Hvad vil i mene er minimum for afspilning ~
Fra : Santa Xcaze

Dato : 14-12-01 14:54

Se subj
Eller her er spørgsmålet igen:
Hvad vil i mene er minimum for afspilning af divx?

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-12-01 15:08

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Se subj
> Eller her er spørgsmålet igen:
> Hvad vil i mene er minimum for afspilning af divx?

Hej
En Computer ;)

Fra : Santa Xcaze

Dato : 14-12-01 15:20

SNIP

HA HA ;)

Jeg mente CPU størrelse, regner med 256 mb ram, hvilket jo skulle være nok
.... Vil en 333 amd k6-2 kunne klare det order was?

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-01 15:49

> Jeg mente CPU størrelse, regner med 256 mb ram, hvilket jo skulle være nok
> ... Vil en 333 amd k6-2 kunne klare det order was?

Jeg har ikke gode erfaringer med K6 og divx, men du kan måske køre de film
med den laveste opløsning/kvalitet

Fra : Cleaner

Dato : 14-12-01 17:11

On Fri, 14 Dec 2001 15:19:55 +0100, "Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk>
wrote:

>SNIP
>
>HA HA ;)
>
>Jeg mente CPU størrelse, regner med 256 mb ram, hvilket jo skulle være nok
>... Vil en 333 amd k6-2 kunne klare det order was?

En af mine venner har en K6-2 400 og det kører glimrende, så mon det
ikke også skulle kunne lade sig gøre på en 333 !?

Cleaner

Fra : Henrik

Dato : 14-12-01 15:31

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Se subj
> Eller her er spørgsmålet igen:
> Hvad vil i mene er minimum for afspilning af divx?

På min P2-350MHz med ATI AGP grafikkort på 8mb og 64mb ram hakker divx en
lille smule, så det er i hvert fald ikke nok. Men det ser ikke ud til, at
der skal forfærdeligt meget mere til, at det kører flydende. En 100-150mhz
ekstra måske? - Det er kun et bud - jeg er ikke ekspert i divx.

-Henrik

Fra : orbital

Dato : 14-12-01 15:29

On Fri, 14 Dec 2001 14:54:28 +0100, "Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk>
wrote:

>Se subj
>Eller her er spørgsmålet igen:
>Hvad vil i mene er minimum for afspilning af divx?

Vil mene 600 MHz celeron, eller 500 MHz PII/PIII er minimum. Har
ialfald ikke set hakkeri på disse. Dvs. alle duron/thunderbird også er
OK.

Divx kan være i krævende (god) eller mindre krævende kvalitet. Og
dette skøn er for de mest krævende. Nogle har tidligere ment, at
kravene er mindre, - men de er da ikke store i dag. Udelukket er efter
min mening socket7 og super socket 7.

mvh

John

Fra : S3N80R

Dato : 14-12-01 15:53

wrote:

>Se subj
>Eller her er spørgsmålet igen:
>Hvad vil i mene er minimum for afspilning af divx?

Hejsa Santa Xcaze,

Min søns Intel 350 MhZ Pentium II med GeForce 32 MB + 256 MB ram kører
DivX flydende.

Har dog hørt at AMDs processorer ikke er i stand til at yde
tilsvarende og derfor skal du sikkert have en hurtigere CPU end
Intels.

Med venlig hilsen
S3N80R

Fra : Butch

Dato : 14-12-01 16:55

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> wrote in message
> Se subj
> Eller her er spørgsmålet igen:
> Hvad vil i mene er minimum for afspilning af divx?
>
> '

Hej
En Celeron466 med 128mb ram og et GF256 -32mb DDR køre film perfekt i
fuldskærm 1024/768. Jeg har ikke prøvet med mindre cpuer, men det køre så
godt at jeg faktisk tror at en 366'er også kan gøre jobet.

/Butch

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-12-01 17:03

Santa Xcaze says in dk.edb.hardware.grafikkort:
> Hvad vil i mene er minimum for afspilning af divx?

Jeg kører - med ganske få undtagelser - film i DivX-formatet
flydende på en Celeron 300@450MHz med et TNT2 M64 grafikkort.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Santa Xcaze

Dato : 14-12-01 21:21

SNip

jeg takker for svarene ...

Vil prøve med min 333 amd k6-2 og 256 mb ram samt et måske lidt større PCI
grafikkort end mit matrox på 8 mb ... ;(