 4.7x/OS 7.x, kunne det da være, jeg ville gøre et nyt
forsøg!

> I øvrigt ved jeg at min søster, som er i Australien også netop har
> fåkket hendes Jyske Bank op, men det skyldtes at forbindelsen var så
> langsom at der simpelthen gik ged i password og nøglekort.

Ja, det er også den 'forklaring', banken i dag har tilbudt mig, og jeg
kan jo heller ikke afvise, at 'frysningen' kan have hængt sammen med en
'momentant langsom' forbindelse - moralen må så være, at hvis dette
sker, bør man holde nallerne fra OK-knappen, og nok snarere lukke (evt.
'nødlukke') browseren og begynden helt forfra!(?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-12-01 08:19

> [...]
> sker, bør man holde nallerne fra OK-knappen, og nok snarere lukke (evt.
> 'nødlukke') browseren og begynden helt forfra!(?)

Hvad er det for en Mac du kører på Hans ? Nu har jeg aldrig kørt med
noget ældre end Mac OS 8.X, så jeg har ingen erfaring med ældre
browsere, men kan du ikke downloade den nyeste Netscape 4.79 ?

Jeg må have fået slettet mit eget indlæg, hvilket bestemt ikke var
meningen. Ganske weird ??

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 19-12-01 13:47

> Hvad er det for en Mac du kører på Hans ?

Performa 6200, 500 MB HD, 40 MB RAM

> Nu har jeg aldrig kørt med
> noget ældre end Mac OS 8.X, så jeg har ingen erfaring med ældre
> browsere,

Erfaringen har som sagt lært mig, at adskillige applikationer ikke
længere understøttes af MacOS<8.x - og det er endda meget længe siden,
det begyndte, så snart er det vel OS9.x, der bliver 'cutoff'??

> men kan du ikke downloade den nyeste Netscape 4.79 ?

Jo, men som sagt ville jeg helst først høre fra nogen, der med godt
resultat kører den under system 7.x?
Hvor stor er 'pakken' i øvrigt??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 19-12-01 16:45

> [...]

> det begyndte, så snart er det vel OS9.x, der bliver 'cutoff'??

> Jo, men som sagt ville jeg helst først høre fra nogen, der med godt

Den fylder 15,3 MB i "Complete US" version, og i flg. release notes
kræver den Mac OS 8.1 eller højere, men jeg ved ikke om man alligevel
kan lokke den til at køre på ældre systemer.

--
mvh. Kaj.

Teori er når man ved alt, men det alligevel ikke virker.
Praksis er når alt fungerer, men ingen ved hvorfor.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-12-01 17:56

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.com> wrote:

> Den fylder 15,3 MB i "Complete US" version, og i flg. release notes
> kræver den Mac OS 8.1 eller højere, men jeg ved ikke om man alligevel
> kan lokke den til at køre på ældre systemer.

Vi havde på et tidspunkt en 6300 og den kørte Mac OS 8.6 US uden
problemer og så kan man jo bruge fx. en Netscape 4.7X, som virker til
Jyske Bank.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-12-01 10:35

> [...]
> kræver den Mac OS 8.1 eller højere, men jeg ved ikke om man alligevel
> kan lokke den til at køre på ældre systemer.

Det havde jeg på fornemmelsen - og 15,3 MB med ca. 3 kB/sek. får jeg til
nogenlunde 1 1/2 times download-tid; det har jeg hverken tid eller råd
til, når brugbarheden i så høj grad er tvivlsom.
Så bruger jeg hellere PC/Linux/Netscape 4.77 til kommunikation med
netbanken! :)

God jul, allesammen!!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-12-01 10:56

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Så bruger jeg hellere PC/Linux/Netscape 4.77 til kommunikation med
> netbanken! :)

var det ikke værd at overveje om en venlig sjæl her i gruppen kunne
forsyne dig me et eksemplar? Der findes macbruger over alt, selv i det
jyske...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-12-01 19:32

> var det ikke værd at overveje om en venlig sjæl her i gruppen kunne
> forsyne dig me et eksemplar? Der findes macbruger over alt, selv i det
> jyske...

Jamen det va da bare dæjligt!....om det var så?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : james

Dato : 23-12-01 13:44

> duer.
>
> Jeg har aldrig haft problemer med Netscape 4.7X under Mac OS 9.X - måske
> du skulle prøve det samme.

Prøv Opera.....lynhurtigt, gratis og tager kun ca 4 MB. Der er enkelte sites
som den ikke kan håndtere, billige "optimeret for Windows BS" type...men det
er jo ligemeget. Alt andet fungerer meget tilfredsstillende.

-james

Fra : mail@REMOVEcetus.dk

Dato : 18-12-01 11:24

Det var da lidt pudsigt... For et par dage siden tastede jeg forkert
kodeord i Jyske Netbank 2 gange, inden jeg kiggede efter et hemmeligt sted
og så, at jeg havde tastet et bogstav forkert.

Dernæst tastede jeg korrekt to gange, men hver gang sagde den, at det var
forkert, og sidste gang fik jeg så besked på at kontakte banken.

Jeg er rimelig overbevist om, at jeg tastede korrekt de to sidste gange,
men det var jeg så ikke enig med banken om (jeg havde styr på caps-lock
osv.).

Jeg fik en ny kode og nyt nøglekort med posten, og det virker nu fint igen.
Servicen var perfekt, og jeg er enig i, at deres netbank iøvrigt er ret
god.

Jeg bruger også Communicator 4.78 under 9.04. Det er en udemærket browser,
den har sine begrænsninger (specielt med ASP sider) men den er hurtig
sammenlignet de nyere.

"If it ain't broken then don't fix it".

Kjeld

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 18-12-01 11:32

<mail@REMOVEcetus.dk> wrote:

> Jeg bruger også Communicator 4.78 under 9.04. Det er en udemærket browser,
> den har sine begrænsninger (specielt med ASP sider) men den er hurtig
> sammenlignet de nyere.

Hvad skulle forskellen (for browseren) være mellem asp og almindelig
html-sider?

> "If it ain't broken then don't fix it".

Ja det siger jeg også ofte

MVH ANR

"Oh, oh. My heart just stopped ... There it goes."
-Barney Gumble

Fra : mail@REMOVEcetus.dk

Dato : 18-12-01 20:19

Andreas N Rasmussen wrote:

> Jeg bruger også Communicator 4.78 under 9.04. Det er en udemærket browser,

> Hvad skulle forskellen (for browseren) være mellem asp og almindelig
> html-sider?

Beat's me .-)

Men de fleste hjemmesider med problemer, jeg er stødt på, har været ASP
baseret - måske delvist fordi programmører, som bruger ASP, generelt ikke
overvejer, at der findes andet end IE under Windows.

Kjeld

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-12-01 10:40

On 18.12.2001 10:00, in article 1f4luws.15vrs0y1bs63kgN%h2vh@post6.tele.dk,
"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

<znip det hele>

Jeg troede, det var en hund der hed Marius?
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-12-01 19:32

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
> Jeg troede, det var en hund der hed Marius?

Que??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-12-01 20:28

On 20.12.2001 19:32, in article 1f4q9hp.11mv8ctckdt1cN%h2vh@post6.tele.dk,

> Que??
Overskriften er: Ged i Jyske Netbank. De har netop haft en konkurrence om at
finde den sødeste hund, det blev et gadekryds kaldet Marius.
Basil: Oh, forget it!
Manuel: Que?
Ovenstående citat er fra enŠ
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 21-12-01 00:18

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
> Ovenstående citat er fra enŠ

Got it! ;)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-12-01 21:19

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
> ..
>
> Got it! ;)

Reisen I ain't got that !

)

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : james

Dato : 23-12-01 13:42

> Vi har også en ældre Mac i stablen....ved siden af vores dejlige Cube..og
> det virker helt fint. det lyder som om nogen har været igang med at
> angribe din konto.......

-james