Webspeed hjælp
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-12-01 13:06

Hej gruppe

Jeg er helt ny i Mac verdenen

Jeg har fornylig købt en iMac 400 DV OS9.1 DK.
Jeg har i forvejen en PC tilsluttet et TDC OnCable Webspeed abonnement, men
vil nu gerne have iMac'en på nettet istedet for.

Efter tilslutning af modem kommer Oncable registrerings side også frem, og
jeg når frem til at skulle aktivere den nye hardware, og så sker der ikke
mere.

Jeg har prøvet iMac's guide, "Skal vi gå på Internet" men det virker heller
ikke.
Jeg har prøvet at få hjælp i tele.internet.kabelmodem,men der er vist ikke
rigtig nogen Mac folk.
Er der nogen her der har Webspeed og kan guide mig igennem opsætningen?

Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : outsourcerer@hotmail~

Dato : 17-12-01 11:58

In article <3c1c8e46$0$93460$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:

> Efter tilslutning af modem kommer Oncable registrerings side også frem, og
> jeg når frem til at skulle aktivere den nye hardware, og så sker der ikke
> mere.

En mulighed er hvis du har Virtual PC at gøre det via browseren her i
stedet for på Mac'en

> Er der nogen her der har Webspeed og kan guide mig igennem opsætningen?

Ellers skal du slette dine TCP/IP-indstillinger (i indstillinger i
systemmappen) samt indstillinger (cache, history, whatever lignende) i
din browser (fx MS Internet Cache i systemmappen for Internet Explorer).
Følg evt op med en genstart, og så skulle det virke.

Simon

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 17-12-01 19:36

<outsourcerer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> din browser (fx MS Internet Cache i systemmappen for Internet Explorer).
> Følg evt op med en genstart, og så skulle det virke.

Hej Simon

Tak skal du have, det er noget af en mundfuld for en nybegynder.
Den med VPC lyder godt, men jeg har ikke andre programmer end dem der fulgte
med, og begynde at slette i div. mapper osv. har jeg ikke mod på.

Jeg har lige snakket med Oncable, og de yder support på Mac, men kun hvis de
må ringe tilbage, og det har jeg aftalt med dem. I Oncable's betingelser er
det lidt svært at finde ud af om de yder support eller ej.

De foreslog iøvrigt at jeg hentede icab. Vil den gøre det nemmere at
konfigurere iMac'en.

Tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Niels