2 Spørgsmål ...
Fra : Dopedog KDC

Dato : 15-12-01 23:29

For det første, jeg får snart ADSL og så vil min mor
også gerne ha internet... Jeg har hørt noget om at man
skal bruge en "HUB" hvis man skal have 2 på nettet fra
ét ADSL abonnement. Så ville jeg lige høre om
hvordan man får fat i så'n en "HUB" og om man
faktisk bare ska sætte 2 ledninger i og så kører det.. ?

For det andet, som sagt FÅR jeg snart ADSL men lige nu
har jeg ISDN, så ville jeg høre om at hvis JEG går på
nettet inde på min computer, om man så også kan gå
på nettet på min mor's computer, altså igennem netværket?
Eller om man OGSÅ skal have så'n en "HUB" til det,
eller er det slet ikke muligt???

På forhånd tak for svarene

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies.

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 16-12-01 00:02

Dopedog KDC wrote:

> Så ville jeg lige høre om
> hvordan man får fat i så'n en "HUB"

Går ind i den nærmeste computer-forretning og køber den. De koster
typisk under 500,-

> og om man
> faktisk bare ska sætte 2 ledninger i og så kører det.. ?

Nu ville det jo være lidt nemmere, hvis du sagde hos hvem (og hvilket
produkt) du fik ADSL, men hvis det ellers er en router-baseret, så er
det bare at sætte et kabel fra routeren til hub'en og et fra hub'en til
hver computer du skal have på. Intet andet (husk dog at få de rigtige
ledninger - jeg kan ikke huske om den ene (router til hub skal være
krydset inden i men det kan de sikkert fortæller, der hvor du køber den).

// Flemming

--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:13

"Flemming Mahler Larsen" <mahler@DK.net> skrev i en meddelelse
> Dopedog KDC wrote:

> Går ind i den nærmeste computer-forretning og køber den. De koster
> typisk under 500,-

Nej, man skal ikke ind og købe en HUB, men derimod en SWITCH. Jeg formoder
det er en ADSL løsning fra TDC, TDC|BREDBÅND. Og netværket vil ikke virke så
godt, hvis man bruger en hub. Priserne på switches er nede på lejde med
hub´s. Så det er koblet dumt, at lade være..

Priserne kan man bla. se på www.edbpriser.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 16-12-01 00:24

It seems Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>godt, hvis man bruger en hub. Priserne på switches er nede på lejde med
>hub´s. Så det er koblet dumt, at lade være..

En hub kan da være alt rigeligt til mange menneskers behov, og
der kan sagtens være 2-300 kroner at spare.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:33

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> En hub kan da være alt rigeligt til mange menneskers behov, og
> der kan sagtens være 2-300 kroner at spare.

tjaaa... Hvis manden har Bredbånd|adsl. Vil al trafikken gå via ADSL
modemmet, hvis man benytter en hub... Så man dermed sænker det interne net
meget.

Fx, en billig Switch:

http://www.satech.dk/ neders på siden,, og man mp da sige den er egnet:

Lækker 5 port switch i samme kvalitet som vores 8 port storebror.
Ekstra feature ved denne model er auto uplink detection. Dvs. at den selv
registerer og konfigurere uplink til andre dele af netværket !

Og så koster den kun 255 Kroner.... Hvis man skulle spare 2-300 kroner,, var
Hub´en jo gratis

Den billigste Hub ifl. EDBpriser koster 240 kroner. Altså godt 100 kroner
mindre.
Og så er der ingen 100 Mbit hub´s under 300 kroner.....

Og denne switch jeg nævner,,, har nu både 10 og 100 Mbit...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-12-01 00:36

In article <3c1be002$0$47256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> tjaaa... Hvis manden har Bredbånd|adsl. Vil al trafikken gå via ADSL
> modemmet, hvis man benytter en hub... Så man dermed sænker det interne net
> meget.

Trafikken vil gå samme vej med hub og switch på det net.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Try to value useful qualities in one who loves you.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:45

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Trafikken vil gå samme vej med hub og switch på det net.

Switch:

Hvis Pc1 vil kommunikere med Pc2. Har du en 100 Mbit Full duplex forbindelse
imellem. Hvis PC1 vil kommunikere med Adsl-modem. Er der en 10 Mbit halv
duplex til modemmet...

Hub:

Hvis Pc1, vil kommunikere med Pc2. vil trafikken gå via modem, og PC2. Og
efter hvad jeg har fattet... Skal TDC`S netværk "snakke" om trafikken... Da
al trafik altså går via modemmet...

Hvis PC1 og PC2 kommunikere, og pc2 vil kommunikere med adsl modemmet. Vil
de deles om 10 Mbit halvduplex...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-12-01 00:47

In article <3c1be2c5$0$47255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Hvis Pc1 vil kommunikere med Pc2. Har du en 100 Mbit Full duplex forbindelse
> imellem. Hvis PC1 vil kommunikere med Adsl-modem. Er der en 10 Mbit halv
> duplex til modemmet...

Du ved ikke hvordan en switch hhv hub fungerer. Det vil være samme
effekt med switch og hub.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Some of them want to use you,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:54

> Du ved ikke hvordan en switch hhv hub fungerer. Det vil være samme
> effekt med switch og hub.

Så fortæl hvorfor,, og så iligemåde:

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-12-01 00:57

In article <3c1be4df$0$47256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Så fortæl hvorfor,, og så iligemåde:

Jeg vil nu mene at jeg har fuldstændig styr på forskellen mellem en hub
og en switch, det er mit job.

> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

Selvom en hub sender trafikken ud på alle porte vil det kun være den
angivne modstander af dataene der vil acceptere dem. Du har ret i at
alle porte på huben vil dele de 10 eller 100 Mbps den har til rådighed,
men trafikken skal ikke vende omkring routeren og TDC (med mindre
maskinerne har fået tildelt IPer i seperate subnets, og så skal
trafikken alligevel vende omkring TDC)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Don't be humble ... you're not that great.

Fra : Simon Skals

Dato : 16-12-01 15:05

> [...]
>efter hvad jeg har fattet... Skal TDC`S netværk "snakke" om trafikken... Da

Du har *ikke* fattet det.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-12-01 15:09

In article <slrna1pagm.ljv.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> Du har *ikke* fattet det.

Med mindre de to maskiner har adresser i hver sin range, men så vil det
ikke ændre på noget med en switch.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Leave no stone unturned.

Fra : Simon Skals

Dato : 16-12-01 15:20

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Med mindre de to maskiner har adresser i hver sin range, men så vil det
>ikke ændre på noget med en switch.

Ja, præcis.

Og skal de to maskiner alligevel kommunikere via TDC's termine-
ringsboks, så er det ikke 10 Mbps/HDX i hub'en, der bliver flaske-
halsen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 15:21

> Du har *ikke* fattet det.

Ok, men efter hvad jeg ved arbejder du hos Cybercity. Og jeg kan huske at
der blev omtalt netværksproblemer, hvis man benytter en HUB med BB|adsl. På
de interne TDC nyhsgrupper.

Fra : Simon Skals

Dato : 16-12-01 15:30

> [...]
>der blev omtalt netværksproblemer, hvis man benytter en HUB med BB|adsl. På

Jeg kan ikke lige se, hvordan mit arbejde hos Cybercity hænger
sammen med det?

Men altså: På TDC's Bredbånd-løsning kan man risikere at få
IP-adresser på særskilte subnet, og i den situation vil trafik
mellem to pc'er på ens private netværk gå via ADSL-modemet og
efterfølgende via den nærmeste layer 3-termineringsboks.

Det har imidlertid intet at gøre med, hvorvidt man benytter en
hub eller en switch.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-01 16:41

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
> Men altså: På TDC's Bredbånd-løsning kan man risikere at få
> IP-adresser på særskilte subnet, og i den situation vil trafik

Og så kan maskinerne ikke se hinanden...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-12-01 16:42

In article <3c1cc0ae$0$93424$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jesper G. Poulsen wrote:

> Og så kan maskinerne ikke se hinanden...

Måske ikke med windows networking, men skal vi nu ikke se lidt bredere
på det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | I've got a very bad feeling about this.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-12-01 17:08

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Og så kan maskinerne ikke se hinanden...

Jo, med webcams
(og med langt de fleste netværksprotokoller med tilpas opsætning)

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Simon Skals

Dato : 16-12-01 22:09

It seems Jesper G. Poulsen wrote:

>Og så kan maskinerne ikke se hinanden...

Sikke noget vrøvl. De kan sagtens se hinanden pr. IP, men
trafikken skal vende omkring en af TDC's routere.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-12-01 22:12

In article <slrna1q3b6.ljv.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> Sikke noget vrøvl. De kan sagtens se hinanden pr. IP, men
> trafikken skal vende omkring en af TDC's routere.

Med mindre man haxorerer lidt på routingtabellerne.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Do students of Zen Buddhism do Om-work?

Fra : Simon Skals

Dato : 16-12-01 22:34

>Med mindre man haxorerer lidt på routingtabellerne.

På Wintendo-boksene?

Og i så fald er det vel snarere ARP-tabellen, man vil fuske med.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-12-01 22:34

In article <slrna1q4pm.ljv.spam@www.gid.dk>, Simon Skals wrote:

> På Wintendo-boksene?
>
> Og i så fald er det vel snarere ARP-tabellen, man vil fuske med.

Kan man ikke route et subnet til et directly connected interface, så den
arper for adressen?

--
Andreas Plesner Jacobsen | GIVE UP!!!!

Fra : Simon Skals

Dato : 17-12-01 01:29

>Kan man ikke route et subnet til et directly connected interface, så den
>arper for adressen?

Teoretisk er det ikke umuligt, men om det kan bringes til at
virke i praksis...

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-01 12:20

> Sikke noget vrøvl. De kan sagtens se hinanden pr. IP, men
> trafikken skal vende omkring en af TDC's routere.

Det virker ikke for min kammerat, der sidder på sådan en forbindelse.

Fra : Simon Skals

Dato : 19-12-01 13:19

>Det virker ikke for min kammerat, der sidder på sådan en forbindelse.

Mon ikke forklaringen kunne tænkes at være en anden, end at det
er teoretisk uladsiggørligt.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 01:20

> Og så koster den kun 255 Kroner.... Hvis man skulle spare 2-300 kroner,,
var
> Hub´en jo gratis

Hov,,, det var nu -moms,,, 319 Kroner Inkl. moms... og så koster det vist 40
kroner at få den tilsendt,,,, Lommepenge,, må man sige...

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 00:40

Det er hos TDC...

-Ronnie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:48

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> skrev i en meddelelse

> Det er hos TDC...

Det er intet svar,,, da TDC har omkring 10 forskellige ADSL produkter....
Men lyder jo ret nybegyndet agtigt,,, og det plejer jo så at være det
produkt der er mest opreklameret, og nemmest at få fat i= Bredbånd|adsl

Og foresten, hvis du har bestilt løsningen med 2 dynamiske IP adresser. Er
der intet problem at du kobler dine 2 computere op via en Switch.Hvis der
senere kommer flere computere på netværket.. Skal du altså abonnere på flere
IP adresser. IP adresserne til computerne bliver tildelt af TDC.

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 00:47

Ok men da jeg bestilte og den flinke mand (!) spurgte
om der var flere computere der skulle bruge det,
sagde jeg så deværre "nej kun en" ...

Men det må jeg jo så hellere ringe og få lavet om på...

Det er forresten 512/128 jeg får...
Eller også er det 512/256, for der er ikke
noget 512/512 vel???
Da han spurgte hvad for et det skulle være svarede
jeg 512 og så sagde han "ok" så.... ja... SHIT

-Ronnie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:58

> Ok men da jeg bestilte og den flinke mand (!) spurgte
> om der var flere computere der skulle bruge det,
> sagde jeg så deværre "nej kun en" ...

Ok,, men hvilket TDC produkt er det så??

Bredbånd|adsl? http://www.tele.dk/menu/sm2535.htm

Pro@? http://zillion.dk/artikel.php?id=31272

Netexpress? http://internet.opasia.dk/bestil_netexpress.php

Boomtown? http://boomtown.net/adsl/index.php

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 00:55

Haha egentlig godt spørgsmål

Jeg sagde bare at jeg ville bestille ADSL
og så sagde han ikke mere.... men jeg MENER
at det er Netexpress!

-Ronnie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 01:07

> Haha egentlig godt spørgsmål
>
> Jeg sagde bare at jeg ville bestille ADSL
> og så sagde han ikke mere.... men jeg MENER
> at det er Netexpress!

Okay, ja så kan du ikke bare sætte det til en Hub eller Switch.... Hvis
altså du har valdt den billigste løsning Uden Router.... Det er det jo
sikkert, da han spurtge om det skal bruges til flere computere...

Du kan dele din adsl forbindelse, som du kan gøre med din ISDN forbindelse.
Altså vha. et delingsprogram, og en netforbindelse til den anden computere.
Her behøves en hub eller en Switch ikke.

Eller skal du lave din bestilling om til en Router-løsning. Her sætter du så
routeren og computerne til Switchen, og det hele køre... Eller vil TDC`s
Bredbånd|adsl med 2 dynamiske IP adresser og en Switch, være en perfekt
løsning. Men den løsning med opkaldsprofil på netexpress, er lidt besværligt
og upraktisk at sætte op. Og computeren bla. altid skal køre, hvis der altid
skal være netforbindelse på den(de) computer(ne)

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 01:19

Eller også så ringer jeg imorgen og hører ad
hvad fanden jeg egentlig har bestilt hehe

Et delingsprogram siger du?
Hvor hulen skaffer jeg mig så'n et henne...?
Og en netforbindelse, kan man ikke bare køre
over samme abonnement???
Altså jeg har CC fastpris 480 nu, den kan min mor
så ikke "hoppe" med på når jeg er på... ?
Hun skal have sit eget abonnement eller hvad?
Og er det så kun en af os der kan være på ad gangen... ?

-Ronnie

Fra : Thomas Olesen

Dato : 17-12-01 18:38

On 16 dec 2001 Dopedog KDC wrote:

<snip>
> Et delingsprogram siger du?
> Hvor hulen skaffer jeg mig så'n et henne...?
<snip>

http://tucows.inet.tele.dk/preview/195619.html
Skal du bare have delt Internet forbindelsen (uden DHCP etc.), så brug
denne - Let at sætte op.
Håber det hjælper.

--
Thomas Olesen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-12-01 18:47

"Thomas Olesen" <thol_spamspameggandnospam_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://tucows.inet.tele.dk/preview/195619.html
> Skal du bare have delt Internet forbindelsen (uden DHCP etc.), så brug
> denne - Let at sætte op.
> Håber det hjælper.

Hvad skal han bruge det program op, når han har Windows XP?

Fra : Thomas Olesen

Dato : 17-12-01 19:02

On 17 dec 2001 Bjarke Hansen wrote:

<snip>
> Hvad skal han bruge det program op, når han har Windows XP?
<snip>

My bad, havde ikke lige læst indlæget længere nede.

--
Thomas Olesen

Fra : Dopedog KDC

Dato : 17-12-01 23:22

Tak for det...
Tror i nu ik godt det kan du SELVOM
jeg har XP... ?

-Ronnie

Fra : Thomas Olesen

Dato : 18-12-01 17:30

On 17 dec 2001 Dopedog KDC wrote:

> Tak for det...
> Tror i nu ik godt det kan du SELVOM
> jeg har XP... ?

Jeg kan have mine tvivl om det - Men mon ikke du kunne sætte proxy'en op
på din moders maskine (windows ME) i stedet for?

--
Thomas Olesen

Fra : Dopedog KDC

Dato : 18-12-01 19:35

Tjo... problemet er jo bare at jeg skal have Routeren inde
ved mig, da der ikke er plads derinde...

-Ronnie

Fra : Thomas Olesen

Dato : 18-12-01 20:34

On 18 dec 2001 Dopedog KDC wrote:

> Tjo... problemet er jo bare at jeg skal have Routeren inde
> ved mig, da der ikke er plads derinde...

Jeg har desværre ikke prøvet at installere det på XP endnu. Der er ikke
andet for end at du giver det et forsøg (det kan kun gå galt .

--
Thomas Olesen

Fra : Dopedog KDC

Dato : 18-12-01 23:07

Hehe ja... men jeg vil nu også hellere sidde og rode
med det en halv weekend end jeg vil gi' 500,- for at få det gjort

-Ronnie

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-12-01 00:57

In article <9vgnnm$1lj9$1@news.cybercity.dk>, Dopedog KDC wrote:
> Ok men da jeg bestilte og den flinke mand (!) spurgte
> om der var flere computere der skulle bruge det,
> sagde jeg så deværre "nej kun en" ...

Læs nu for fanden http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html inden
vi andre bliver helt bims af at læse dine indlæg.

--
Andreas Plesner Jacobsen | hangover, n.:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:18

> hvordan man får fat i så'n en "HUB" og om man
> faktisk bare ska sætte 2 ledninger i og så kører det.. ?

www.edbpriser.dk

Og husk nu, køb en Switch.

Hvis det er en "bredbånds" løsnings fra TDC. Så skal du sætte modemmet til
"uplink" i switchen. Og herefter sætte computerne vha "lige-igennem"
netværkskabel til switchen. Hvis du allerede kører netværk imellem de to
computeren. Bruger du hæjt sansynligt et krydset netværkskabel.

Du skal hermed så, ud og købe nyt kabel, et fra din egen computer til Switch
og et fra din mor´s til switchen.

eller genbruge din mors kabel, og sætter dette i "uplink" på switchen. Og
istedet købe et krydset kabel til ADSL-modemmet, som du så sætter til
Switchen´s alm port. Husk at uplink porten ofte deles, med en af de normale
porte. Ofte port1, og der kan så ikke sidde noget i både uplink og port1
samtidigt.

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 00:41

DAMMIT det lyder besværligt....

Der er brugsvejledning med til så'n en switch... ?

Og så'n en SWITCH kan man købe i en
computerbutik ik sandt... ?

-Ronnie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:50

> DAMMIT det lyder besværligt....
>
> Der er brugsvejledning med til så'n en switch... ?
>
> Og så'n en SWITCH kan man købe i en
> computerbutik ik sandt... ?

hehe,,, den Switch jeg har skrevet om,, den der kan ses på
http://www.satech.dk/index.php?SID=I36MDBEBAKVJC

Der står jo at den har automatisk uplink detection.... Dv vel så sige, at du
bare tilslutter alle enheder, ADSL-modem og computeren til Switchen. og den
er ligeglad med hvilket kabel der benyttes....

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 00:43

Nå ja... ku man koble 2 computere op med Internet
via ISDN (altså gennem netværket eller ej... ?)

-Ronnie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 00:51

> Nå ja... ku man koble 2 computere op med Internet
> via ISDN (altså gennem netværket eller ej... ?)

Ja, det kan du godt. Der skal du så dele Din ISDN forbindelse med noget
software.... og koble op via Switch eller direkte forbindelse via netkort
til den anden pc.

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 00:50

Ok... kan jeg få en detaljeret forklaring af en total newbie
indefor det område, hvis du har tid og gider?

Det skal IKKE være gennem en SWITCH for det har
jeg ikke endnu... på forhånd tak

-Ronnie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 01:01

> Ok... kan jeg få en detaljeret forklaring af en total newbie
> indefor det område, hvis du har tid og gider?
>
> Det skal IKKE være gennem en SWITCH for det har
> jeg ikke endnu... på forhånd tak

Du skal have en netværksforbindelse mellem de 2 computere. Den kan så deles
med et Proxy eller et router program...

Programmerne kan findes på http://opasia.tucows.com/share95.html

Hvilket styresystem bruger du?

Der er indbygget funktion til internet deling i W 98se, W2000(vistnok) og
Windows XP(meget nemt at sætte op)

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 01:20

Det er WIN XP jeg kører med,
min mor kører med Millenium...

-Ronnie

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 01:23

> Programmerne kan findes på http://opasia.tucows.com/share95.html

Hvilket et vil du foreslå, altså hvilket er nemmest
men samtidig også kanon godt?

Tak for de mange svar

-Ronnie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 01:37

> Hvilket et vil du foreslå, altså hvilket er nemmest
> men samtidig også kanon godt?

At du benytter XP,,,

Du går simpelhen ind via:

start=> Kontrolpanel => Netværks og Internet Forbindelser => Vælger
egenskaber for din ISDN opkobling,,, gå til Advanceret og marker under
deling af internet forbindelse. "tillad andre brugere på netværket at
oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse"

I din mors computer, vælger du egenskaber for Internet(browseren) og går til
forbindelser, og går ind under lan-indstillinger og sætter den til
automatisk regitrering af forbidnelser... Og hvis der er oprettet noget
modem eller ligende... Vælger du "ring aldrig op til forbindelse", eller
"ring op, når der ikke findes en netværksforbindelse"

Så skulle det simpelhen køre, når du altså er på nettet... Ved ikke hvordan
man styre, hvis din mor selv skal ringe op, og lægge på igen.

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 01:39

> [...]
> deling af internet forbindelse. "tillad andre brugere på netværket at
> oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse"

Altså FIL OG PRINTER DELING VIA MICROSOFT NETWORKS?

-Ronnie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-01 01:51

> Altså FIL OG PRINTER DELING VIA MICROSOFT NETWORKS?

Nej

Brug XP hjælpe funktion,,,

gider ikke være ubetalt supporter mere for i aften/nat

Fra : Dopedog KDC

Dato : 16-12-01 01:55

> Nej
>
> Brug XP hjælpe funktion,,,
>
> gider ikke være ubetalt supporter mere for i aften/nat

Ok det må du da meget undskylde...

-Ronnie