savner firmanavn - genskabelsesfirma
Fra : Torben Ruby

Dato : 15-12-01 10:13

hej og HJÆLLLLLLP !
jeg sad igår og lavede backup ! da jeg skulle have reinstalleret min OS. men
tros at jeg tjekkede min backup (virkede undertesten,dvs at de filer jeg
kunne hente frem virkede, men min mail, samt en del andre ting vil ikke
kopieres over på disken, og den meller om en fejl)! så virker den ikke ??? -
jeg fik i dette nyhedsgruppe, kontakt med en reetablerings firma,(pga en
harddisk som var stået af.) - de sendte deres adr ! men den forsvandt sammen
med backuppen ! - nogle der kender et firma ? - (ved godt vi er ved at være
lidt software orienteret (hvis man kan kalde en CD for software relateret).
eller er der nogle der kender et program som kan læse filerne fra en cd-rom
? - jeg kan se filerne og hente nogle af dem frem , men mail, adr katoteker,
dvs andre filer er umuligt at åbne !
Håber nogen har et bud, på hvordan jeg løser problemet - da der lå en del
vigtige mail iblandt filerne.

Torben

Fra : Kim Thomsen

Dato : 15-12-01 10:14

"Torben Ruby" <pbk3111@pbk.dk> wrote in message
> [...]
> dvs andre filer er umuligt at åbne !
> Håber nogen har et bud, på hvordan jeg løser problemet - da der lå en del

Der har før været en tråd om et program der kunne genskabe data fra dårlige
cd'er. Kan ikke huske i hvilken newsgr. eller navn på prog.
Mvh Kim Thomsen

Fra : Multibear

Dato : 15-12-01 12:21

Prøv evt. med et andet cddrev. Nogle er bedre til at læse "dårlige" skiver,
end andre.

Hilsen Asbjørn

Fra : Torben Ruby

Dato : 15-12-01 12:40

har læst filerne i 3 forskellige OSere ( Win2000, Win98, WinXP) og med 4
forskellige cd-rom drev samt brændere, vi kan se word dockumenterne og hente
dem over med pst. og Icq, samt andre filformater kommer der en en fejl
meddelse på "error coping file or folder , cannot copy "XXXXX", the
parameter is incorrekt
har norton programmer det kan klare den type ?
Torben

Fra : Madsen

Dato : 15-12-01 17:47

"Torben Ruby" <pbk3111@pbk.dk> skrev:

> jeg fik i dette nyhedsgruppe, kontakt med en reetablerings firma,(pga en
> harddisk som var stået af.) - de sendte deres adr ! men den forsvandt sammen
> med backuppen ! - nogle der kender et firma ?

Det er nok nærmest Complex Data som TDC heldigvis har klippet
forbindelsen til pga. for mange reklameindlæg i de danske nyheds-
grupper. www.complex-data.dk

Madsen.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 15-12-01 19:02

Vi laver dataredning, men forbindelsen er IKKE klippet og vi kender
ikke noget til denne sag.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Madsen

Dato : 15-12-01 19:15

<complex@pc.dk> skrev:

> Vi laver dataredning, men forbindelsen er IKKE klippet og vi kender
> ikke noget til denne sag.

Gør I ikke?
Det undrer mig en hel del for jeg har hørt fra TDC's Abuse-afdeling
at I mindst har fået en advarsel. Det er muligt at I ikke har fået
snippet forbindelsen endnu, men advarslen burde da være god nok.

Se evt. <news:dk.admin.netmisbrug> og tråden:
»Re: Mistede bryllups fotos« fra d. 29/11-01.

Madsen.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 15-12-01 19:12

> harddisk som var stået af.) - de sendte deres adr ! men den forsvandt sammen
> med backuppen ! - nogle der kender et firma ?

Kan det være Ibas du tænker på? de skulle være rimeligt hardcore til at
rekonstruere data - prisen er nok også derefter, men prøv at kigge på
www.ibas.dk

Håber du kan bruge det til noget

Thomas

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 15-12-01 18:59

> [...]
> dvs andre filer er umuligt at åbne !
> Håber nogen har et bud, på hvordan jeg løser problemet - da der lå en del

Jeg har før brugt et program der hedder easyrecovery, det gravede data frem
fra en HD som havde mistet FAT tabellen.
om det også kan læse cdfs ved jeg dog ikke. Jeg kan ikke huske adressen på
hjemmeiden, med prøv at søge på google, eller på download.com.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama