Outlook - hvordan gemmes mailliste ?
Fra : Peter Frank

Dato : 14-12-01 11:38

Jeg har en mail med over 100 navne/adresser (som jeg selv har oprettet og
benyttet før).

Den bruges som skabelon hver gang der skal sendes mail ud.
De er ikke oprettet som en mailgruppe (og det gør det forøvrigt vist ikke
nemmere, det har jeg gjort før...)

Men hvis jeg skal ha' mailadresserne over i et andet program, eller bare en
liste ?

Outlook har jo den uvane, ikke at skrive mailadresserne op når du f.eks
laver en "forward mail" - den skriver kun navne/aliasnavne på i selve mailen
(så modtageren af en forwarded kan ikke se adresserne - angiveligt for at
undgå rundspredning af adresser til alle...).
Dette gør osse at man ikke kan hverken eksportere eller gemme som html - du
mister selve mailadresserne i begge tilfælde, uanset om de skulle ligge i
header eller mail (Outlook express gør det anderledes - den skriver både
navn og mailadresse på når du laver en forward - så der er det nemt og
ligetil at klippe adresselisten ud. Men jeg kan jo ikke "eksportere" en mail
til express, fra Outlook, og få adresserne med...)

Hvis jeg havde tid til at vente, kunne jeg selvfølgelig åbne en rundsending
i express næste gang - men det er ikke sikkert der skal noget rundt lige
foreløbig.

Er der nogen der har en god ide til hvordan dette kan løses ?

Jeg har problemet hver eneste gang der skal laves mail-rundsendings-grupper.
Det er egentlig osse galt den anden vej - man kan ikke copy og paste
semicolon separerede adresselister i Outlook nogen steder, for at generere
en mail gruppe (du kan kun gøre det i selve mailens adressefelter) !

Er der nogen specielle programmer der sammen med Outlook kan benyttes til at
lave maillister/rundsendinger - det var måske en helt anden mulighed ?

mvh Peter Frank

Fra : Peter Frank

Dato : 14-12-01 11:41

Glemte at sige at det er Outlook 2000 !

Se - selv her er adressen med nedenfor. Hvorfor F..... gør Outlook ikke det
? Det skal nok bare se "pænt" ud....

Peter
---------