Stort "firkantet" kabinet
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 15-12-01 01:36

Halløj...

Jeg skal inden så længe have bygget mig en ny pc, jeg regner med at den
skal baseres på en Athlon XP 1600+ (måske 1800+), samt et endnu ikke
bestemt moterhboard og diverse andre komponeneter - det finder jeg ud af
senere...

Jeg skal også have fat i et kabinet til at holde sammen på stumperne, og
så tænkte jeg på om der ikke er nogle af jer der kan give lidt råd og
vejledning...

Jeg går efter følgende parametre;

Kabinettet skal være maxitower eller et stort miditower (min 4 stk
5.25"-pladser).

Strømforsyningen skal (selvfølgelig) være på mindst 300W -
lyd/støj-niveauet er underordnet.

Kabinettet skal være firkantet (set forfra) - ikke afrundet som f.eks.
AOpen har lavet mange modeller)

Det skal være muligt at montere mindst en 80mm blæser i bunden af fronten.

Prisen skal være under 750 kr.

Jeg har indtil videre haft kig på følgende, som jeg også har et par
spørgsmål til;

Aashima Big Tower W-600 ATX
Aashima Big Tower WTY600 ATX
Logic Concept Full Size Tower ATX (985A)
Codegen Maxitower ATX 7013-1

Logic og Codegen har plads til blæser i bunden af fronten, men så vidt
jeg kan se, er der ikke "indsugningshuller" i frontpladen, hvor trækker
en evt. blæser så luften fra?

De to Aashima kabinetter har også plads til at monter blæsere i bunden
af fronten, og så vidt jeg kan se er der også huller / riller den kan
trække luft igennem - er der "hul igennem", eller er det bare "pynteriller"?

Er rillerne i siden på Aashima "rigtige" køleriller, eller bare pynt
(jf. ovenstående)?

Hvilke forskelle er der på Aashima W-600 og WTY600? er der overhovedet
ande end udformningen af den nederste del af fronten?

Det var vist havd jeg havde for denne gang, håber at nogen kan sige
noget om de fire kabinetter jeg har skrevet, og/eller foreslå andre
kabinetter.

M.v.h.

Thomas

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-12-01 11:05

"Thomas Gulholm" <gt@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> AOpen har lavet mange modeller)
>
> Det skal være muligt at montere mindst en 80mm blæser i bunden af fronten.

Hvorfor ikke ofre 300 kroner mere og så få et herresejt og gennemført
lækkert kabinet som Chieftec/Antec kabinettet.
Der er plads til det hele og der kan være op til 4 blæsere i kabinettet.

Best Regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-12-01 12:06

> Det var vist havd jeg havde for denne gang, håber at nogen kan sige
> noget om de fire kabinetter jeg har skrevet, og/eller foreslå andre
> kabinetter.

Jeg kender ingen af de fire kabinetter, men vil lige give et godt råd
(synes jeg i hvert fald selv .
Lad være med at spare på kabinettet! - du kommer til at fortryde
det.

Hvis du endnu ikke har bestemt om du vil ha' en 1600+ eller 1800+
men ved at du max vil bruge 750 på et kabinet, så synes jeg du skal
vælge 1600+ og så bruge noget af din besparelse der på et bedre
kabinet.

/Jakob

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-12-01 12:13

Her er jeg enig med Jakob, der er intet så kedeligt at blive snittet til
blodt på et billigt kabinet. Du skal også gå efter hvordan det er bygget op
andre steder end fronten. Det jeg har, der kan jeg hive mit bundkort ud bag
ved, det eneste der skal til, er at jeg løsner kablerne, så er jeg fri for
at skulle skrue bundkortet ud når der rigtigt skal pilles. Hvis det er
små-ting der skal laves, så er der masser af plads inden i. Nu er mit
kabinet godt nok over 1½ år gammelt, så jeg ved ikke om det kan købes mere,
men det var bare for at fortælle hvad mit kabinet har at byde på, udover at
have plads til extra 80mm blæsere.

Kim Larsen

Fra : Kim Poulsen

Dato : 15-12-01 12:09

> eller foreslå andre
> kabinetter.
http://www.codegengroup.com/server.html
har et sådant, det er kanont, især til prisen, mener det kan fåes til
omkring 500 kr
synes der er god plads, fornuftig flow pga. de 2 medføglende 80 mm (som
overhovedet ikke larmer ved 5 volt)
og strømforsyningen er ok, larmer heller ikke så meget.
vh Kim

Fra : Søren I. Christianse~

Dato : 15-12-01 15:04

Hvorfor ikke bare lave et selv ?
ca. 100 kr, eller 300 hvis træet skal være fint.
Så kan du lave størrelse og indretning som du vil have det !
Og købe en 400 w strømforsygning til 269 kr.
MVH
Søren
Ps. Gode råd er ikke dyre i denne NG.....