Geforce3 + XP + TV-out ???
Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-12-01 23:12

Er der virkelig ingen på denne NG der kan fortælle (stakkels) mig hvordan
jeg sætter mit grafikkort (Geforce 3) til at vise skærmbillede på TV'et?
(skal bruges til DVD og Divx).
Mit grafikkort: geforce 3ti 200 64mb ddr 133
Min computer: 1,8 giga pentium4.
Jeg kan ikke bruge computerens manual da den blot siger at jeg skal ændre
indstillingerne under 'programmet billedegenskaber' men det
eksistere ikke (jeg kan ihvertfald ikke finde det). Jeg har prøvet at finde
TV'et under egenskaber for skærm - indstillinger - avanceret - valg af
enhed.

Men uden held. For selvom jeg slår TV'et til under ' valg af enhed ' sker
der ingen ting ?!

Jeg har været på Nvidas hjemmeside, men der kan jeg ikke umiddelbart finde
en manual, der kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre.

Please hjælp anyone. Jeg har en stak DVD'er og en del downloadede film jeg
skal hygge mig med her i weekenden !!!!

Mvh Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-12-01 23:27

www.tvtool.de

- Martin

Fra : Mureren

Dato : 15-12-01 00:49

> www.tvtool.de

Og det virker ikke hvis du har et grafikkort med en Philips tv-chip på !
Jeg fik det til at virke ved at sætte S-VHS kabel fra grafikkort til tv,
sætte en kanal op til at modtage i S-VHS, reboote pc'en, og vupti.......
(kablerne _skal_ sidde i når du booter, ellers virker det ikke)

Mureren
(tvtool er på vej med en ny version der understøtter Philips tv-chip btw.)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-12-01 01:02

> Og det virker ikke hvis du har et grafikkort med en Philips tv-chip på !

Det eneste jeg ved er at jeg har et geforce 3ti 200 64mb og et philips TV.
Jeg aner ikke om der philips tv chip på.

Mvh Thomas

Fra : Mureren

Dato : 15-12-01 03:02

> Det eneste jeg ved er at jeg har et geforce 3ti 200 64mb og et philips TV.
> Jeg aner ikke om der philips tv chip på.

Egenskaber for skærm => Indstillinger => Avanceret => Geforce 3
fanen......her kan du se hvilken tv-chip der sidder på kortet....

Min bliver genkendt som en 7102, men på selve kortet står der 7108 (ja, jeg
har åbnet pc'en og kigget efter)

Mureren

Fra : lars

Dato : 16-12-01 21:39

det er der desværre .
men tvtool skulle kunne understøtte den i næste version.

Fra : Erik

Dato : 15-12-01 02:14

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
>--------------
Måske et dumt spørgsmål ,men har du prøvet at trykke lidt på TV
fjernbetjeningen , særligt på den knap der viser en skærm med en pil .

/ Erik

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-12-01 02:18

> Måske et dumt spørgsmål ,men har du prøvet at trykke lidt på TV
> fjernbetjeningen , særligt på den knap der viser en skærm med en pil .

Ja, det er der man skifter imellem ext'erne. Det virker som om der slet ikke
er hul igennem.

Thomas

Fra : Michael Jul

Dato : 15-12-01 02:36

> Ja, det er der man skifter imellem ext'erne. Det virker som om der slet
ikke
> er hul igennem.
>
> Thomas

Ikke for at lyde provokerne eller noget i den retning... Men køb et Matrox
G450 eller G550, hvis du er vild med at få billedet over på fjernsynet. Alle
de Geforce kort er sku for besværlige til sådan noget.. Gxx kortene det er
lige en hurtig
genvejstast og svup så har du billedet over på fjernsynet og knald skarpt et
hvis man også skal tilføje det. Kortet kører under alle styresystemer med
den funktion uden problemer (Microsoft Operativ systemer, lige for at have
det på det rene)

Mvh

Michael

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-12-01 02:42

> [...]
> den funktion uden problemer (Microsoft Operativ systemer, lige for at have

Ja ok, men nu har jeg altså købt et geforce3 og løber ikke lige ud og
investere i et g450! Det kan godt være at der er lidt mere 3d end 2d over
geforce3 kortet men det burde altså kunne lade sig gøre eftersom der
immervæk sidder en tv-out på kortet.

Thomas

Fra : Erik

Dato : 15-12-01 03:10

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message

Nu ved jeg ikke hvad for driver du bruger ,men med den sidste nye 23.11
, virkede mit tv-out ikke , men 23.10 gør til gengæld.Så måske du skulle
prøve dig lidt frem.

/ Erik

Fra : Michael Jul

Dato : 15-12-01 03:46

> [...]
> investere i et g450! Det kan godt være at der er lidt mere 3d end 2d over
> geforce3 kortet men det burde altså kunne lade sig gøre eftersom der

Selvfølgelig meget rigtig... det var heller ikke fordi jeg mener at du skal
hive checkhæftet frem
og smide penge ud til højre og venstre.

Mvh

Michael