Applets: java.lang.NoClassDefFoundError:
Fra : Enrique

Dato : 13-12-01 21:05

Yello

Lige lidt flere problemer:

Jeg får denne her runtime error:

init()
java.lang.NoClassDefFoundError: travelplanner/search/BreadthFirstSearch
   at travelplanner.Main.init(Main.java:29)
   at sun.applet.AppletPanel.run(AppletPanel.java:344)
   at java.lang.Thread.run(Thread.java:484)

Kode:

package travelplanner;

import travelplanner.search.*;
import travelplanner.db.*;

import java.sql.*;
import java.awt.*;
import java.util.*;
import javax.swing.*;
import java.awt.event.*;
import java.awt.event.ActionEvent.*;
import java.awt.event.ItemEvent.*;

public class Main extends JApplet implements ActionListener
{
   public void init()
   {
   System.out.println("init()");
      BreadthFirstSearch bfs = new BreadthFirstSearch();
....osv.

Html fil:

<applet code="travelplanner.Main" width="600" height="600"></applet>

Hvad er problemet? På forhånd tak.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique@obel.auc.dk -- http://Welcome.to/Webbench >

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 13-12-01 22:25

Enrique wrote:

> [...]
> at travelplanner.Main.init(Main.java:29)
> at sun.applet.AppletPanel.run(AppletPanel.java:344)
> at java.lang.Thread.run(Thread.java:484)

Hvordan kompiler du koden?? Hvilket bibliotek/mappe/sted på
disken/directory (undskyld jeg kunne ikke lade være
Det er vigtigt, når du kompiler en pakke, står du uden for biblioteket
travelplannet??
Det kan også skyldes at din CLASSPATH ikke er sat rigtigt

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Enrique

Dato : 13-12-01 22:58

Yello

On Thu, 13 Dec 2001 22:24:37 +0100, Martin Ehmsen wrote:

> [...]
> når du kompiler en pakke, står du uden for biblioteket travelplannet??
> Det kan også skyldes at din CLASSPATH ikke er sat rigtigt

Efter jeg har smidt det hele ned i en .jar fil virker det.

Ellers tak for hjælpen