The Thin Red Line
Fra : Naess

Dato : 17-01-01 11:09

Jeg har læst en artikel om filmen der fortæller at slutproduktet varede over
6 timer efter den første klipning, og at Terrence Malick blev sendt tilbage
i klipperummet flere gange for at afkorte sin film før filmselskabet var
tilfreds med længden. På den måde blev bla. Viggo Mortensen, Bill Pullman,
Lukas Haas og Mickey Rourke klippet helt ud af filmen ( Kilde : Canal+
magasin). Nu forstår jeg bedre hvorfor feks. George Clooney kun var med i to
minutter i slutningen af filmen, som jeg iøvrigt ikke brød mig om første
gang jeg så den. Jeg syntes filmen var smukt filmet, men havde forventet
mere action efter at have set "Saving Private Ryan". Hollywood har det jo
med at smede mens jernet er varmt, og producere flere film af samme
historieafkog som feks. Armageddon og Deep Impact osv. Men da jeg så The
Thin Red Line på video gik det op for mig hvor smuk og poetisk den i
virkligheden er, en intens skildring af kontrasterne i mennesket.
Men nu går jeg og spekulere som en gal på om der måske kommer en DC af
filmen. Hvad tror i, har i hørt eller læst noget om det ?

Mvh. Naess

Fra : Erik Hansen

Dato : 17-01-01 14:50