pandekagefyld
Fra : Henriette

Dato : 14-12-01 09:45

Er der nogen der har gode ideer til pandekagefyld?

---
Henriette

Fra : rcn

Dato : 14-12-01 10:16

Det kommer an på om det er som middagsret eller dessert?'%s')

http://www.kandu.dk/

Fra : Ulrik Andreassen

Dato : 14-12-01 10:45

Min mand har aldrig villet have pandekager med fyld, men efter at jeg lavede
det en dag så er han selv begyndt at spørge efter det. Her er "opskriften"
på mig fyld

500 g hakket oksekød.
1 pk. bacon i tern
1 ds tomatpure
1 løg
lidt revet ost
mælk
salt og peber

Jeg laver bare en "kødsauce af dette og kommer det i pandekagerne. De bliver
rigtig gode!

- Kristina

Fra : Gitte

Dato : 14-12-01 11:14

Du kan også stege en omgang kyllingekød i strimler på panden, tilsætte
tomathak, masser af chili og krydderier du godt kan lide + gerne
jalapeño fra glas (jeg foretrækker selv at fyldet er meget stærkt
krydret). Altså, kort sagt, lav en god sovs med kyllingekød og chili.
Herligheden rulles ind i pandekagerne, der gratineres i ovnen
(cheddarost fx).... vi plejer at spise dem med ris og en klat creme
fraice til.
Skal de istedet bruges som desert, så foretrækker jeg is og friske bær
som fyld.
Mvh. Gitte

Fra : Bjerg

Dato : 14-12-01 11:59

Sukker og jordbærsyltetøj
Ahornsirup.
Is.

Tacokødsovs er godt
eller en opbagt sovs med fisketing (rejer, muslinger, fiskeboller el.lign.)
og bladselleri og revet muskat
eller en mexicansk fjerkræting:

Aves con Chiles. (4pers.)
500gr kogt kylling el. kalkun
4 poblano chilipebre (eller andet afh. af hvor stærk mad man kan holde til)
1 stort finthakket rødløg
2-3 sp.sk. svinefedt eller olivenolie
225 ml creme fraiche
200 - 250 gr. revet cheddar eller lign. ost
salt og peber
Det kogte fjerkræ stimles op med en gaffel.
Fjern strenge og frø fra chilipebrene og gril dem med skindet op. Pil
skindet af og hak kødet.
Steg løget i fedtstof. Kom fugl og chili i - steg videre i 5 minutter.
kom creme fraiche og ost i. Smag til og hele tiden indtil osten er smeltet.
Smager kanongodt i rigtige tortillaer

Hilsen Lene

Fra : Henriette

Dato : 14-12-01 13:40

Henriette <vester1@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vceag$1ksb$1@news.cybercity.dk...
> Er der nogen der har gode ideer til pandekagefyld?

Jeg burde måske have skrevet at det drejer sig om en middagsret. Men jeg
har nu alligevel opnået en del gode mulighede...Tak for hjælpen!

Henriette

Fra : Anne-Christine Chris~

Dato : 14-12-01 13:56

Hej..

Flødestuvet spinat med laks er også enormt lækkert!

Eller som andre skriver, kødsauce eller en ris/bønne-blanding. I det hele
taget vil du finde mange egnede opskrifter hvis du kigger lidt til det
mexikanske køkken og husk at selvom mexikansk mad indeholder meget chili, så
behøver det ikke være så krydret at man ikke kan spise det.

Mvh
Stinne

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 14-12-01 21:33

I karolines Køkken nr. 2 opskriftbog er der en rigtig god opskrift med
fiskefyld. Den smager himmelsk!!! www.karoline.dk

Ellers med hakket oksekød, chili, pebrefrugter, majs, reven ost, løg og
champignon og evt. lidt tomatsauce eller sød chilisovs er også godt. Bare
sørg for at det ikke bliver for fugtigt da det ellers kan blive svampet.
Gratineres i ovn med ost på toppen...
God fornøjelse
Jeg laver begge retter tit...

Fra : Vanillepigen

Dato : 15-12-01 12:45

"Henriette" <vester1@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har gode ideer til pandekagefyld?

Hej Henriette,
jeg havde denne liggende i mine gemmer. Har ikke selv fået brugt den endnu.
Med hensyn til pandekager med "middagsfyld" kan det i øvrigt være en god ide
at lave dem med majsmel. Du kan finde opskrifter på selve pandekagerne på
majsmelsposen.
mvh Kristine

Pandekager med mexikansk fyld

Ingredienser
4-6 pandekager
2 avocado
1 rødløg
1 lille rød chili
4 soltørrede tomater
4 tomater
saft af ½ lime
¼ l. piskefløde
2 spiseskefulde kørvel
salt og peber

Fremgangsmåde
Kog piskefløden lidt tyk og lad den køle af.
Avocado, rødløg, chili og de soltørrede tomater skæres i fine små tern.
Kørvel hakkes fint og de friske tomater skæres i både.
Det hele blandes med limefrugtsaft og piskefløden.
Smag til med salt og peber og læg fyldet i pandekagerne.

Fra : Helle Skoett

Dato : 15-12-01 19:56

"Henriette" <vester1@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har gode ideer til pandekagefyld?
>
> ---
> Henriette

Hej Henriette.
Fra en vegetarkogebog har jeg prøvet med at fyld af letkogte broccoli, et
par skiver god brie, et drys parmesanost og salt og peber. Rul dem sammen,
læg den i et fad, hæld en stribe frisk tomatsauce over og drys med mere
parmesan. Ind i ovne til de er gyldne - mums. ca 20 minutter ved 180 grader.
vh
helle s