And..Igen!
Fra : JanB

Dato : 17-12-00 20:42

Hej
Vi har en Berberiand på 3200 g , samt en Kamsteg på 3000 g.
Er det en stensikker metode , som nævnt i denne gruppe?
4,5 time ved 150 grader til anden??
Hvad med kamstegen , hvad skal den have , helst sammen med anden?!
Svigermor kommer , så resultatet SKAL være godt!
Vores ovn er ikke varmluft , men går til 300 grader , og har grill.
MVH Jan Bundgaard

Fra : claus

Dato : 19-12-00 15:26

JanB skrev i meddelelsen <91j50a$irj$1@news.inet.tele.dk>...
>Hej
>Vi har en Berberiand på 3200 g , samt en Kamsteg på 3000 g.
>Er det en stensikker metode , som nævnt i denne gruppe?
>4,5 time ved 150 grader til anden??

Den er rigtig god til and. Langtidsstegning af and er meget lækkert.

>Hvad med kamstegen , hvad skal den have , helst sammen med anden?!

Uha, duer ikke. Jeg har prøvet at langtidsstege and og flæsk samtidigt.
Anden blev himmelsk, men flæskestegen blev.....underlig. Stegning ved
lave grader duer vist ikke til gris.

>Svigermor kommer , så resultatet SKAL være godt!

Uha. Så skal du vel også have et sovseråd?

Hilsen Claus.

Fra : JanB

Dato : 19-12-00 16:30

Sovseråd? JaTak!
MVH JanB

Fra : claus

Dato : 21-12-00 16:54

JanB skrev i meddelelsen <91nv0d$id0$1@news.inet.tele.dk>...
>Sovseråd? JaTak!

Jeg tager et stort glas rødvin som jeg putter 4 spiseskefulde mel i. Det
gør sovsen lidt tyk. Hvis du vil have den tynd kan du nøjes med 2
skefulde. Melen røres ud i rødvinen.
Fjern noget af fedtet fra stegeskyen med en ske. Lad skyen koge. Tilsæt
rødvinsjævningen, salt, peber. Lad koge i 5 min. Smag evt på sovsen
imens og juster krydderier. Tilsæt evt mælk eller ekstra rødvin hvis
smagen skal justeres. Smag endelig på sovsen så du kan korrigere den.

Rødkål kan varmes i lidt rødvin.

Sådan plejer jeg at gøre.

hilsen Claus.