HTML i mail()
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-12-01 01:12

Hey NG!

Er der nogen der ved om man kan bruge HTML koder i en mail() ????

Forstået på den måde - at ønsker jeg, at brugeren skal modtage en mail med
de informationer han/hun har indtastet i HTML format - så f.eks. nogle ting
er med fed.

Jeg har prøvet at bruge en <b>$besked</b> i mail() - men så skriver den det
bare som tekst i mailen.

Anyone??? - Thx

*/Henrik Pedersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-12-01 01:18

On Mon, 17 Dec 2001 01:12:07 +0100, "Henrik Pedersen" <hp@beone.dk>
wrote:

>Jeg har prøvet at bruge en <b>$besked</b> i mail() - men så skriver den det
>bare som tekst i mailen.

Brug $arg i nedenstående som fjerde argument til mail:
$arg = "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1";

I øvrigt giver manualen for mail():
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php
.... et glimrende eksempel på hvordan, man sender en HTML-mail, endda
med en god sjat øvrige headers på.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-12-01 01:33

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Brug $arg i nedenstående som fjerde argument til mail:
> $arg = "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1";

Jeg takker utrolig mange gange for hjælpen (og det HURTIGE svar)

Nu virker det helt kanon - efter jeg fik rettet mine \n til <br>

Thx......

*/Henrik Pedersen