God text editor til mac?
Fra : Brian E. Larsen

Dato : 14-12-01 17:02

Hej jeg har siddet med programmet UltraEdit i windows, og leder efter noget
tilsvarende til min elskede powerbook...
Er der nogen der kan anbefale noget? Gerne Shareware Gerne OS X...

Pf tak og glædelig jul til alle

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-12-01 17:03

Brian E. Larsen <KEINSPAMb-e-l@punkass.com> wrote:

> [...]
> tilsvarende til min elskede powerbook...
> Er der nogen der kan anbefale noget? Gerne Shareware Gerne OS X...

Hvad med BBEdit ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Thøger

Dato : 14-12-01 17:36

> Hvad med BBEdit ?

Ja! bedre bliver det ikke, den findes også i en freeware udgave

/Thøger
--
Brutus! - lad den kniv ligge... jeg ved ikke hvad der stikker dig!?!

Fra : Brian E. Larsen

Dato : 14-12-01 17:57

Lyder alletiders, kan det oxo bruges til Java?

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 15-12-01 15:09

Brian E. Larsen <KEINSPAMb-e-l@punkass.com> wrote:

> Lyder alletiders, kan det oxo bruges til Java?

Det kan det da, men er noget primitiv i forhold til andre (inklusiv
UltraEdit) du kender fra Windows. Hvis du kan, så spring på OS 10 vognen
med det samme, hvis du har intensioner om Java og mac. Hvis din maskine
ikke kan trække det, så hop af Linux til. Her er nogle editor foreslag
blandet med OS 10 og 9:

(lettere klippet fra tidligere indlæg til Karl Antz)
OS 10: Her kan www.netbeans.org bruges, jeg mener ikke det
køre godt på mac, en fra arbejde er godt tilfreds.

www.jedit.org, gratis, simpel men brugbar, specielt hvis man ikke har
processorkraften til Netbeans. Programmmørene bag har endda hørt om mac
=)

BBEdit. Du kan naturligvis ikke
kompilere herfra (gælder alle native mac editore pre OS 10), men du kan
hente
MRJ SDK (developer.apple.com/java) og brug de værktøjer.

Metrowerks CodeWarrior, standard udviklingsværktøj til mac, deres java
support er tilstede, men ladt i stikken af Apples JVM (pr. Pro 6).

Jeg mener dog ikke, at det rigtigt er værd at nævne noget som ikke
kræver OS 10, da standarden på 9.x er forfærdelig ringe, altså ikke for
editore, men for java generelt.

Pepper fra http://hekkelman.net/ både til OS 9 og 10+. Pæn syntaks
farvning, brugervenlig, integreret med Code Warrior fra Metrowerks og
ikke mindst hurtig. Faldt over den ved et tilfælde.

Flere er: Alpha, jScream (ved ik' lige hvor), vim (www.vim.org) og
naturligvis emacs.

Men, gør dig selv en tjeneste ikke at bruge OS pre-10 til formålet, det
kan medføre hårtab, mavesår, ledsmerter og søvnløse nætter pga. Apples
forfærdelige JVM.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Brian E. Larsen

Dato : 16-12-01 16:13

Takker for hjælpen gutter

Fra : M. Bredsdorff

Dato : 14-12-01 17:23

Jeg er selv glad for Tex-Edit Plus. Det er shareware.

Og glædelig foretrukne vinter-solhvervs-fest. :)

"Brian E. Larsen" wrote:

> [...]
> tilsvarende til min elskede powerbook...
> Er der nogen der kan anbefale noget? Gerne Shareware Gerne OS X...

Paranoia is a state of heightened awareness.
Most people are persecuted beyond their wildest delusions.
- Claude Reiner