Gem Cutting - WFRP
Fra : christian

Dato : 17-12-01 22:38

Jeg kan fatter ikke det regnestykke som står under Gem Cutting på side 51.

Hvordan pokker for det til at give 200% med 50 i intelligence og 40 i
dexterity ?.

Det kan jeg bare ikke hitte ud af. Er der nogle som kan skrive regnestykke
på en lidt mere menneskelige måde.

Christian

Fra : Rene Kragh Pedersen

Dato : 18-12-01 11:36

christian wrote:

> [...]
> dexterity ?.
>
> Det kan jeg bare ikke hitte ud af. Er der nogle som kan skrive regnestykke

Jøbs.
Metoden er:
Find gennemsnittet af Int og Dex.
Slå mod denne værdi.
Hvis du klarer det, forhøjes stenens værdi med 5 procent per point du
klarer med.
Eksemplet i bogen:
50 Int og 40 Dex => gennemsnit 45 ((50+40)/2 = 45).
Hvis smeden slår 05, klarer han således slaget med 40 point (45-5 = 40).
Dette ganges med 5% = 200% (40 * 5% = 200%).
Altså forøges stenens værdi med 200%.

Hvis stenen var 80 GC værd, er den efterfølgende 240 GC værd (idet
"increase by 200%" jo betyder "læg 200% oveni", hvor 200% af 80 er 160).

Håber det hjælper.
Mvh.
--
René Kragh Pedersen.
The problem with these editors is that Real Programmers consider "what