Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
!Nu virker Geforce3 på TV, meeeeen....
Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-12-01 21:25

........man kan ikke samtidig se TV og computer-skærm, hvilket af sted kommer
en masse praktiske problemer og gør det bøvlet at sætte TV'et op til DVD
(eftersom TV'et står 10 meter fra skærmen i et andet rum).
Nu er der jo solgt en del geforce 3 kort så jeg går ikke ud fra at jeg er
den eneste i verden der har dette problem. Der må være lavet en tweak eller
utillity der gør at man samtidig kan se billedet både på TV og på
computerskærmen.
Er der nogen der kender til et sådant program/patch???
En anden ting.
Grafiken på billedet på skærmen er ikke af bedste kvalitet er det bare sådan
at geforce3 ikke yder ordentlig 2D grafik eller kan man indstille sig ud af
problemet? Det er ikke sådan at det ikke er til at holde ud at se på, men
helt lækkert er det bestemt ikke!

Med :) hilsen Thomas ......-der med skam må bekende at han først fik
tv-outet til at funke efter han havde downloaded den seneste driver...så
undskyld postyret :(

Fra : Rene Pedersen

Dato : 15-12-01 21:39

Der må være lavet en tweak eller
> utillity der gør at man samtidig kan se billedet både på TV og på
> computerskærmen.

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at have billede på begge dele samtidig,
men programmet du kan hente på nedenstående adresse, gør det lettere at
skifte mellem TV og computerskærm (via genvejstaster).

http://www.tvtool.de/

> [...]
af
> problemet? Det er ikke sådan at det ikke er til at holde ud at se på, men

Hvilken producent stammer dit Geforce3 grafikkort fra?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-12-01 22:59

> skifte mellem TV og computerskærm (via genvejstaster).
>
> http://www.tvtool.de/

Tak for det, prøver det snarest.! At jeg ikke kan se billede på begge er ike
et problem hvis jeg kan få arranceret en genvejstast.

> Hvilken producent stammer dit Geforce3 grafikkort fra?

Nvidia

venligst Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-12-01 23:52

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message news:9vgh42$1a0g$1@news.cybercity.dk...

> Tak for det, prøver det snarest.! At jeg ikke kan se billede på begge er ike
> et problem hvis jeg kan få arranceret en genvejstast.

I TVtool er standardgenvejstasten Ctrl+F1 for at skifte til TV, og Ctrl+F2 for at komme tilbage til monitoren - så med tvtool er det ikke noget problem. (Vær dog opmærksom på at i trial udgaven kan du ikke køre med TV-output i mere end 10 minutter ad gangen. For at det virker altid er du nødt til at registrere programmet (eller cracke det))

Vær iøvrigt opmærksom på TVtool ikke understøtter alle tv-chips. Mener f.eks ikke at Philips tv-chip er understøttet.
For at se hvilken tv-chip du har skal du gå ind i:
Control Panel ->Display->Settings->Advanced->GeForce3
Herunder står TV-kodningstype: <din tv-chip>

Min står på Conexant Bt868, og virker fint med TVtool.

> Nvidia

Jeg tror han mente hvem lavede dit Geforce3 kort. Nvidia er bare dem som har lavet GPU'en, ligesom AMD kun laver CPU'en og ikke hele computeren. Mit Geforce3 er lavet af Hercules.

mvh
Flemming

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-12-01 09:38

>Vær iøvrigt opmærksom på TVtool ikke understøtter alle tv-chips. Mener
f.eks ikke at Philips tv-chip er understøttet.
>For at se hvilken tv-chip du har skal du gå ind i:

Jeg har selvfølgelig phillips som kodningstype :( Er der ikke andre
programmer end TVtool der kan bruges??

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-12-01 11:40

Det er medion, det er ihvertfald hvad der står på grafikkortet.

Venligst Thomas

Fra : Rene Pedersen

Dato : 16-12-01 00:46

> Jeg tror han mente hvem lavede dit Geforce3 kort. Nvidia > er bare dem som har lavet GPU'en, ligesom AMD kun laver > CPU'en og ikke hele computeren. Mit Geforce3 er lavet af > Hercules.

Lige præcis. Jeg synes nemlig kun jeg har hørt positive ting om Geforce3 og billedkvalitet, så jeg ville da lige høre hvilket kort, der egentlig er tale om her... har også selv Hercules, og har ikke lagt mærke til noget tilbagefald i billedkvaliteten, selvom jeg skiftede fra et Matrox Millennium G400 DualHead. Jeg kører dog også kun 1152x864 ved 100 Hz på en 17" Sony G200 skærm, så det er måske derfor...?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Emil Rune

Dato : 15-12-01 22:23

Geforce3 indeholder slet ikke denne feature, normalt kaldet Twin-View. Jeg
har personligt kun set den på Geforce2 MX

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-12-01 12:26

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> wrote in message news:OjPS7.9264$z4.1119134@news000.worldonline.dk...
> Geforce3 indeholder slet ikke denne feature, normalt kaldet Twin-View. Jeg
> har personligt kun set den på Geforce2 MX

Jeg har haft det til at virke på mit v3400 tnt1 kort fra Asus. Det er
dog længe siden og kun med en bestemt driver (2.17 beta eller
2.27 beta - tror jeg nok).

/Jakob

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 16-12-01 20:31

Kan jeg så ikke gøre det på min Geforce 2 GTS pro 64 MB ddr? Det er fra MSI

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-12-01 20:38

> Kan jeg så ikke gøre det på min Geforce 2 GTS pro 64 MB ddr? Det er fra
MSI

Gøre hvad?