Hjælp til konfigurering og opsætning!
Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 15-12-01 16:54

Hejsa.
Jeg kunne godt tænke mig at der var en eller flere som kiggede på denne
sammensætning og kom med konstruktive forslag til forbedringer samt gode råd
til opsætningen.

Bundkort: ASUS A7V266-E (Anbefalet af AMD)
CPU: AMD Athlon XP 1900+ (266 MHz FSB)
RAM: 512 Mb PC2100 Crucial
Strømforsyning: Enermax EG 465P-VE 431 W
Harddisk: 2 Stk. Western Digital Caviar WD1000BB 100GB
Brænder: Plextor PlexWriter PX-W1610TA Internal Retail
CD-Drev: LG Electronics CRD8520B Retail
Grafikkort: ????
Lydkort: Mit gl. Soundblaster Live! Value (eller andet, har hørt det kan
give problemer)
Styresystem: Win 2000 Pro DK eller Win XP Pro DK

Systemet skal bruges til næsten ALT hvad man nu kan bruge en computer til.

Håber på en masse fornuftige svar, eller en masse KONSTRUKTIV kritik

--
(: MarlboroMan :)
134144219

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-12-01 19:17

Det var da en fin sammensætning

Med hensyn til cd brænder ville jeg vælge Plextors x24 da den understøtter
alt i følge Clone Cd
http://www.elby.org/CloneCD/english/cdr_a.htm

Grafikkort.... ja jeg ville ikke nøjes med mindre end et Geforce3 TI500 til
sådan en fin maskine..

Dit valg at bundkort er fint, måske er det slet ikke nødvendigt at
investerer i et lydkort da det har et 6 kanals digital lydkort onboard (ved
ikke hvor godt det er) men der er et men, det er lidt besværligt at monterer
markeds bedste lydsvage kølerprofil på det, Alpha 8045, men det kan lade sig
gøre...
http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 15-12-01 20:09

Hej -=Madsen=-

Tak for din respons.

Mht. til brænderen har jeg valgt den og ikke 24X da jeg har ladet mig
fortælle at den har en høj fejlrate. Dog er den en af de komponenter jeg
stadig overvejer.

Den kølerprofil du anbefaler, ved du hvor i landet den kan erhverves?
Er der evt. andre (mindre fine) som kan bruges uden at man skal "ødelægge"
den?

Jeg har hørt noget om ASPI4ALL (tror jeg det hedder), hvad er det?

--
(: MarlboroMan :)
134144219

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-12-01 21:29

<----------->
> Den kølerprofil du anbefaler, ved du hvor i landet den kan erhverves?
> Er der evt. andre (mindre fine) som kan bruges uden at man skal "ødelægge"
> den?
<----------->
Kan købes hos

http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Alpha_8045_uden_fan.shtml

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=192&page=1

Har lige samlet en Xp 1600+ / A7V266-e til en kammerat lækkert bundkort, men
skal også selv ha nyt bundkort, det med A7V266-E ikke har det så godt med
Alpha 8045 kølerprofil, er vel grunden til jeg ikke rigtig kan finde ud af
hvilket MB jeg selv vil ha, da de andre KT266a ikke har det (tror nok) fine
onboard lydkort som Asus har eller så passer Køleren heller ikke ortenligt
på dem , men vi får at se finder vel nok ud af det, da det ikke er noget
som haster, med mindre det helt rigtige lige er der, men måske vil jeg prøve
det nye Asus A7N266 med Nvidia chipset på, men det kommer nok først efter
nytår.

En "Taisol CGK760092 Copper Base" til Kr. 265,- kan holde en Xp 1600+ cpu på
ca. 50 grader ved full load på et Asus A7V266-E, men om den dur til en
Xp1900+ ved jeg ikke

Ellers syntes jeg den nye "Zalman CNPS5005 CU" til Kr. 450,- ser intersant
ud

"samel linket det det sikkert knæker "
http://www.mm-data.dk/catalog/product_info.php?cPath=1_22_31&products_id=336
&PHPSESSID=3429a5476b67e7be1cab3121ce375e30

> Jeg har hørt noget om ASPI4ALL (tror jeg det hedder), hvad er det?

Der er Aspi drivere til Scsi dem har du ikke noget at bruge til hvis du ikke
har et Scsi kort installeret..

Jeg vil mene det optimale Cd-rom & brænder set er

Plextors PX-W1210TS (12 speeds Scsi cd brænder)
Plextor 40TSi (40 speed cd-rom)
og et Adaptec 2940 Scsi kort som kan købes brugt til max ca. 500,- har selv
købt et ekstra her i NG. til Kr. 100,-