Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ATI AIW Radeon TV-Out refreshrate
Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-12-01 22:10

Jeg vil gerne kunne se TV på monitoren i et lille vindue og
afspille DVD og DivX på fjernsynet. ATIs AIW Radeon 8500 ser jo
unægteligt vældig spændende ud, men da jeg ikke er den store
spiller overvejer jeg at købe "klassikeren" i stedet.

Men men...

Når jeg læser om AIW-kortets TV-Out muligheder lader det til at
refreshrate på monitoren bliver sat til PAL-refresh, dvs. 50Hz,
så snart man slår TV-Out til? Selvom min skærm muligvis kan vise
billedet ved 50Hz kan det jo ikke bruges seriøst.

Hvad gør man så? Hvordan står det til med de andre kort i samme
klasse? Er der også problemer med ændring af monitorens
refreshrate? Og er det rigtigt forstået at AIW 8500 ikke har
problemer i den retning?
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : DaWizeGuy

Dato : 14-12-01 12:19

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message
> klasse? Er der også problemer med ændring af monitorens
> refreshrate? Og er det rigtigt forstået at AIW 8500 ikke har
> problemer i den retning?

De første Radeon kort havde det 50 Hz problem du beskriver, og det samme har
vist det nye Radeon 8500DV. Prøv evt. at søge lidt på www.rage3d.com. Andre
kort i samme klasse (undtagen Matrox) har så vidt jeg ved slet ikke mulighed
for at vise billede på skærmen samtidig med at TV-out bruges.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen