Anbefaling af stor font pakke (buyware)
Fra : Wee-Hung Martin Tong

Dato : 13-12-01 23:55

Hejsa

En kollega fra mit arbejde skal bruge en stor fontpakke i forbindelse med et
projekt til sin PowerMac G4.

Nogen der kan anbefale mig nogle produkter, gerne buyware.

Mvh. Martin T.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-12-01 03:41

Hej Martin

Alt afhængig af, hvad de skal bruges til, - blade, brochurer, prospekter osv.,
så er der nok lige så mange meninger om dette, som om selve fontene.

Du kan jo vælge at ofre en formue på at købe Adobe Font Collection eller
LinoType Collection. Eller du kan - hm.. 'nøjes' med at give lidt mindre for
Agfa Font Studio.

Selv foretrækker jeg skrifterne fra URW, da jeg synes, de kører bedre på
systemet end fx. både Adobe og Lino, - men det er jo også afhængig af, hvilken
printer, der bruges. Fx. er nogle af HPs PS printere ikke så glade for
LinoType, men foretrækker HPs egne varianter i form af HP Font Pack. Her er
Mac-versionen dog ikke nær så omfattende som PC-versionen.

Og i den billigste ende er der produkterne fra SoftKey Intl. i form af
KeyFonts+ (SSI Fonts) og KeyFonts Pro (SSK Fonts). En af fordelene ved KeyFonts
er, hvis du har behov for ikke-latinske skrifttyper som græsk, arabisk, urdu,
indisk, thai osv., så er det de pakker, der har flest af ikke-latinske
skrifttyper.

Wee-Hung Martin Tong wrote:

> En kollega fra mit arbejde skal bruge en stor fontpakke i forbindelse med et
> projekt til sin PowerMac G4.
>
> Nogen der kan anbefale mig nogle produkter, gerne buyware.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-12-01 05:14

Wee-Hung Martin Tong wrote:

> Hejsa
>
> En kollega fra mit arbejde skal bruge en stor fontpakke i forbindelse med et
> projekt til sin PowerMac G4.
>
> Nogen der kan anbefale mig nogle produkter, gerne buyware.

Corel har en pakke med Clip Arts og 2000 fonte til 1200 kr.
Både Type 1 og True Type.
Vi har en i overskud i firmaet, da den samme CD fulgte med Corel Draw pakken.
Kan købes for 600,- kr. incl. forsendelse (efterkrav)
Interesseret? mailto:teknik@hammel-nyt.dk

Venlig hilsen

--
Villy Erichsen Tegner/Grafiker