Win2k news server filter
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 14-12-01 08:49

Jeg har ledt på google og på mickeys hjemmestikkede sider men jeg kan ikke
finde noget info om hvordan man laver et filter på news-serveren i
win2kserver så at der ikke kan postes artikler vedhæftet binærer filer. Kan
i hjælpe? eller lede mig i den rigtige newsgruppe

--
Mogens D. Hansen
Man skal være et røvhul, for at få en skid ud af det!

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-12-01 01:45

"Mogens Dyhre Hansen" skrev

> Jeg har ledt på google og på mickeys hjemmestikkede sider men jeg kan
> ikke finde noget info

Har du prøvet dette i en start | kør:

file:\\%systemroot%\help\news.chm

> om hvordan man laver et filter på news-serveren i win2kserver så at
> der ikke kan postes artikler vedhæftet binærer filer.

Du kan ikke begrænse brugere, sådan at de ikke kan sende vedhæftede
binære filer, med mindre du kan programmere et eller andet som er
imellem serveren og brugere.

> Kan i hjælpe?

Du kan til gengæld opsætte en grænse for hvor store indlæg må være (fra
hjælpefilen):

Settings tab

Use the Settings tab to set limits on posting articles, to enable
control messages, and to enable moderated newsgroups.

The Settings tab contains the following options:

Allow client posting When the check box is selected, this allows
clients to post articles to newsgroups on this
NNTP virtual server.
Limit post size (KB) Specifies, in kilobytes, the largest single
article that a user can post. To have no limit,
clear the check box.

Jeg fandt informationen sådan i hjælpefilen:

Microsoft NNTP Service | Concepts | Tab Reference | Settings Tab

Du kan finde den samme info online, fordelen er at den af og til
bliver opdateret (husk at synkronisere TOC (de to pile som snor sig
om hinanden)):

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 24-12-01 10:02

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> wrote in message
> Har du prøvet dette i en start | kør:
>
> file:\\%systemroot%\help\news.chm

Ja men jeg ville lige være sikker på at jeg ikke havde overset en options
som kunne filtrere binærer filer fra

> Du kan ikke begrænse brugere, sådan at de ikke kan sende vedhæftede
> binære filer, med mindre du kan programmere et eller andet som er
> imellem serveren og brugere.

det skulle jo nok være lavet allerede, det er bare at finde den

> Du kan til gengæld opsætte en grænse for hvor store indlæg må være (fra
> hjælpefilen):

ja der har jeg også lavet et maks. size på indlæg men hvis man nu er rigtig
heldig og en sender en virus som ikke fylder ret meget som vedhæftet fil og
"nogen" åbner den så er helvede jo løs.

2000/en/server/help/noc02_1.htm >

kanon link med en masse godt info men ikke meget mere end i hjælpefilen

> Med venlig hilsen
>
> Peder

I ligemåde og glædelig jul.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-12-01 12:22

"Mogens Dyhre Hansen" skrev

> det skulle jo nok være lavet allerede, det er bare at finde den

Tjah, jeg har ikke kunnet finde ret meget information om NNTP delen af
IIS. Hverken via Google, Technet eller MSDN. Det er sikkert fordi der
ikke er ret mange som anvender IIS-NNTP delen som newsserver.

Ifølge hvad jeg kan læse mig til, var det fra starten af meningen at
man skulle scripte diverse ting i IIS og styre servicen på den måde.
Desværre er det svært at finde noget dokumentation om det, det bed-
ste jeg endnu har fundet er:

Såvidt jeg kan se, skal man dog bruge Exchange server hvis man vil
have større muligheder for at kunne styre tingene, hvis man ikke kan
scripte i VB selv.

Artiklen fortæller om hvordan man kan behandle en artikel, når den
bliver modtaget af SMTP eller NNTP servicen. Der er kodeeksempler.

Hvis man går ind på MSDN og søger efter NNTP, får man en masse hits.

> hvis man nu er rigtig heldig og en sender en virus som ikke fylder
> ret meget som vedhæftet fil og "nogen" åbner den så er helvede jo
> løs.

Så skal du finde geværet frem og skyde vedkommende som har sendt ind-
lægget, for du har selvfølgelig sørget for at det kun er godkendte
brugere som må sende indlæg (jeg mindes ikke at have hørt om vira som
kan sende indlæg til en nyhedsgruppe, derfor er viraen sendt med vil-
je).

Såvidt jeg kan læse ud af ovennævnte links, skulle det være en smal sag
at lave et lille VB program som afviser indlæg med bestemte headere
(det er bare at studere headere i en binær gruppe og finde mønsteret).

Med venlig hilsen og ønsket om en glædelig jul.

Peder