The Hudsucker Proxy./ Coen brdr. movie.
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 16-12-01 04:15

Har netop set 'The Hudsucker Proxy' filmen. Jeg er ellers ret betaget
af det univers og den stemning Coen brødnrene plejer at kunne bygge op
i deres film, men jeg syntes ikke at denne film levede op til mine
forventninger, som jeg har hentet fra disse Joel Coen & Ethan Coen
film:
O Brother, Where Art Thou?.
The Big Lebowski´.
Fargo.

Jeg indrømmer at jeg var lettere påvirket af en udefrakommende
situation, men som regel lykkes det de herre Coen og Coen at fange min
opmærksomhed 110%. Det var bare ikke tilfældet med 'The Hudsucker
Proxy'. Filmen byder på nogle ting, som relaterer til virkeligheden,
men Coen stemningen kom aldrig rigtigt frem i filmen.

Hvad mener i andre om filmen, er der ikke tale om en mindre heldig
Brdr. Coen film?
Eller er det mig som fejlede for vildt, medens filmen forsøgte at
underholde og bringe mig ind i Coen universet?

--
Venlig Hilsen:

Rasmus.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 16-12-01 09:58

Rasmus A. Nielsen skrev:

> [...]
> men Coen stemningen kom aldrig rigtigt frem i filmen.
>
> Hvad mener i andre om filmen, er der ikke tale om en mindre heldig

Næ, jeg synes, den er rigtig god - men dog ikke "genial", som mange af
brugerne på IMDB har skrevet (http://uk.imdb.com/CommentsShow?110074).
Dens lidt tegnefilmsagtige univers giver den en lidt speciel stemning,
som jeg godt kan lide.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-12-01 12:56

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener i andre om filmen, er der ikke tale om en mindre heldig
> Brdr. Coen film?
> Eller er det mig som fejlede for vildt, medens filmen forsøgte at
> underholde og bringe mig ind i Coen universet?

Det ved jeg ikke. Jeg kan kun sige, at jeg har det fuldstændigt på samme
måde. I mine øjne er det den ringeste af brødrenes film. Måske skyldes det,
at jeg heller ikke er særligt begejstret for screwball-komedierne, som
Hudsucker Proxy er en pastiche over? De3t fænger mig i hvert fald ikke.

Jeg kan langt bedre lide Fargo, Miller's Crossing og Barton Fink.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 00:45

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> writes:

> Hvad mener i andre om filmen, er der ikke tale om en mindre heldig
> Brdr. Coen film?

Det var den første Coen-film jeg så, og jeg var (og er) aldeles
begejstret. I modsætning til de senere film gør den alvorligt vold på
virkeligheden i sin fortællestil og det synes jeg klæder en film. Den
har på det punkt lidt af det samme over sig, som Moulin Rouge _er_.

Jeg er meget glad for Fargo og andre Coen-film, men Hudsucker har
stadig en førsteplads hos mig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 17-12-01 04:01

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev:

> I modsætning til de senere film gør den alvorligt
> vold på virkeligheden i sin fortællestil og det synes
> jeg klæder en film.

Det tænkte og tænker jeg også på. Den var på en skræmmende måde; lidt
for virkelig, selvom den virkede uvirkelig. Svært at forklare - måske
det er en af de film, som først rigtigt trænger ind under huden, her
et par dage efter synet.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.

Fra : peter jensen

Dato : 20-12-01 12:17

Rasmus A. Nielsen <rasmus@bbservice.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_kUS7.124$%K2.4551@news.get2net.dk...
> [...]
> Eller er det mig som fejlede for vildt, medens filmen forsøgte at
> underholde og bringe mig ind i Coen universet?

Første gang jeg så Hudsucker, var jeg oppe at køre pga. dens originalitet og
mange påfund. Jeg fandt først bagefter ud af at det var en Cohen film. Nu så
jeg den så igen for ca. 3 måneder siden, og jeg var ikke længere helt så
dupperet. Det er dog stadig en god film. Men måske lider jeg bare af dårlig
taste, for mig er Lebowski nemlig kongen der kan ses to gange om dagen if so
needed, mens O Brother, Where Art Thou? ingenting gjorde for mig. Fargo og
Barton Fink er også gode, men der er for mange "døde" moments, ikke så
konstant spækket som Lebowski, IMO.

Fra : Mogens Lysgaard

Dato : 21-12-01 15:25

Sammenlignet med mange andre end lige netop Coen film synes jeg Hudsucker P.
er en virkelig original og facinerende film og den rykker da bestemt på
mange måder i mit filmunvivers. Sammenlignet med Coen perlerne Barton Fink,
Fargo og Miller´s Crossing (og for den sags skyld også Big L.) falmer den
dog lidt efter min mening.

Mvh
Mogens