Ka det her virkelig passe !!
Fra : Dopedog KDC

Dato : 17-12-01 13:07

Jeg ringer til TDC Bredbånd/ADSL og siger
"jeg vil godt ha lavet mit forudbestilte abonnement om...
Jeg sagde nemlig at det kun sku være en computer på,
men der skal faktisk være to".
Så siger damen i røret "der er ikke noget der skal laves om, du skal bare ud
og købe en Router eller en switch"
Så spørger jeg "jamen låner man ikke så'n en under abonnementet??"
Hvorefter hun svarer "nej det gør man ikke"

Er det virkeligt rigtigt!???

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-01 13:48

Mon, 17 Dec 2001 13:07:02 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<wanna.be@elvis.dk>:

>Så siger damen i røret "der er ikke noget der skal laves om, du skal bare ud
>og købe en Router eller en switch"

>Er det virkeligt rigtigt!?

Ja.

Du kan leje en til Netexpress.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Dopedog KDC

Dato : 17-12-01 13:55

Hvad er forskellen på Bredbånd/ADSL og Netexpress???

-Ronnie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-01 14:09

Mon, 17 Dec 2001 13:55:29 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<wanna.be@elvis.dk>:

>Hvad er forskellen på Bredbånd/ADSL og Netexpress?

Primært, at der er telefonabonnement og favoritpriser med i
prisen på Bredbånd.

Og så, at du kan leje en router til Netexpress.

Det er forskellige afdelinger af TDC, der står for de forskellige
produkter.

Bredbånd:
http://www.teledanmark.dk

Netekspress:
http://www.opasia.dk

Boomtown:
http://www.boomtown.net

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 17-12-01 14:25

Dopedog KDC wrote:

> [...]
> Så spørger jeg "jamen låner man ikke så'n en under abonnementet??"
> Hvorefter hun svarer "nej det gør man ikke"

Ja, men til bredbånd får du blot 2 ip adresser med i købet. Så du behøver faktisk

kun en switch/hub for at du kan få din 2 maskiner med på nettet. Hvis du
pludselig får en ekstra maskine kan du købe/leje en 2 ekstre ip'er for
10kr pr. måned ekstra.

Hilsen Mikkel

Fra : Dopedog KDC

Dato : 17-12-01 14:28

Ok men det der er nemmest at sætte op (til 2 computere)
er det Bredbånd eller Netexpress... ?

-Ronnie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-01 14:38

Mon, 17 Dec 2001 14:27:33 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<wanna.be@elvis.dk>:

>Ok men det der er nemmest at sætte op (til 2 computere)
>er det Bredbånd eller Netexpress... ?

Bredbånd, hvis du bruger en hub eller switch.

Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

Fra : Gevaldi

Dato : 17-12-01 14:47

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> Ok men det der er nemmest at sætte op (til 2 computere)
> er det Bredbånd eller Netexpress... ?

http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html#90

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=start

Prøv selv at finde flere links via:
www.google.com eller køb for fanden
da noget læsestof om problemerne, vi
kan da ikke sidde og være supportere
for dig resten af livet.

Fra : Dopedog KDC

Dato : 17-12-01 14:51

Prøv selv at finde flere links via:
> www.google.com eller køb for fanden
> da noget læsestof om problemerne, vi
> kan da ikke sidde og være supportere
> for dig resten af livet.

Jeg stiller spørgsmål og dem der vil svare, svarer...
Er det ikke det den her nyhedsgruppe er til for??

Hvis du ikke synes om mine indlæg så lad være
med at læse dem... jeg tvinger dig ikke!

-Ronnie

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-01 22:37

> Jeg stiller spørgsmål og dem der vil svare, svarer...
> Er det ikke det den her nyhedsgruppe er til for??

Nej, en nyhedsgruppe er ikke et supportforum

> Hvis du ikke synes om mine indlæg så lad være
> med at læse dem... jeg tvinger dig ikke!

øhh, jo. Det er ret svært at undgå at læse dine indlæg, medmindre man
smider dig i et kill-filter

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Dopedog KDC

Dato : 17-12-01 23:17

> øhh, jo. Det er ret svært at undgå at læse dine indlæg, medmindre man
> smider dig i et kill-filter

Nå... jamen når der er et indlæg jeg ikke vil læse
så lader jeg da bare være med at markere det...
Vidste ikke du ikke kunne det på din computer,
sorry!

-Ronnie

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-01 23:25

> Nå... jamen når der er et indlæg jeg ikke vil læse
> så lader jeg da bare være med at markere det...
> Vidste ikke du ikke kunne det på din computer,
> sorry!

Det er jo vanskeligt at vide om man vil læse et indlæg før man har læst
det. Jeg plejer ikke at dømme folk på forhånd...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Dopedog KDC

Dato : 18-12-01 12:11

> Det er jo vanskeligt at vide om man vil læse et indlæg før man har læst
> det. Jeg plejer ikke at dømme folk på forhånd...

Jamen så ved du jo bare for fremtiden at du ikke
skal læse mine post's ik?

-Ronnie

Fra : Gregers Petersen

Dato : 18-12-01 20:39

> [...]

Nu bliver jeg nødt til det.

> Jamen så ved du jo bare for fremtiden at du ikke
> skal læse mine post's ik?

Jo, og det samme ved jeg.

*PLONK*

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-01 00:23

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen så ved du jo bare for fremtiden at du ikke
> skal læse mine post's ik?

Du bliver en ensom mand(/dreng) med attitude.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-01 15:00

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> wrote in message
> Jeg ringer til TDC Bredbånd/ADSL og siger
> "jeg vil godt ha lavet mit forudbestilte abonnement om...

Var det ikke NetExpress du havde bestilt?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Dopedog KDC

Dato : 17-12-01 15:06

Jo, jeg blev også stilt om til Netexpress da jeg ringede igen

Og der ville de GODT lave det om !

-Ronnie

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-01 19:38

> Jo, jeg blev også stilt om til Netexpress da jeg ringede igen
> Og der ville de GODT lave det om !

Og så får du en router fra dem?

Fra : Dopedog KDC

Dato : 17-12-01 20:05

Yes, da jeg sagde det skulle laves om til at jeg kunne
bruge det på flere computere så sagde hun "Ok så får
du lige en Router med" ... men nu lige et ALLER-SIDSTE spørgsmål

Siden jeg får en router med, så behøver jeg vel
ikke nogen HUB eller SWITCH vel ... ?
Og Ethernet card er vel et netværks kort... ik ?

Ok de sidste 2 spørgsmål

-Ronnie

Fra : Gevaldi

Dato : 17-12-01 21:44

> [...]
>
> Siden jeg får en router med, så behøver jeg vel
> ikke nogen HUB eller SWITCH vel ... ?
> Og Ethernet card er vel et netværks kort... ik ?

Mon dog?

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-01 21:43

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Siden jeg får en router med, så behøver jeg vel
> ikke nogen HUB eller SWITCH vel ... ?
> Og Ethernet card er vel et netværks kort... ik ?
>
> Ok de sidste 2 spørgsmål

Hvis du nu læser og bruger den viden du kan få på:

så kunne det da værre at der var en flink sjæl der ville fortælle dig
at du altså skal bruge en sådan schwitz-ting for at kunne dele din
adsl-forbindelse mellem to computere.

Da jeg fik min adsl-forbindelse, og ham der flinke montørfidusen var
gået, satte jeg de forskellige ledninger i de forskellige huller i de
der boxe (router og schwitz) satte strøm på, fulgte vejledningen
slavisk som jeg havde fået med fra den Tiscali-firma, og siden har det
altså bare funket. Jeg har en statinær PC'er og to bærbare koblet op
via den der fine schwitzting, og det det spiller bare.

Men det ovenstående vil vi altså kun fortælle dig hvis du nu virkelig
lover at du vil læse ovenstående link godt og grundigt, og lære hvad
der står, og så også bruge det. Og hvis du ikke gør det, er jeg ret
sikker på at folk snart bliver meget trætte af at læse dine indlæg,
for når du hverken klipper noget væk, eller placerer det du skriver
under det du svarer på, så er det altså tit det kan være svært at
finde ud af hvad det egentlig er du mener med det du skriver.

Så gør dig selv en tjeneste, og gør os andre glade:
Lære at klippe og citere rigtigt!

--
Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-01 22:07

> [...]
> bruge det på flere computere så sagde hun "Ok så får
> du lige en Router med" ... men nu lige et ALLER-SIDSTE spørgsmål

Kanon...

> Siden jeg får en router med, så behøver jeg vel
> ikke nogen HUB eller SWITCH vel ... ?

Det kommer an på routeren...

Jo, du skal ha' en hub eller en switch, men de er altså ikke særligt dyre...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-12-01 22:23

Jesper G. Poulsen skrev:

>Jo, du skal ha' en hub eller en switch, men de er altså ikke særligt dyre...

Man kan nu godt bruge NetExpres2 med direkte tilslutning fra router
til PC - jeg tror bare ikke Tele Danmark supporterer det, men det kan
lade sig gøre.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 23:27

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> Man kan nu godt bruge NetExpres2 med direkte tilslutning fra router
> til PC - jeg tror bare ikke Tele Danmark supporterer det, men det kan
> lade sig gøre.

Det er ikke noget man "supporterer", det er basal netværkskunnen.

Setup 1)

Router

hub el. switch
/ \
Pc1 Pc2

Her er kablerne (stregerne) almindelige netværkskabler.

Setup 2)

Router

PC

Her er kablet et såkaldt "krydset" kabel, dvs. et netværkskabel, hvor
send og modtag "bytter plads" undervejs i kablet. Det gør de ikke på
et standardkabel. Et krydset kabel tager max 5 min. at lave, hvis man
ved hvad man gør og har de rette dimser. Skal man kun bruge et enkelt
(som her) kan man købe det i enhver velassorteret EDB-butik. Måske
følger der endda et med routeren. Det hænder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-12-01 23:59

Peter B. Juul skrev:

>Det er ikke noget man "supporterer", det er basal netværkskunnen.

Ja, jeg sover...
Det er uden router jeg mener.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-12-01 00:20

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke noget man "supporterer", det er basal netværkskunnen.

Og det behøver man ikke supportere?
Det er godt nok ved at være længe siden jeg har taget telefonen, men
alligevel...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket