SB Live! skratter
Fra : Mikelski

Dato : 16-12-01 20:56

Hej

Jeg købte for nylig et SB Live! Der gik lidt tid før at jeg prøvede at
optage på det, men da opdagede at på mine optagelser kommer der et jævnligt
SKRAT hvert sekund. Jo højere optagelse, jo højere skrat. Jeg oplever også
at når min harddisk eller CPU arbejder, skratter lyden også. Jeg har lige
prøvet at sætte kortet i en anden port, men det virker stadig ikke. Er der
nogle, som evt. har haft samme problem, eller er der nogen måde at reparere
det på? Skal jeg ud og bytte kortet eller hvad?!

Med venlig hilsen

Mikkel

Fra : Kim Thomsen

Dato : 16-12-01 22:10

"Mikelski" <mikkels_post@hotmail.com> wrote in message
> [...]
reparere
> det på? Skal jeg ud og bytte kortet eller hvad?!

Må jeg gætte på at du bruger win2k eller winXP?
Mvh Kim Thomsen

Fra : Fenris

Dato : 16-12-01 23:35

> Må jeg gætte på at du bruger win2k eller winXP?
> Mvh Kim Thomsen
>
> ´

Hvis du bruger XP, så opdater din software det hjælper.

KG

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-12-01 13:17

Hvid dit bundkort har en onboard High Point RAID controller - så fremskaf
nyeste driver til denne. Det vil løse problemet !

Fra : Chingachgook

Dato : 17-12-01 14:22

den nyeste Via 4in1 (hvis du ahr et via chipsæt som jeg har), nyeste BIOS og
nyeste Raid controller bios + drivere = så burde problemet være løst. JEg
havde samme problem i win2k men jeg installerede de nyeste raid drivere
(Highpoint 370) og flashede min bios+raid bios og de nyeste VIA 4in1, og
voila det hjap på det.
Under winXp har jeg ikke disse probs (nok fordi d var mit chipsæt der var
skyld i det ;). Under winXP skal du heller ikke installere VIA 4in1 drivere.

/Chingachgook

Fra : Mikelski

Dato : 17-12-01 19:46

Jeg har ganske rigtigt win2k og et via chipsæt. Hvor kan jeg så finde de
driver og opdateringer, og er de gratis?

Med venlig Hilsen

Mikkel

Fra : Chingachgook

Dato : 17-12-01 22:28

via 4in1 fås f.eks. på www.tweak.dk
dine bios fås hos din bundkort producent. Evt. raid drivere/bios fås hos
producenten!

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 17-12-01 16:11

In article <9viumj$1v5l$1@news.cybercity.dk>, mikkels_post@hotmail.com says...

> [...]
> nogle, som evt. har haft samme problem, eller er der nogen måde at reparere
> det på? Skal jeg ud og bytte kortet eller hvad?!

Kører du på en VIA platform med en AMD CPU? Det kan give problemer. Bedste bud
er at opdatere BIOS og drivere.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-12-01 17:07

Sikken en gang vrøvl ! - Og hvad skulle han ellers bruge hvis ikke et VIA
chipsæt ? Sgu svært at opdride et 100% AMD chipsæt herhjemme ! OK SIS er en
mulighed !

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 20-12-01 11:00

In article <3c1e182f$0$94387$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, usc@mail.dk
> [...]

> chipsæt ? Sgu svært at opdride et 100% AMD chipsæt herhjemme ! OK SIS er en

Vrøvl? Det er et kendt problem at visse VIA chipsæt (primært kt133 og kt133a)
har problemer med SBLive.

Det var netop SIS, der gjorde at jeg ikke kunne være helt sikker. Desuden mener
jeg ikke at have hørt noget om at AMD761 chipsæt volder nogen form for
problemer.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : DWM

Dato : 20-12-01 19:22

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vrøvl? Det er et kendt problem at visse VIA chipsæt (primært kt133 og kt133a)
> har problemer med SBLive.

Ovenstående kan jeg bakke op i tilfælde af at der er nogle der stadig
mener at det er noget vrøvl :)

/Kenneth Iversen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-12-01 00:36

On Thu, 20 Dec 2001 19:22:01 +0100, DWM wrote:

>"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Ovenstående kan jeg bakke op i tilfælde af at der er nogle der stadig
>mener at det er noget vrøvl :)

Ingen problemer her med KT133A, men måske det kun er relateret
til Windy drivere!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
To err is human, to forgive ... 5 dollars.

Fra : Styb

Dato : 17-12-01 17:59

> [...]
reparere
> det på? Skal jeg ud og bytte kortet eller hvad?!

Prøv at slå "Memory Hole" fra i din Bios.