Forrest Gump filmcitat
Fra : Peter Gaardsøe

Dato : 16-12-01 20:33

Hejsa... vi er i øjeblikket igang med at skrive semesteropgave om en
animationsfilm. (Gerbil Bar på Joecartoon.com). I denne forekommer følgende
citat: 'I may not have a real high IQ... but I do think I know when
someone's making fun of me'. Vi er ret sikre på at dette citat stammer fra
Forrest Gump filmen, bl.a. pga. udtalen/tonefaldet i udsagnet. Er der nogen
ved om dette er rigtigt.. og i så fald fra hvilken scene er citatet hentet?

På forhånd tak for hjælpen...

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-12-01 21:02

www.imdb.com

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med billeder af Tina Dickow!

Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 16-12-01 21:56

Christian Andersen wrote:

> [...]

det er vist ret sikkert ikke fra Gump... det siger min fornemmelse mig
da, har genset den sidst for et par uger eller 3 siden..... der er jo
på intet tidspunkt i filmen hvor han rigtigt er klar over at folk gør
grin med ham...........

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 17-12-01 00:03

"Peter Gaardsøe" <pgdk@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
nogen
> ved om dette er rigtigt.. og i så fald fra hvilken scene er citatet

Jeg mener at der godt kan være noget om snakken. Jeg tror dog ikke han siger
IQ, men snarere "I may not be very smart, but......" og så drejer det sig
vist ikke om at der er nogen der laver sjov med ham men om noget andet.
Nærmere kan jeg ikke lige komme det uden at kaste skiven i afspilleren
igen...

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Jakob Madsen

Dato : 17-12-01 02:09

Det eneste jeg kunne finde på imdb der minder lidt om det er:

I'm not a smart man, but I know what love is.

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Peter

Dato : 17-12-01 02:25

I may not be a smart dog, but i know what roadkill is.
Slinky i Toy Story 2

Det er den nærmeste quote jeg kan huske. Jeg er også rimelig sikker på Gump
ikke siger det.

Peter

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 17-12-01 18:46

Jeg er ikke sikker, men det ku lyde som noget fra the waterboy....