Bolsje opskrifter , og hjemmelavede chokol~
Fra : Stine stroyer

Dato : 04-12-00 08:15

Hej alle sammen .
Jeg er uddannet konditor og har været i lære i Tyskland i et meget stort og
fint konditori. Jeg har en masse opskrifter på bolsjer og chokolader, så
hvis der er nogen af jer der skulle magle noget i den stil, ja så bare skiv.
Mine opskrifter er meget nemme at gå til, faktisk vil jeg sige at de er
børnevenlige.
Hilsen Stine

Fra : Michael

Dato : 04-12-00 09:50

Hej Stine !

Hvad venter du på ????

Kom med dem - det er jo netop i december at vi laver den slags

Hilsen Michael

Fra : Stine stroyer

Dato : 04-12-00 11:21

Jamen her er nogle af dem .
Ting man skal ha inden man går i gang.

- et sukker termometer der går op til 200 grader
- en ren gryde
- et litter mål
- en ren saks
- tefal underlag eller bagepair. ( her kan man få et klæbe frit underlig i
Imerko, man kan både bage på det og det er smader godt til bolsjer.

Først en grund opfkrift.
1 dl. Vand
450 gr. Melis ( alm. Sukker )
125 gr. druge sukker

Vigtigt at den gyrde man bruger er kogt ren. Altså sukkertermometet, pensel,
evt.knive, sakse og en lille si kommes op i gyden fyldt med vand til kanten
og det hele koges så rent. Læg udstyret på en ren talerken eller fad.

Grunden til at det hele koges rent er at så kommer der ikke noget skidt i
din sukker masse, og bolsjerne krystliser ikke under vejs.

Apelsin bolsjer.
1 gang grundt opskrift
20 dråber Paprikafarve
2 teske. citronsyre 30 dråber appelsinolie (+ minus 5 dråber.

Jeg har fået de her opskrifter fra urtegården som har tel. 86 48 00 11 der
kan man få flere opskrifter, farver, samgdråber og mnage fele ting.
Hilsen Stine

Fra : Petersen, Møller & H~

Dato : 04-12-00 13:47

Hej igen Stine

Tusinde tak for opskriften !

Jeg troede at du ville afslører nogle af de opskrifter du brugte i
Tyskland og ikke dem fra Urtegården !!!

Hilsen Michael

Fra : Stine stroyer

Dato : 04-12-00 14:24

Jeg kommer med nogel gode chokolade opskrifter onsdag *S* ha tolmodighed
Stine

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 06-12-00 03:06

"Stine stroyer" <stine@stroyer.dk> skrev i en meddelelse...
> [...]
> stort og fint konditori. Jeg har en masse opskrifter på bolsjer og
> chokolader, så hvis der er nogen af jer der skulle magle noget i

Jeg kunne godt tænke mig at lave rabarber-bolsjer, sådan nogle á la
"Sømods" i Købmagergade. Mon du har sådan en opskrift el. lign. (gerne
lidt syrlige)??

PS: Var det mon hos "Pedersen" i Hamburg du var? - (der hvor man kører
rundt på løbehjul i bageriet)

--
Mvh.
Peter W. Bosse

I'm not afraid to die. I just don't want to be there when it happens.
- Woody Allen

Fra : Stine stroyer

Dato : 06-12-00 11:20

Hej Peter W. Bosse
er det dig der har bager Bosse ?? he he ?

Her er en opskrift på de der rabarber bolsjer

1 dl. Vand
450 gr. Melis ( sukker )
125 gr. druesukker

Koges op til 162 grader, hældes ud på silikone måtte, og arbejdes igennem.
For ikke at brænde fingerne kan man bruge nye opvaskehandsker.

når massen ikke er rygene varm kommes
2 teske. citronsyre
20 dråber bladgrøn
20 dråber rødbedefarve
2 ml. rabarberaroma i massen og det arbejdes hurtigt ind.

Hvis man vil spare sig selv for en masse besvær , og fettede bolsjer, kan
farven kommes i ved en 122 garder, det gør også at masse ikke krystalisere.

Når man så til sidst har en stro skulp masse på sit bord, skal kanterne hele
tiden foldes ind på mitten så de ikke stivner.
Så trækker men nogel lange stænger, som man klipper med den renkogte saks.
Man klipper på strå så bolsjerne bliver trækantede.
Hilsen Stine