gruppefoto, personnavne og frontpage 2002
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-12-01 13:30

Det er sikkert blevet belyst før, men jeg kunne godt tænke mig
om der var en, der nogenlunde udførligt kunne forklare mig
hvordan følgende kan foretages i FrontPage 2002:

Jeg har et gruppebillede. På det billede befinder der sig
adskillige personer. Formålet er følgende: ved at pege på en
person kan man se personens navn - enten som en slags
"taleboble" eller ved at det skrives foroven eller forneden af
billedet. Endelig er meningen at man skal kunne klikke på
personen og derpå blive ført over til en liste over
personnavnene, der alle har et e-mail-link, således at man både
kan klikke på linket og sende e-mail (det kan jeg i øjeblikket)
og vende tilbage til billedet, med et klik.

Altså i summarisk form:
1.peg med musen på personen på billedet - navnet kommer frem ud
fra billedet i en taleboble og/eller foroven eller forneden af
billedet (foto, jpg-format)
2.klikke på den aktuelle person - man føres over til den
aktuelle person på en personliste, der p.t. er fabrikeret
således at man kan klikke på navnet og sende vedkommende en
e-mail.
3.På en enkel måde komme tilbage til billedet (kan sikkert gøres
enkelt med et hyperlink)

Jeg vil tro at man - for at opfylde nr. 1. skal benytte sig af
et javascript, men hvilket?

Hvis nogle sidder inde med et sådant script eller blot en god
idé, så vil jeg være glad for at høre fra vedkommende.

Arne H. Wilstrup

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-12-01 23:28

Brug Title i en image map. Hvis du anvender FP's Image map skal du
editere i en teksteditor og aldrig åbne siden i FP igen.
Hvis du vil have Netscape med også skal der også angives en alt tekst.
Indsættes i hvert area tag.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-12-01 13:24

Takker!

--
ahw

Fra : Henrik Jensen

Dato : 17-12-01 12:07

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> [...]
> kan klikke på linket og sende e-mail (det kan jeg i øjeblikket)
> og vende tilbage til billedet, med et klik.

Tag et kig på www.bosrup.com, som har lavet et javascript der hedder Overlib.

Det gør vist det du gerne vil. Jeg bruger det på www.bakkelobet.dk/rute.htm

HB

--