Opskrift på Dyreryg ønskes
Fra : Peter Larsen

Dato : 13-12-01 16:41

Hej Ng

Jeg selv der ikke er jæger har fået en halv dyreryg (bagerste del og den er
frossen pt.) på ca 4,5kg , og jeg ved ikke hvad jeg stiller op med den , er
der nogen der har en god opskrift , vil jeg da gerne høre nærmere.

På forhånd tak

Peter Larsen

Fra : John E. Larsen

Dato : 14-12-01 10:17

Jeg kan anbefale indtil flere.

Jeg vil dog anbefale dig, at kigge lidt på nettet, når du alligevel har
adgang.

Prøv en af følgende:

http://www.kalu.dk Forretning med speciale i vildt og eksotisk mad. Klik på
opskrifter

http://opskrifter.sol.dk/ Også kaldet Mortens opskriftsamling. Her kan du
finde mange opskrifter indsendt af privatpersoner.

Et lille råd fra mig. Hold dig til de klassiske opskrifter uden for manget
tilsætning af diverse ting. En dyreryg skal smage af dyreryg og ikke andet.

Husk at drikke en rigtig god kraftig vin til.

Velbekomme

/John E. Larsen

Fra : Frank F. Nielsen

Dato : 17-12-01 21:17

Den simpleste af alle - og den er perfekt.

Frit efter "Peders fisk i Holbæk"

Ta' den del af ryggen du har brug for:

Brun dyreryggen i smør/margaring i en gryde
indgnid i salt og peber.
fyld gryden med vand, til halvt op på ryggen.
lad simre i 5-6 kvarter.
Hvert kvarter squiser du lige en smule fløde i gryden. (brug ml 1/4 og 1/2
liter alt efter mængde af kød)
Ta' stegen op, jævn saucen med maizena, smag til m. salt og peber. farv med
kulør.

vupti.

serveres med hvide kartofler og evt ærter.

hvor nemt kan det være

- ta' nu lige og ofre 30,- kr. ekstra pr. flakse rødvin - spørg
vinhandleren hvis du er i tvivl.

Frank F. Nielsen.