Hvilken Patron????
Fra : Poul Guogee

Dato : 15-12-01 18:33

Jeg står foran en rensdyrjagt I Grønland lige efter jul og er kommet lidt I
tvivl omkring hvilken ammunition jeg bør anvende!!
Normalt anvender jeg min modificeret G 29/40 med Magnaport!! Til hvilken jeg
anvender jeg patron 33 samt nachtpatrone til Elg/Bjørn jagt i Alaska
Mit spørgsmål er følgende; Hvilken patron er bedst til Rener? 7,92 x 57
Blødnæse eller 7,92 x 57 SMKLUR
Selv mener jeg ikke at 7,95 x 59 Blødnæse egner sig til rener da
ballistikken er for denne uberegnelig, men jeg har hørt at der er kommet en
patron der er en slags mellemting som erstatning for disse to typer! Er der
nogen der kender ballistikken/anslagsenergien for 7,92 x 57 SMKLUR?????????
Mvh.
Poul