UNIX Nyhedsgruppe
Fra : DeHunto

Dato : 14-12-01 10:01

Hej alle,

Findes der en Mac relateret UNIX (OSX) nyhedsgruppe på Dansk eller Engelsk?
Jeg synes ikke at kunne fine en.... ?

Dan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-01 10:13

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> Findes der en Mac relateret UNIX (OSX) nyhedsgruppe på Dansk eller Engelsk?
> Jeg synes ikke at kunne fine en.... ?

har du overhoveddet ledt ? CC og sunsite fører ikke mindre end 250 unix
grupper, 333 linux grupper og 244 BSD grupper.

herunder <dk.edb.system.unix> og <dk.edb.system.unix.hardware>

næste gang -> æble+F

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : DeHunto

Dato : 14-12-01 10:27

> har du overhoveddet ledt ? CC og sunsite fører ikke mindre end 250 unix
> grupper, 333 linux grupper og 244 BSD grupper.
>
> herunder <dk.edb.system.unix> og <dk.edb.system.unix.hardware>

Yep! jeg HAR ledt, men ikke fundet en gruppe der hedder noget med
<dk.edb.system.unix.mac> men der findes måske ikke nogle grupper derude som
går på unix.mac og da jeg ikke har den store forstand på unix ved jeg ikke
hvilken af alle de grupper der er at vælge imellem jeg skal vælge. I stedet
for at drage min ærlighed i tvivl, så burde du måske anbefale mig en gruppe
i stedet, det ser jo ud som om du ved noget om dette emne.

Dan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-01 19:50

> Yep! jeg HAR ledt, men ikke fundet en gruppe der hedder noget med
> <dk.edb.system.unix.mac>

led igen TD har den...

> [...]
> ærlighed i tvivl, så burde du måske anbefale mig en gruppe i stedet, det
> ser jo ud som om du ved noget om dette emne.

jeg har jo lige anbefalet dig to danske grupper...

NB. du kunne jo sprøve at stile dit spørgsmål her i gruppen, hvis ikke
vi kan svarere dig kan du prøve i en af unix grupperne.

mht. til at lede efter grupper: marker din newsserver i Entourages
venstre vindue, skriv "unix" i "display newsgroups containing"
(søgefeltet) i øverste højre hjørne.

Fra : Dan Henriksen

Dato : 15-12-01 00:08

> NB. du kunne jo sprøve at stile dit spørgsmål her i gruppen, hvis ikke
> vi kan svarere dig kan du prøve i en af unix grupperne.

Hermed spørgsmålet en gang til, har stillet det før.

Jeg håber at en unix haj kan hjælpe med denne. Jeg har installeret en
opdatering af systemet til OSX 10.1.2 som jeg har hentet på Apple's
devoloperside og der efter vil maskinen sku ikke starte. I single user mode
kan jeg godt få lov til at køre fsck ­y og jeg kan også rode rundt på
maskinen, men i det øjeblik jeg skriver exit for at fortsætte opstarten, så
begynder systemet som det skal at loade alle enkelt delene. Men på et
tidspunkt begynder systemet at hænge.... Og denne meddelelse begynder at
køre i loop. Meddelelsen lopper med ca. 10 sec. mellemrum

Lnit: getty repeating too quickly on port /dev/console, sleeping

Kan du se hvad det er jeg har lavet? Og hvad jeg kan gøre?

> grupper, 333 linux grupper og 244 BSD grupper.
> herunder <dk.edb.system.unix> og <dk.edb.system.unix.hardware>

Jeg var ikke klar over at de i disse grupper også behandler OSX spørsmål,
men det kunne jeg såment nok sige mig selv at de gør, det er jo unix...
Jeg prøver mig frem...

Dan