ISDN/ADSL
Fra : Dopedog KDC

Dato : 14-12-01 01:21

Jeg har ISDN nu.... men får ADSL den 18 januar...

Nogen der ved om jeg skal kontakte TDC (jeg får
ADSL hos dem) for at få lavet om på f.eks. telefonabonnementet eller om de
selv "regner det ud" ?

På forhånd tak !

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-01 01:54

Fri, 14 Dec 2001 01:21:15 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<wanna.be@elvis.dk>:

>Nogen der ved om jeg skal kontakte TDC (jeg får
>ADSL hos dem) for at få lavet om på f.eks. telefonabonnementet eller om de
>selv "regner det ud" ?

Ja, hvis du ikke vil beholde dit isdn og oplyste om det, da du
bestilte, ellers er det da ikke nødvendigt.

Der er jo fordelen ved, at du har to linjer, når du beholder isdn
og en konvertering til pstn koster kr. 450,-.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Dopedog KDC

Dato : 14-12-01 08:06

> Ja, hvis du ikke vil beholde dit isdn og oplyste om det, da du
> bestilte, ellers er det da ikke nødvendigt.
>
> Der er jo fordelen ved, at du har to linjer, når du beholder isdn
> og en konvertering til pstn koster kr. 450,-.

Det forstår jeg ikke helt...
Så jeg skal altså ringe til dem og sige at jeg ikke vil
have ISDN mere eller... ?

Og skal jeg betale 450,- for at få det lukket... ?

-Ronnie

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-12-01 10:12

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det forstår jeg ikke helt...
> Så jeg skal altså ringe til dem og sige at jeg ikke vil
> have ISDN mere eller... ?
>
> Og skal jeg betale 450,- for at få det lukket... ?

Nej, du skal IKKE betale 450,- kr for at få lukket din
ISDN-fobindelse, du skal betale 450,- for at KONVERTERE din ISDN
tilbage til et almindeligt telefonabonnement. Hvis du blot beder dem
om at lukke din ISDN lukker de jo din telefonlinie og du står uden
telefon. Er det dét, du vil have dem til?

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Claus O

Dato : 14-12-01 11:19

"Andreas Falck" <webmaster@bibel-skole.dk> wrote

> [...]
> om at lukke din ISDN lukker de jo din telefonlinie og du står uden
> telefon. Er det dét, du vil have dem til?

Sådan set ikke "livsnødvendigt", men hvad er i grunden sket med min
isdn instl. efter overgang til adsl?
Jeg troede ikke isdn væg-box skulle bruges og pillede
den ned og teknikeren tog den bare med.
Hvilken "mode" kører jeg nu? (har ikke betalt 450.-)
Claus

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 14-12-01 11:23

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg troede ikke isdn væg-box skulle bruges og pillede
> den ned og teknikeren tog den bare med.
> Hvilken "mode" kører jeg nu? (har ikke betalt 450.-)

Hvis du har pillet din NT-boks ned og din telefon stadig virker har du en
alm. analog linje.
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Claus O

Dato : 14-12-01 11:33

"Kasper Bøggild" <kasper@boeggild.dk> wrote

> Hvis du har pillet din NT-boks ned og din telefon stadig virker har du en
> alm. analog linje.

Det har jeg godt nok ikke prøvet.
Der sidder en fax på linien, om det er det samme rent teknisk formoder jeg
uden at vide det.
Claus

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 14-12-01 11:52

> "Kasper Bøggild" <kasper@boeggild.dk> wrote

> Det har jeg godt nok ikke prøvet.
> Der sidder en fax på linien, om det er det samme rent teknisk formoder jeg
> uden at vide det.

Det må man formode. ISDN fax-maskiner er ikke ret udbredte.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-01 12:04

Claus O skrev:

> [...]
>Jeg troede ikke isdn væg-box skulle bruges og pillede
>den ned og teknikeren tog den bare med.
>Hvilken "mode" kører jeg nu? (har ikke betalt 450.-)

Som du beskriver det, lyder det som om du kører PSTN og har fået
konverteringen gratis.

--
Bertel

Fra : Claus O

Dato : 14-12-01 13:07

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote

> Som du beskriver det, lyder det som om du kører PSTN og har fået
> konverteringen gratis.

Jeg har imellemtiden fået at vide af en meget venlig tdc-mand
du har 100% ret i det første, fremtiden må vise det sidste.
Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-01 12:23

Claus O skrev:

>Jeg troede ikke isdn væg-box

Det skulle vel ikke være et ISDN-modem du kaldet "isdn væg-boks"?
Der er skam mange 'vægbokse' der kan bruges til ISDN.

Hvorfor tog teknikeren det så med? Nu er jeg mystificeret.

--
Bertel

Fra : Dopedog KDC

Dato : 14-12-01 12:41

Ok men behøves jeg at få konverteret?

Altså kan jeg ikke godt bruge ADSL selvom der ved siden af hænger en NT
boks...???

-Ronnie

Fra : Thomas Olesen

Dato : 14-12-01 13:05

On 14 dec 2001 Dopedog KDC wrote:

> Altså kan jeg ikke godt bruge ADSL selvom der ved siden af hænger en NT
> boks...???

Det kan du uden problemer - Det kræver dog at du har det rigtige udstyr
(skillefilter etc.). Du burde dog overveje om du stadig har brug for din
ISDN - Jeg tænker her på de tjenester der er til rådighed når man har
ISDN, og om du har brug for den ekstra linie.

--
Thomas Olesen

Fra : Dopedog KDC

Dato : 14-12-01 19:07

Tja det er vel nærmere lige det at jeg ikke har
450 for at konvertere tilbage...

-Ronnie

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-12-01 20:18

> Tja det er vel nærmere lige det at jeg ikke har
> 450 for at konvertere tilbage...

Dem tjener du ind igen ved billigere abbonnementspris på
telefonlinien!

Og vil du ikke lige læse:

Du glemmer det ind imellem )

Fra : Dopedog KDC

Dato : 15-12-01 00:50

> Dem tjener du ind igen ved billigere abbonnementspris på
> telefonlinien!
>
> Og vil du ikke lige læse:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> Du glemmer det ind imellem )

Jo undskyld... men nej det gør jeg vist ikke...
Det er jo bare en 50,- kroner man sparer om måneden
og det er mine forældre der betaler det så... ja

-Ronnie

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-01 05:23

Dopedog KDC skrev:

>Det er jo bare en 50,- kroner man sparer om måneden
>og det er mine forældre der betaler det så... ja

De betaler ikke mig for den ekstra tid der går med at få hoved og
hale på rodede indlæg.

--
Bertel

Fra : Dopedog KDC

Dato : 15-12-01 23:24

Slap da af mand

-Ronnie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-01 23:44

Sat, 15 Dec 2001 23:24:24 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<wanna.be@elvis.dk>:

>Slap da af mand

og mens vi andre gør det, så læser du
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå vil blive bragt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-12-01 14:50

> Ok men behøves jeg at få konverteret?
> Altså kan jeg ikke godt bruge ADSL selvom der ved siden af hænger en
NT
> boks...???

Nu har placering jo ikke rigtigt noget at sige, men du kan godt køre
ADSL over ISDN

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket