Domain Registrering
Fra : Chano Andersen

Dato : 15-12-01 04:38

Hvilke udbydere af domæne registring og DNS service findes der til en rimlig
pris? (Helst gratis, eller så billigt så muligt)

Meningen er, at jeg vil have et DK domæne til at pege på min ADSL
forbindelse, og så selv køre mail- og webserver. Jeg vil dog gerne ha' 99.9%
kontrol over DNS opsætningen, og har ikke noget imod at betale lidt for DNS
hosting, dog ikke meget mere end 2-250kr/år. (Domæne afgift til
DK-Hostmaster er IKKE tæller ikke i det beløb)

Hvilke udbyder af den service findes der i Danmark, og til hvilke priser?

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-01 05:50

Jeg kan anbefale http://struernet.dk/. Check selv priser.

--
Bertel

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-12-01 11:37

> [...]
> DK-Hostmaster er IKKE tæller ikke i det beløb)
>
> Hvilke udbyder af den service findes der i Danmark, og til hvilke priser?

Du kan få oprettet et domæne hos en hvilkensomhelst udbyder og redelegere
den til
http://www.gratisdns.dk - det er gratis (virkelig?!), og du kan selv styre
opsætningen af dit domæne.

/jesper/

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-12-01 17:26

On Sat, 15 Dec 2001 11:36:55 +0100, Jesper Nielsen <jn@nielsenit.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere with:
>Du kan få oprettet et domæne hos en hvilkensomhelst udbyder og redelegere
>den til http://www.gratisdns.dk - det er gratis (virkelig?!), og du kan
>selv styre opsætningen af dit domæne.

Ok, så er det jo bare, at finde dem der tager mindst for oprettelsen.
Jeg må prøve at surfe lidt rundt, selv om det ikke rigtig er til at finde
noget der kan bruges. (Eller også bruger jeg forkerte keywords)

Fra : Claus O

Dato : 15-12-01 17:49

"Chano Andersen" <spamtrap@mrfunny.yi.org> wrote

> Ok, så er det jo bare, at finde dem der tager mindst for oprettelsen.

eks. http://www.1klik.dk/itsektion/domain/prisliste.asp
Claus

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-12-01 05:34

On Sat, 15 Dec 2001 17:49:22 +0100, Claus O <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere with:

>eks. http://www.1klik.dk/itsektion/domain/prisliste.asp

Ja den var godt nok billig. Man finder det vel næppe billigere, med mindre
det altså er gratis. ;)

Har da lidt at gå efter nu.

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-12-01 09:24

spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano Andersen) wrote:

> [...]

Jeg er nu også ved at blive lidt træt i hovedet af at læse om alle
disse tilbud. Jeg kan se en pris på registreringen, men ingen pris for
at lade et par dns-servere hoste domænet.

Er det mon, fordi de ikke tilbyder denne service? (Lidt sært, når man
i forvejen tilbyder både domæneregistrering og webhotel).

Eller er det mon, fordi livsvarig og gratis dns-hosting er inkluderet
i de 9 kr. de tager for at oprette domænet?

>Ja den var godt nok billig. Man finder det vel næppe billigere, med mindre
>det altså er gratis. ;)

Tja, der er jo kun 9 kr. tilbage at skrue på, når DK Hostmaster har
fået sin del. Men jeg har nu efterhånden set lige nøjagtigt den pris
mange steder.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Claus O

Dato : 16-12-01 12:01

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote

> Er det mon, fordi de ikke tilbyder denne service? (Lidt sært, når man
> i forvejen tilbyder både domæneregistrering og webhotel).

Jeg har altid flyttet det igennem hostmaster igen fra dem.
Evt. kunne man nævne de 2 navneservere man vil have det til at ligge
på ved reg.
Brug evt. B.Lund Hansens link til struernet (produkter>pegeweb) 5 kr.pr/mdr.
=sikker service for vigtigt domæne eller en af de gratis for mindre vigtig:
www.gratisdns.dk
www.zonedit.com
www.mydns.com

> Eller er det mon, fordi livsvarig og gratis dns-hosting er inkluderet
> i de 9 kr. de tager for at oprette domænet?

Dette er rigtigt (du skal nok bare forvente at betale for service hvis du vil
have dem til at stå for ændringer i zonen, som du ikke selv kan foretage her)
dog tror jeg de fleste flytter det igen omg:
http://www.dk-hostmaster.dk/faq1.shtml#16
Det nemmeste er intern re.del.
Claus

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-12-01 13:17

> [...]
kr.pr/mdr.
> =sikker service for vigtigt domæne eller en af de gratis for mindre

Tjaeh, 4 navneservere gør det nu rimelig sikkert selvom det er gratis...

/jesper/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-12-01 13:38

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> writes:

>Tjaeh, 4 navneservere gør det nu rimelig sikkert selvom det er gratis...

Af de 4 er der (sædvanligvis) kun én, der er primær. Forsvinder den
primære server, forsvinder al informationen også på de sekundære
efter en periode. Typisk 7 dage.

Så stabilitetsmæssigt er sekundære nameservere på andre lokationer
udmærkede i forhold til netværks- og serverustabilitet. Men de har
intet som helst med contingency planning at gøre.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus O

Dato : 16-12-01 14:33

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote
> www.gratisdns.dk
> Tjaeh, 4 navneservere gør det nu rimelig sikkert selvom det er gratis...

Hvilken linie kører dette på? (sorry min dovenskab, måske det står
et eller andet sted) - hvis det ikke er mere end en adsl på et sted,
(det er da muligt de kaster mere end de 24.000 i det pr.år, tror dog ikke
rigtigt på det)
hjælper det vel ikke meget med 4 navneservere.......
Claus

Fra : Claus O

Dato : 16-12-01 12:44

"Chano Andersen" <spamtrap@mrfunny.yi.org> wrote

> Ja den var godt nok billig. Man finder det vel næppe billigere, med mindre
> det altså er gratis. ;)

Skal lige huske at sige det er et andet firma der står for
det praktiske (vist ahaa eller lign.). Før et girokort fra
dem er indbetalt bliver domæne ikke reg. Så regn med
omkring 1 uge inden det er med i listen hos hostmaster.
Claus
ps: www.Nettonet.dk har jeg også brugt (pt. 79 kr) og har der
nævnt de 2 navneservere jeg ønskede at bruge (ikke deres) -
disse blev oprettet inden faktura fremkom.
www.buydomains.dk har jeg ikke prøvet. Pt. 59+60. Her behøver
man ikke flytte domænet yderligere, da man har gratis online service.