fra IE til DK
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-12-01 15:03

Nu har jeg prøvet at indstallere en dansk 10.1 opdatering ovenpå en
international 10.1, som beskrevet i dette forum for nogle dage siden.
Resultatet er en dansk version af 10.1, men jeg er ikke sikker på at den
er dansk hele vejen igennem. Eksempelvis er der ingen dansk ordbog. Er
der det i den rigtige danske 10.1. Der kommer også en gang imellem en
engelsksproget dialogboks frem - eksempelvis når der spørges om man er
"sure you want to log off."

Så jeg vil bare lige høre, om det er rigtigt at der kun er en engelsk
ordbog i dansk OS X, og om der også er engelske dialogbokse og "mappe
navn" (Applications, library osv.)

Martin

P.S. Er der evt. én der har en dansk 10.0 liggende, som bare samler
støv, og som vil omsætte den til likvide midler?

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 15-12-01 15:18

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> der det i den rigtige danske 10.1. Der kommer også en gang imellem en
> engelsksproget dialogboks frem - eksempelvis når der spørges om man er

Login er på engelsk fra 10.1 IE. Du kan bruge TinkerTool 2
<http://www.bresink.de/osx/TinkerTool2.html> til at ændre sproget på
Loginwindow.app.

> Så jeg vil bare lige høre, om det er rigtigt at der kun er en engelsk
> ordbog i dansk OS X, og om der også er engelske dialogbokse og "mappe
> navn" (Applications, library osv.)

Så vidt jeg har forstået findes der kun en engelsk ordbog. Mappenavnene
er "hardcoded" til engelsk (ligesom Applications (Mac OS 9) i dansk
9.x.)

Thomas Tvegaard