Hvis domaineregistranten lukker?
Fra : leifnel

Dato : 18-12-01 09:29

Når jeg først har fået registreret et domaine, (og jeg har (kontrol
over) nameserverne selv), kan jeg så ikke være ligeglad med at det
firma, jeg har registreret domainet igennem, lukker?

Domainet er registreret i mit navn.

Domainet er jo i zonefilen hos dk-hostmaster eller internic, og de går
vel ikke igang med at pille ved noget, bare fordi en registrant går
konkurs.

Med det væld af registranter, så skulle en portefølje af domaine-kunder
vel være hurtigt realiserbart for et konkursbo.
Det kan selvfølgelig være et problem at få rettet i whois-oplysninger,
mens registranten er nede, men ellers skulle der vel ikke være nogen
problemer.

Registranten har ikke domainet på sine nameservere.

Dette er blot et teoretisk spørgsmål, i anledning af en diskussion om
grunde til fortsat at benytte Network Solutions.
Sikkerhed for at registranten ikke lukker i morgen, skulle ikke betyde
noget i denne forbindelse, mener jeg.

Leif

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-12-01 09:30

On Tue, 18 Dec 2001 08:29:13 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
wrote:

>Når jeg først har fået registreret et domaine, (og jeg har (kontrol
>over) nameserverne selv), kan jeg så ikke være ligeglad med at det
>firma, jeg har registreret domainet igennem, lukker?

..dk domæner = no problem
alle mulige andre = kan godt være lidt bøvlet, men i sidste ende 'kan
fixes'

>Dette er blot et teoretisk spørgsmål, i anledning af en diskussion om
>grunde til fortsat at benytte Network Solutions.

lige nøjagtigt network solutions lukker nok ikke lige

--
vh
Thomas Jensen

Fra : leifnel

Dato : 18-12-01 10:22

"Thomas Jensen - pil.dk" skrev d. 18-12-01 09:30 dette indlæg :

> lige nøjagtigt network solutions lukker nok ikke lige

Næ, det skulle være det eneste fortrin for dem, når de nu er dyrere og
tungere en andre.
Så spørgsmålet er om det er et fortrin, der betyder noget.

Leif

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 18-12-01 18:59

On Tue, 18 Dec 2001 09:22:02 GMT, leifnel wrote:

[...]

> Næ, det skulle være det eneste fortrin for dem, når de nu er dyrere og
> tungere en andre.
> Så spørgsmålet er om det er et fortrin, der betyder noget.

I praksis nej.

<URL:http://gandi.net/> virker ganske godt.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F